Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sala Racing Park
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
41493 besök totalt
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



Jepp, var där idag och provade på banan. Det var en salig blandning med gocarts, minimoto, stora hojar, sjuor och "vanliga" bilar
Lagom tajt men kanske lite kort. Men kul hade vi iaf





_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
Sala Racing Park
Sala
Här sen Sep 2011
Inlägg: 17



Hej, Sala Racing Park är ny här på forumet och vi vill hälsa alla välkomna att åka bil hos oss. Banan är kort men intensiv och man kan ha kul som attan här. Den 1 oktober startar Krutcupen hos oss. Den 8 oktober kl 10 -17 har vi bandag för er som vill komma och köra bana. Läs mer på vår hemsida www.salaracingpark.se eller ring oss på 073 - 954 51 48. //Annelie

_________________
Annelie Häggkvist
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Var någon och körde den 17'e?

http://www.salaracingpark.se/evenemang/track_day_10_172

Ska lägga in den 8 oktober i rejsas kalender nu på momangen thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sala Racing Park
Sala
Här sen Sep 2011
Inlägg: 17



Intresset var tyvärr dåligt men kan bero på en kombination av dåligt väder och dålig information i rätt forum. Vi får hoppas att det blir fler som är intresserade av att köra på bana till nästa gång. Blir det för få anmälda så ställer vi in. Nu ser vi fram emot Krutcupen den 1 oktober då vet vi att det är många anmälda så det kommer att bli en rolig dag med mycket körning och glada människor!

_________________
Annelie Häggkvist
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Sala Racing Park skrev:
Intresset var tyvärr dåligt men kan bero på en kombination av dåligt väder och dålig information i rätt forum.

Tror priset kan påverka med, jag skulle gärna komma köra, men väljer andra billigare träffar.

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Sala Racing Park
Sala
Här sen Sep 2011
Inlägg: 17



Jättebra att du säger det. Vad är en rimlig nivå på pris för att ni ska komma och köra? Vi har bara haft öppet i 8 veckor och skiljer oss en del från andra motorbanor eftersom vi är ett privat par som driver banan utan stöd och hjälp från kommunen eller investerare. Därför har vi också lite andra krav på hur mycket vi måste dra in varje månad för att kunna ha råd att driva banan. Åh andra sidan, bra priser lockar fler besökare men det kan vara svårt så här i början att veta vad som är "bra pris" . Vi är tacksamma för alla tips och råd vi kan få och kom gärna förbi oss o titta på banan när ni har vägarna förbi.

_________________
Annelie Häggkvist
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Tycker ändå inte att priset är så himla tokigt med tanke på vad man får. En hel dags körning mellan 10-17, lunch och frukost ingår i de 1000:- vad jag förstått av hemsidan? Visst skulle det kanske göra skillnad i antalet anmälda bilar om priset var lägre, som det är nu får man betala lika mycket för en heldag på banor som Mantorp, Gelleråsen, Kinnekulle mfl. arrangerat av klubbar osv.
Kanske är läge att justera priset (om det finns utrymme) och se vad som händer? Som med allt annat är det väl viktigt att folk börjar prata om Sala Racing Park och på så sätt bygga upp antalet intresserade?

_________________
Nils Erixon
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Tips är att kolla på hur de kör öppna träffar på Sviestad, de är väldigt populära thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Tips är att kolla på hur de kör öppna träffar på Sviestad, de är väldigt populära thumbs up

Instämmer!

http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=8&a . . . .


Vore ju kul om nå't sån't kunde uppenbara sig på armlängds avstånd för oss som bor i Mälardalen...

_________________

Rice and shine
Citera
Sala Racing Park
Sala
Här sen Sep 2011
Inlägg: 17



Tack för tipset. Kommer ni och kör om vi fixar liknande prova körning som på Sviesta? Det var klart intressant för oss och vi ska naturligtvis ta till oss era råd och önskemål. Vi vill göra allt för att tillgodose så många som möjligt. Trevlig helg!

_________________
Annelie Häggkvist
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Men va ?...vill man hellre åka 3 timmar för 350:- och betala fikat själv...än en hel dag med mat för 1000:- ?
(om jag inte missuppfattat matgrejen ?)

