Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1132 besök totalt |
Programerare till Tomtek tändning. Någon som har ?
Jag och LotusSamuel håller på och bygger oss var sin motorstyrning men har fått lite problem... vi saknar programerare till kretarna... Är det någon på detta eminenta forum som har eller vet om programerare till en motorolaprocessor som heter: MC86HC908GP32 Det är samma processor som sitter på Megasquirt men den är ytmonterad så programeraen måste klara ICP. Som tex megaprogramer och willeteprogrameraren gör. Vi behöver även programera en Alterakrets på kortet så därför undrar jag om det finns någon som har en Byteblaster ller någon annan progaremera till dessa. Kretsen är: EPM7064SLC44 Kanske forumet klara av att lösa även detta problem !? ![]() |
||||
Helst igår ![]() ![]() |
||||
|
||||
Nej inte nu. Jag glömde ju berätta den där hemlighten ju. Jag har en sån här också. http://www.motorsport.mine.nu/ix/325 Men om det funkar felfritt så kommer jag nog bygga ett likadant till M3:an ![]() (men inte till porschen ![]() |
||||
![]() ![]() Isdäck till alla! ![]() |
||||
Ja jag såg det men outlook ballade ur i går kväll så jag kunde inte svara... ![]() Jobba du på det får vi se vad du hittar... |
||||
Jag antar att ni har kikat på denna? http://koti.mbnet.fi/mvuorine/Megaqu
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Fick ett par timmar på förmiddagen över så nu har jag varit iväg och spanat in den där programmeraren lite närmre och har både bra och dåliga nyheter...
Den dåliga nyheten är att den klarar inte av att programmera HC08-familjen OM det inte kan gå iaf, har för mig att det är samma kod till HC05 och HC11 ![]() ![]() Den goda nyheten är att den kan programmera Alteran ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Det var goda nyheter det Micke !!!
![]() Då är ju bara frågan om det går att använda den även till HC08 ??? Kan ju vad det att den bara inte har rätt sockel... någon som vet här på forumet ? Har den utgångar för att programera processorer som är fastlödda på kretskort ? Du skrev i mailet Micke att man kunde löda på ledningar på processorn och programera men det behöver man inte. De ben som behövs för att programera HC08:n finns utdragna till de stift som inte används på seriekabeln. Kolla på kopplingschemat får du se. Jag har gjort en adapter från tomtek till megaprogrammer . Men det är ju inte säker att det är samma, är en stiflist anslutning på megaprogrammer. Alteran var det programering av lösa chip som gällde där eller hade den byteblaster kabel inbyggd? Gött jobbat !!! |
||||
Ja den har jag sett.. tänkte jag skulle slippa att bygga den också. Räcker men altera byteblastern om inte funkade. ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() Ang alteran så är det lösa chip som gäller. Edit: Det är samma (grund) sockel på HC08/05 och även 11 tror jag. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Kan kolla på jobb om vi har programerare som klarar Altera-kretsarna... Bör finnas nånstans i bygget då vi använder just EPM7064SLC44 i några av våra produkter.
Isf kan jag fixa d ni behöver mot portot för att skicka de små stackarna... Behöver "filen" som ska in också. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1132 besök totalt |