Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bullerkrav, mätningar 2010?
918 besök totalt
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Trådstartare

Har blivit lite nojig då bullerkraven vid banträffarna verkar ha uppmärksammats extra noga och följts strängare i år? Jag upplever min Compact som ganska högljudd och man vill ju inte åka på en träff och sedan vara tvungen att parkera i depån. Jag körde med Compacten på Anderstorp och Knutstorp förra säsongen med BMW SC, fanns det bullermätningar då? Vilken gräns i så fall? om det visar sig att det fanns på dessa träffar kan jag sluta oroa mig, för då klarar ju bilen kraven.

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

problemet är väl att dom skärpt till kraven ytterliggare i år (iallafall på Mantorp)

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Hitta en metod för att kunna muffla ljudet på plats David! Jag har löstagbara ändrör färdigpreppade med stålull. Enklast möjliga är en avsågad cocacolaburk och två slangklämmor...
Med beredskap kan man lätt fixa det på plats.
:-)

Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Hitta en metod för att kunna muffla ljudet på plats David! Jag har löstagbara ändrör färdigpreppade med stålull. Enklast möjliga är en avsågad cocacolaburk och två slangklämmor...
Med beredskap kan man lätt fixa det på plats.
:-)
Ja, det låter som en bra idé! thumbs up Det är väl något liknande man sett på många av cup-bilarna? Hur som tänker jag inte skaffa nytt avgas, man vet ju inte ens hur mycket det nya låter utan att ha betalat och sedan testat. Visst kan man köra på original, men det är 8kg tyngre...

Citera
Allmänt banåkaforum
918 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande