Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1068 besök totalt |
Nisses Golf GTI (splittad tråd)
Det är faktiskt lite häftigare delar i motorn redan... Det "enda" (nåja) som inte är gjort är att den är upptagen i volym. Problemet är att jag var hos Trollspeed och körde den på deras rullande väg. Dom ställde även in tändningen. Inget mer. "Den ger den effekt man kan förvänta sig av det som är gjort med den." Det verkade som om dom inte var intresserade. Jag var besviken över att den inte gick bra, men körde ändå en dryg säsong med den. Bl.a. Nürburgring och ganska många banträffar med mycket varv och gas. I höstas tänkte jag att jag måste låta någon titta över motorn och jag åkte till Cristos på Autokinito i Uppsala. Det visade sig att tändningen stått väldigt sent, vilket fått till följd att den hade haft väldigt höga avgastemperaturer vilket i sin tur lett till att kolvringarna och kanske även kolvarna tagit stryk. Därför skall motorn isär. ![]() Jag kommer också att byta bränslepumpar och delar av avgassystemet för att den skall bli tiptop. Åter till Cristos fram i vår någon gång. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Re: Nisses Golf GTI (splittad tråd)
Hör av dig då Nisse, hänger gärna med, kan vara bra att se och lära tills min också skall till "doktorn" ![]() Jag bor ju i Uppsala ![]() /Robert _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
Re: Nisses Golf GTI (splittad tråd)
Måste försöka komma ihåg detta bara. ![]() Calle Elwing har ju också varit där och fått "bakäxa" och även han skall tillbaka. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1068 besök totalt |