Karlskoga tar 500:- för fyra timmar (Fyra 15-20min pass) på tränings-onsdagarna.

Mitt förslag är 850- 950:- för heldag....och 450:- för halvdag.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Huvudsaken är att det är nära och tillgängligt och kul. thumbs up
om det kostar 350 eller 400 spelar väl inte så stor roll.
Bara själva grejen att man som Stockholmare skulle kunna köra bana en timme hemifrån utan att ta ledigt från jobbet är ju fantastiskt.
Vore väl skoj om det gick att ordna så att man kan lägga en stund på banan efter jobbet mellan 17-20 en vanlig vardagkväll då och då.
Borde väl finnas en del intressenter kan man tycka...




_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

ButterflyRacing skrev:
Men va ?...vill man hellre åka 3 timmar för 350:- och betala fikat själv...än en hel dag med mat för 1000:- ?
(om jag inte missuppfattat matgrejen ?)

Karlskoga tar 500:- för fyra timmar (Fyra 15-20min pass) på tränings-onsdagarna.

Mitt förslag är 850- 950:- för heldag....och 450:- för halvdag.


Tror prissättningen är en mindre del. LMS är väldigt bra på att synas, även kvällsträffar har sina fördelar ("gå lite tidigare från jobbet bara" tex). Och kanske fler saker som jag inte kommer på just nu. Men att det funkat bra med deras träffar de senaste åren är ju helt klart thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
markusAMR
Västerås
Här sen Feb 2008
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Vi var ett gäng på jobbet som hyrde banan 2h förra veckan vi var 11st och det var en positiv upplevelse. Visst är banan ganska kort men den är riktigt kul att köra på.
Härligt teknisk och missar får man sota för ett halvt varv.

Är man hyggligt jämna förare kan man vara rätt många ute, annars kräver det att man är hygglig o släpper om de snabba åken då det är svårt att komma om på ett sportsligt sätt annars.

Jag kommer köra mer på denna bana och det är inte enbart för att den ligger 7km bort

Vi hade en kanon kväll trevligt bemötta och allt flöt på.

//Markus

_________________
Markus Ulberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Mitt förslag är att välja ut ett datum väldigt snart och ha en special-Rejsa.nu-kvällsträff och köra en anmäl-lista-tråd (som vi brukar göra) här i forumet för att se hur många som kan komma. Kan bli kul körning och oändligt med trevlig skitsnackande thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Mitt förslag är att välja ut ett datum väldigt snart och ha en special-Rejsa.nu-kvällsträff och köra en anmäl-lista-tråd (som vi brukar göra) här i forumet för att se hur många som kan komma. Kan bli kul körning och oändligt med trevlig skitsnackande thumbs up thumbs up thumbs up

Låter som en bra idé. thumbs up
Jag är såklart på om det är ett datum som passar.
Vore kul att åka några varv och kika på anläggningen.


_________________

Rice and shine
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



+1 på ovanstående! thumbs up

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5527



Magnus Thomé skrev:
Mitt förslag är att välja ut ett datum väldigt snart och ha en special-Rejsa.nu-kvällsträff och köra en anmäl-lista-tråd (som vi brukar göra) här i forumet för att se hur många som kan komma. Kan bli kul körning och oändligt med trevlig skitsnackande thumbs up thumbs up thumbs up


En stående "månads-rejsa-träff" kanske? Gärna på något vis så det enbart infaller på jämna veckor.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493




_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



-Jonte- skrev:
Nu finns läge att förvärva banan

http://www.blocket.se/vastmanland/Motorsportsarena_7_5miljoner_skr_419 . . . .


Verkar såld finns inte kvar på länken
Citera
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474



De skrev just pa Facebook:

Vi är utsatta för bedrägeri. Någon som kallar sig för Niklas Hansson har idag lagt ut en annons på Blocket och försöker sälja vårt företag!
Personen i fråga är polisanmäld nu!
Och den olagliga annonsen är borta..
Verksamheten kommer att fortsätta som vanligt!!

_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
Allmänt banåkaforum
Sala Racing Park
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
41493 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande