Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Tråden om svensk racing - STCC 2011 och vidare | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31 >> 18 besök idag (85593 totalt) |
Dom kommer du kunna se i Modsport framöver... |
||||
För att göra en variant av de klassiska: To finish first, first you have to finish To finish first, first you have to be finnish så blir det här: För att ÖHT köra racing måste du bygga klart och komma till start PS: (hoppas ingen är irriterad över att vi snackar om svensk racing med ett brett anslag, både hobby- och elitracing) _________________ Magnus Thomé |
||||
Den är vad vi gör den till _________________ Magnus Thomé |
||||
Tråden och ämnet är
Sedan lite skvaller! Daniel Roos verkar ha budgeten klar för 2012, och det lutar åt TTA Skälla: http://st.nu/sport/1.4241159-tta-nas _________________ Bosse Isaksson |
||||
Premiär vet jag inte. Dom kanske kommer köra någon öppen test till våren ?
Men annars var Kalender med i sista nyhetsbladet! Skälv ser jag fram mot Anderstorp och Falkenberg vilket jag ska besöka. TTA 2012 - Kalender 12/5 - Karlskoga 02/6 - Anderstorp 16/6 - Göteborg - City Race 07/7 - Falkenberg - Västkustloppet 18/8 - Karlskoga - Kanonloppet 01/9 - Anderstorp 15/9 - Mantorp Park 29/9 - Göteborg - Grande Finale _________________ Bosse Isaksson |
||||
11-12 maj på Gelleråsen enligt deras hemsida: http://ttagroup.se/ För sen De kommer att köra tester i Frankrike till våren (enligt Richard Göransson) men när, hur och var i Sverige vet jag ej. 11-12 maj SKA jag vara på plats i alla fall, kommer att söka media ackreditering och hoppas få den |
||||
Premiären går som skrivet ovan på Gelleråsen 11-12:e maj. Innan dess körs tester både i Frankrike [varav ett i nästa vecka] och i Sverige under april månad på Gelleråsen, Anderstorp och Falkenberg.
Vidare information finns på www.ttagroup.se , ni kan även ställa vidare frågor här eller på TTA:s forum: http://ttagroup.se/forum/ _________________ Johan Meissner |
||||
Lite dött här nu. Vad kan vi förvänta oss? Vilket team kommer med nästa bomb?
Känns som det är väldigt många lösa trådar i bägge serierna. Stcc kommer väl gå till biogas om ingen mer anmäler sitt intresse. Tta, tja det finns ju rätt många stolar kvar... Undra vad en stol kostar? Tur man har tre ungar och hus så man slipper fundera! / magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! |
||||
Flash skrev på TTA forumet att de valt januari som månad för presentation, han skrev dessutom att de skulle ha ett möte (igår) med nån förare.
Jag gissar att presentationerna i bägge lägren tar fart nu efter alla helgerna, förutsatt att det finns någon att presentera. Känns lite som VW med 4 bilar och den fleråriga reglementesövergången dödat hela STCC då övriga bilmärken får anses bli utfyllnad (med undantag för Chevrolet). Eller skall de skriva om reglementet så att också befintliga BMW bilar kan bli konkurrenskraftiga under den fleråriga övergångsperioden? Knappast, då behövs det ju inte investeras i bilar om de gamla duger och i nuläget är det ju ingen förutom Honda som fixar fram bilar enligt engelska modellen. Även en äldre bil av valfritt märke kostar betydande belopp både i inköp och drift och varför satsa på en sådan när man med största sannolikhet blir backmarker? Då är det kanske bättre att investera i en JTCC bil, men hur många sådana är beställda? Det är väl bara en eller två förare som faktiskt sagt att de skall köra JTCC och det har hittills varit väldigt tyst om JTCC. Abarth har ju ett stort antal bilar som har ägare och den klassen känns på så sätt mer solid, har inte heller sett nån omsättning av bilar till salu vilket är ett gott tecken. Min spåkula säger att STCC kan bli ett riskabelt äventyr framöver, visst jag är en av dem som lessnat på framför allt STCC AB och då främst för att de i mitt tycke seglat snett och utvecklingen i gått i annat håll än tänkt under de senaste åren. Den mycket goda idén med Östersund kan blir en riktig surdeg för staden om inte STCC blir av som tänkt, jag har förstått det som att det är kommunen som får stå för satsningen i bästa Ecclestone anda. Mantorp, slipper de betala för äran att ha STCC på besök under 2012? Falkenberg och Karlskoga verkar inte ha samma affärsmässiga syn på äran att ha STCC på besök, det har kostat mer än det smakat de senaste åren och alltså gått från att vara bra för både STCC, team och arrangörer till vad som mer kan beskrivas som belastning för arrangörerna. Pratar då inte bara rent ekonomiskt utan också från funktionärsperspektivet. TTA är ett oskrivet kort och hur det blir egentligen är det väl ingen som vet men det står iallafall klart att TTA vision i högt och lågt attraherat många. TTA känns också säkert i och med att den nya klassen är en komponent i något större dvs SRL och därför finns något attraktivt även om TTA inte skulle ställa ett stort startfält på startplattan. |
||||
Undrar vart alla befintliga obsoleta STCC-bilar tar vägen. Finns det någon passande serie utomlands så de är säljbara ÖHT? Någon skrev att det fanns svenska BMW's utlagda till salu nånstans. Går de att bygga om för långlopp typ VLN? (få ner kostnaden för större mängd driftstimmar med ny drivlina tex???)
Om STCC under våren upptäcker att det börjar skita sig med för få deltagare känns ju risken/möjligeten att man släpper in vissa av förra årets bilar på dispens? Eller är det omöjligt? _________________ Magnus Thomé |
||||
2011 års bilar får köra, 2012 är ett övergångsår. Återstår att ser hur schysst viktdispens de gamla bilarna får. Kommer de gamla bilarna kunna konkurera med de nya? Kanske, för att fylla startfältet.
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||
Bara för att du nämnde det snubblade jag över en annons http://www.blocket.se/dalarna/Fiat_500_Trofeo_Abarth_38033626.htm?ca=6&w=3 _________________ Martin Öberg |
||||
Ah tack! Har minne som en... jagvetintevad men det läcker som ett såll. Sorry _________________ Magnus Thomé |
||||
Jag tänkte mest att det var typiskt att det kom en till salu precis när Magnus sagt att är låg omsättning på dem. Inte mer än så. Jag ser gärna ett starkt startfält i Abarth nämligen. _________________ Martin Öberg |
||||
_________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
Nu blev jag väldigt glad. Så jäkla kul för Mattias . Som han kämpat på. Ska bli kul att se honom tampas på lika vilkor. |
||||
Elitracing (åskådarracing) Tråden om svensk racing - STCC 2011 och vidare | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31 >> 18 besök idag (85593 totalt) |