Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Tråden om svensk racing - STCC 2011 och vidare | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31 >> 8 besök senaste veckan (85565 totalt) |
+1 |
||||||
Inte så långt ifrån, "svenska/skandinaviska standardvagnsligan" har på senare tid börjat dyka upp i texter som rör STCC. STCC vill väl tuffa till sig och bli mer rock'n roll. Ska det lyckas får de väl göra Camaro till huvudklass ( ) , för 4-dörrars familjebilar är ju knappast lika mycket rock'n roll som en hord stökiga amerikanska V8:or? |
||||||
Först nu läste jag din text, bra skrivet . Jag tror du har fångat TTA's tänk i denna fråga, och visst vore det kul om det kunde ge racingen lite mer utrymme om en bredare massa förstår vad det handlar om. Det som i mina ögon gjort STCC kul är mångfalden och olika koncept på bilarna, där alla är jämna över ett varv (kolla kvalstatistik från STCC 2011 som exempel!). Men det tilltalar inte någon bred massa, bara oss som följer serien mer noggrant. Så där är det fördel TTA i den frågan! Men jag ogillar fortfarande bilkonceptet , hade varit trevligare med en svensk version av sydamerikanska TC2000. Eller iaf ett svenskbyggt koncept så vi slipper förlita oss på ett annat lands motorsportindustri (likt STCC med NGTC och TOCA). Apropå det, undrar när vi får se bilder/skisser på de tänkta TTA-bilarna? Borde ligga i TTA's intresse att visa dessa, för ingen är väl speciellt imponerad av "Volvo S60":n som agerar teståsna/prototyp. Ingen, förutom TTA-teamen, vet ju ens hur de riktiga tävlingsbilarna kommer se ut . _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Säga vad man vill men TTA-gänget går på hårt!
Tycker själv att de verkar göra massor rätt just nu. Själv va jag inte så imponerad i början men man måste ju berömma deras inställning. De kommer nog fixa det trots allt. GO TTA! Men jag tycker det är synd då jag fortfarande gillar STCC och standardbilar.
Det är ju sånt man vill höra. Att en riktig racingförare uttalar sig. De är ju de som skall köra och använda bilen. Ett sånt uttalande skulle ju ge mer cred än allt tjafs som pågår nu. Kul att läsa! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
TTA bilen verkar helt klart häftigare än STCC bilen.
Det betyder däremot inte att det blir häftigare att se på loppen, som någon påpekande så är inte Radical så kul att titta på trots att dom är snabbare än det mesta. |
||||||
_________________ Martin Öberg |
||||||
Äntligen!
Att något sådant skulle ta så lång tid att få till... Smart att varje team har möjlighet att välja ut en förare de tycker verkar lovande, inte alltid det är mästaren som är bästa alternativet. Undrar vad detta får för konsekvenser för deltagarantalet i STCCs supportklasser, framför allt JTCC? Jag tycker personligen att Clio är en bättre klass än Abarth men mycket hänger naturligtvis på arrangören. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Nu kan vi äntligen lägga STCC 2011 till handlingarna:
http://svt.se/2.21146/1.2692231/besl Eller? _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Parterna har ju rätt till överklagan så än kan det finnas spelrum, vad jag tycker om beslutet skriver jag inte men skönt att det blir en ny serie och förhoppningsvis utan sånt här tjafs... |
||||||
+1 på Schumi där! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Så vad tycker ni om TTA Citroenen då ?
http://www.clubfoto.se/motorsport/ra Och är det någon som vet mer om vilket team det är. Brovallen eller är det ett femte team ? Hur som helst så tycker nog jag att det ser bra ut _________________ Bosse Isaksson |
||||||
Det står i länken i TTA/Elitserietråden att det är brovallen som skall köra Citroen. Här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Och vidare här: http://www.teknikensvarld.se/2012/01 _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Ingen fara , verkar ju äntligen hända lite. Men blir ju bara nyfiknare för var dag nu. Alltså måste de ju ha lyckats när vi sitter här och väntar och spekulerar _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Oj oj TTA Citroenen är ju iaf ljusår snyggare än Volvon som i mina ögon ser alldeles gräslig ut, känns som dom valde fel bil att börja visa .
_________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||||
Tror inte du förstår vem som tar besluten efter tävlingarna. Det har inget med STCC att göra, det är SBF + högre instanser, och det kan hända i vilken serie som helst, även TTA... Och jag lovar dig att det kan bli lika mycket tjafs i TTA som det varit i STCC när det gäller hur körningen går till, kanske ännu mera i TTA om dom inte hittar kompetent tävlingsorganisation som det t.ex finns i STCC. För i dagsläget har dom den bästa tävlingsledningen. Hur mycket protester togs det och beslut togs det 2011 i SRLs tävlingsledning? Jag förringar inte deras kompetens men ni som var där vet hur det funkade... |
||||||
Mjae, om man läser uttalande från Flash så jobbar de för att få bort sånt här från motorsporten. TTA vill inte ha det här i sin serie. Det kan förstås ta tid men jag ser det som mycket positivt att man har en vilja att utveckla hur det fungerar. SRL 2011 går inte att jämföra med hur det kommer bli 2012 det är helt andra resurser att tala om. SRL var mycket medvetna om sina brister. _________________ Martin Öberg |
||||||
Vad menar du med att STCC har bästa tävlingsledningen? Det är lite av en skröna att STCC AB har kapacitet att driva tävlingar, grovjobbet har alltid gjorts av respektive tävlingsarrangör och STCC AB är att betrakta som promotor. TTA kommer alltså inte ha bättre eller sämre förutsättningar än STCC AB att genomföra ett arrangemang. Respektive arrangör bemannar huvudelen av positionerna, det STCC kommer med är huvudsakligen teknisk ansvariga för de klasser som så kräver (tex Johnny Haraldsson) och Race directors (Sten Gunnarsson/Mikael Andersson/Börje Blomén) vilka främst chefat under i huvudsak STCC och Carrera Cup racen. Anledningen till bruket av racedirectors som följer serien är för att få likformighet mellan de olika arrangemangen men STCC AB självt har inte egen kapacitet att anordna ett tävlingsarrangemang med allt vad det innebär. Beslut på plats under race tas av TL, protester och så vidare blir huvudvärk för SBF representanter(domarna) och i detta håller jag med i att det inte har något att göra med STCC utan att risken är samma oavsett klass eller promotor (tex STCC och STCC AB) |
||||||
Elitracing (åskådarracing) Tråden om svensk racing - STCC 2011 och vidare | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31 >> 8 besök senaste veckan (85565 totalt) |