| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hyra biltransport för ringenresa, finns det något vettigt?
|
982 besök totalt |
|
Hej ! Inför sensommarens kommande ringenresa så börjar jag kika på transportalternativ. Vill ju allra helst slippa köra med släp då det går långsamt och är bökigt. Det jag sett (svårt att hitta) i biltransportväg är hiskeligt dyrt. Tänker mig en ford transit eller något åt det hållet, är det en fantasi att hitta nåt sådant till rimlig penning? Körkortsmässigt funkar allt då jag har C,CE,BE. Har ni några tips? Har inte lyckats hitta nåt vare sig på rejsa eller ute i verkligheten. Går ju köra ner bilen också (gammelporschen, men det känns sådär, även om bilen varit väldigt tillförlitlig hittils.. /Mvh _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
Re: Hyra biltransport för ringenresa, finns det något vettig
Du kan säkert hitta en billig transvestit, men då kommer säkert driftsäkerheten vara klart bättre på din pjåche. I och för sig kanske inte transvestiten riskerar armcoräcken lika mycket men gammal kylare, halvdana däck... Nu vet jag inte vad du menar med rimlig penning men gissar mellan 25-50' Mest driftsäkra är nog en gammal bärgare eller för den delen distributionsbil om du orkar bygga ramper. Men småfel som styrled kostar inte 150 för en ny styrled på bilbutteriks, utan 2500:- för en ny led på volvo eller scania. Men startar skiten så kommer du nog hem igen. Distributionsbil med ramper = enkel campingstuga om du behöver tak över huvudet. Ställ in campingkök och kyl så är boendet fixat. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
982 besök totalt |