Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3888 besök totalt |
Cooper S smiskar GT2 (lätt!)
Snappade upp detta på Zatzy: http://www.roadandtrack.com/reviews/ "The centrifuge trophy goes to the Mini, with 0.87g of lateral grip, accomplished with Pirellis that have a 180 tread wear number on the sticky side. And the Cooper S, a veritable slot car in the slalom, becomes the new record-holder; its manic 69.5-mph blitz deposes the Porsche 911 GT2, at 68.7. The others' numbers were more than respectable the more top-heavy PT managed 0.78g and 61.9 mph; and the Beetle scurried around at 0.82g and a laudable 64.5 mph. For ultimate agility, the Mini has no competition short of a Caterham 7, Miata or go kart. For ultimate stopping, the Mini also distanced itself from the pack, with Boxster-like postings from both 60 and 80 mph." ![]() Något för slalommissbrukaren Magnus? ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Får tacka för att någon fortfarande orkar hålla koll på Zatzy åt oss, själv har jag gett upp för länge sen...
![]() Så, vem blir först med en Cooper S i slalomcupen? ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
Kan säga att jag inte är svårövertalad på en sådan! Eller vad säger du Johan?
Iofs har jag bara testat Coopern under lugna förhållanden ![]() |
||||||
Du hann före mej
![]() ![]() Hoppas jag blir först med Cooper S i slalomkuppen, har inte fått nått tillverkningsdatum än ![]() Har lite bilder på den som jag specat den på http://www.ideida.se/mini (ligger kanske nere för tillfället men borde komma upp när som helst) ![]() (Hoppas på lite banåka i sommar också ![]() |
||||||
I Autocar (inte så ovanligt att jag citerar den tidningen
![]() ![]() £1756=ca 25000 kr ! För nästan 50 kusar extra! 0-160 på 16,1 s istället för 21,9 s! Den får mycket bra kritik i Autocar och betecknas som ett "bargain"! Mvh |
||||||
Sitter med tidningen framför mig.... ![]() Dynon ger 212 bhp@7000 rpm istället för 163@6000. Vrid från 155 lb@4000 till 184lb (shit...250Nm )@3600. 30-70 mph på 5,3s. 0-60 mph på 6,6s. Toppfart 144 mph (232km/h). That's it ![]() Mvh |
||||||
Johan CooperS>
Vad kostar S'en egentligen? Kan inte vara så vansinnigt mycket? Provkörde en vanlig Cooper förra året o den var ju kanon i chassiet!!! Trååååkig motor tyvärr.... men det är ju där S'en kommer in ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
|
||||||
Lite sugen är man på ett sådant där kit
![]() ![]() |
||||||
Såg att det finns beggade i Tyskland som gått 1000 mil för 170-180 kkr. Tror att de kostar drygt 200 kkr nya i Sverige. Mvh |
||||||
197.000:- I grundpris, sen finns en tillbehörslista lika tjock som bibeln ![]() Men ska man ha bankul så skippar man ju klima o skinn osv och köper en ren, en uppsättning lätta 16" med R-däck osv.. |
||||||
Står att http://www.johncooper.co.uk ska ta £3500=50000kr (!) för sitt 200 hk kit. Mvh |
||||||
Jepp, JCW är dyra, men finns rykten som säger att dom ska sammarbeta med BMW så man kan få en JCW-preppad Cooper från BMW-handlaren med bibehållen garanti ![]() ![]() Finns lite o läsa bland annat på www.mini2.com och www.minicooperonline.com edit: hittade en sammanfattning av diverse trim och dyligt till cooper S, ganska intressant http://www.mcshp.org/ |
||||||
Jag hittade en Cooper S på www.bytbil.com häromdagen med hyfsat med utrustning för 209 000kr och nånstans runt 450 mil på mätaren. Den kan man nog få redan imorgon.
![]() Cooper S är den enda framhjulsdrivna bil jag kört som jag verkligen gillat. Ett trimkit är nog på rätt plats för vridmomentskurvan var en anings för tvärt avhuggen vid c:a 6000rpm. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Hoppas jag blir först med Cooper S i slalomkuppen, har inte fått nått tillverkningsdatum än
![]() Har lite bilder på den som jag specat den på http://www.ideida.se/mini (ligger kanske nere för tillfället men borde komma upp när som helst) ![]() Finns en på Ivars Bil i Östersund leveransklar för 232 000 kr! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Med tanke på din längd Magnus...är inte Coopern lite liten för dej? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Finns flera till salu men jag har redan skrivit kontrakt och allt, sen är det alltid skönt med ny bil och få välja allt själv+ att dom som kommer nu har en annan skönare ratt+lite småsaker =) |
||||||
Jag e 191cm och sitter utmärkt, Coopern är faktiskt förfånadsvärt rymlig (iaf i framsätet) ![]() |
||||||
Är du säker på att du inte satt i baksätet då? ![]() Magnus är väl ännu längre... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Johan är en bra stund över havet och han sa att han fick plats ganska väl i den vad jag vill minnas...
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3888 besök totalt |