Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
951 besök totalt |
Nissan 200SX som banbusbil? (splittad tråd)
om man inte har något emot turbo så går det få Nissans 200sx väldigt snabb på bana för rimliga pengar. Lasse som kom på andraplats i sista deltävlingen av Lazzats slalomcup i en Audi (före mig ![]() inte är här kan vi väl locka hit honom? Hur en banfixad 200sx är körmässigt har jag ingen aning om och jag är ju personligen ingen turboentusiast... kanske märks på val av bil ;-) _________________ ![]() |
||
Jag är (liksom många här :-) BMW frälst och föredrar sugmotorer framför överladdade diton.
MEN... En "rätt" byggd turbopuffra har faktiskt mycket gemensamt med en högtrimmad sugmotor vad gäller karaktär. Men så byggs de som regel inte från fabrik av nån konstig anledning... Nissans turbomotorer är mycket trimvänliga saker med hög precision och tillförlitlighet. Sen har det ju visat sej att BMWs motorer oväntat nog lämpar sej otroligt väl för turboladdning och nog är man ju sugen på att prova. Hur 200SX fungerar som "seriös" banbil vet jag inte, men som drifterkärra är de väääldigt lämpliga iaf. Därför finns den på "vill-ha" listan tillsammans med M Coupé och några andra busar. (Listan toppas f.ö. av en annan Nissan (som "tyvärr" är extermt hypad just nu), så helt insnöad på BMW är man tydligen inte. :-) _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||
Re: Nissan 200SX som banbusbil? (splittad tråd)
Nån som känner honom? Vore kul o veta vad han gjort med sin 200SX. För den gick undan både på rakorna o när det svängde på Gelleråsen när jag såg den... _________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
951 besök totalt |