Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-07-23 Landracing speedfestival Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5
9 besök senaste veckan (20290 totalt)
Evilution
Borlänge
Här sen Jun 2008
Inlägg: 227



Börje Hansson

_________________
Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster***

Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com
Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004
Inlägg: 226



Glenn ocklund skrev:
R34 GT-R skrev:
Stort tack till alla som arrangerade och gjorde det här till ett kanonevent! Jag hoppas verkligen att ni gör om det en gång till! Gärna i år!

Ett par synpunkter/funderingar: Varför körde Ferrarin och SLS:en själva på banan några varv? Jag menar, såååå speciella tycker jag inte dem bilarna är. F1an däremot förstår jag om ni släpper ut själv med tanke på säkerheten.

Surt att man inte kunde få en pokal när man var snabbast i klassen men inte fick köra finalen. Jag förstår att ni tänker på säkerheten men då kanske man bara skulle tillåtit transponder i bilar som kunde köra finalen? Bara en tanke...

Jag är ändå toknöjd med tiden med tanke på att jag körde snabbare än en del bilar som hade slicks.

Till nästa år får det bli en bil med bur så jag kan få en pokal!

Mvh


SLS den kostar 2,3 mil och vi ville inte blanda den med andra bilar ifall något skulle hända, sedan hade fabriken det som krav för att få den till banan, och då Automobil är media partner så har Jocke lovat många helsidor........

Säkerheten går först, full säkerhet gäller för heat start, vi tycket det var snällt att kunna hyra en transponder som annars kostar 500:- för 100:- för att kunna på tider.

På frågan varför vi hyr ut transponder så har du svarat på frågan själv
"Till nästa år får det bli en bil med bur så jag kan få en pokal! "

Vi har nu lurat in dig i säkerhet på din bil genom att låna ut en transponder


Nja, det blir fortfarande ingen bur i den här bilen utan då blir det till att skaffa en annan bil.

Visst var det ett bra pris på transponder, inget snack om den saken.

Keep up the good work!

_________________
Perra Pettersson

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



R34 GT-R skrev:
Glenn ocklund skrev:
R34 GT-R skrev:
Stort tack till alla som arrangerade och gjorde det här till ett kanonevent! Jag hoppas verkligen att ni gör om det en gång till! Gärna i år!

Ett par synpunkter/funderingar: Varför körde Ferrarin och SLS:en själva på banan några varv? Jag menar, såååå speciella tycker jag inte dem bilarna är. F1an däremot förstår jag om ni släpper ut själv med tanke på säkerheten.

Surt att man inte kunde få en pokal när man var snabbast i klassen men inte fick köra finalen. Jag förstår att ni tänker på säkerheten men då kanske man bara skulle tillåtit transponder i bilar som kunde köra finalen? Bara en tanke...

Jag är ändå toknöjd med tiden med tanke på att jag körde snabbare än en del bilar som hade slicks.

Till nästa år får det bli en bil med bur så jag kan få en pokal!

Mvh


SLS den kostar 2,3 mil och vi ville inte blanda den med andra bilar ifall något skulle hända, sedan hade fabriken det som krav för att få den till banan, och då Automobil är media partner så har Jocke lovat många helsidor........

Säkerheten går först, full säkerhet gäller för heat start, vi tycket det var snällt att kunna hyra en transponder som annars kostar 500:- för 100:- för att kunna på tider.

På frågan varför vi hyr ut transponder så har du svarat på frågan själv
"Till nästa år får det bli en bil med bur så jag kan få en pokal! "

Vi har nu lurat in dig i säkerhet på din bil genom att låna ut en transponder


Nja, det blir fortfarande ingen bur i den här bilen utan då blir det till att skaffa en annan bil.

Visst var det ett bra pris på transponder, inget snack om den saken.

Keep up the good work!


Varför kan du inte stoppa i en skruvbur?

Vet om jag sagt det förut men eventet tycker jag var kalas med några små inkörningsproblem!!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Avregistrerad (14522)

Här sen Nov 2008
Inlägg: 180



När vi ändå är igång med funderingar runt eventet, en fråga som många diskuterat är gränssnittet mellan bilar och icke bilar enl många dvs formel, radical och rymdraketer ska man göra någon skillnad på dessa bilar.

Frågan som jag vill ställa till er som var med och körde ska alla bilar (ej formel bilar) köra ihop rakt av enl tanken att kan man köra hela dagen och en final samt strippen då är man en multibil punkt. Eller ska man dela på karossbilar och rörhögar med eller utan kaross på? Jag kan tycka att en rörhög är som en Pro Stock eller Funny Car på strippen men om den skulle klara av båda grenarna ja då kanske dom är en multi bil eller?

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Quantic
Vaxholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 11



Var det nån som sa film?

http://www.youtube.com/watch?v=nD5ZHuo4Ra4

_________________
Johan Eklund
Citera
Stransky
Ringarum
Här sen Feb 2005
Inlägg: 27



Quantic skrev:
Var det nån som sa film?

http://www.youtube.com/watch?v=nD5ZHuo4Ra4


Kanon film

_________________
Ronnie Stransky
200sx s14a
Citera
Quantic
Vaxholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 11



Stransky skrev:
Quantic skrev:
Var det nån som sa film?

http://www.youtube.com/watch?v=nD5ZHuo4Ra4


Kanon film


Tackar!

_________________
Johan Eklund
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



Glenn ocklund skrev:
När vi ändå är igång med funderingar runt eventet, en fråga som många diskuterat är gränssnittet mellan bilar och icke bilar enl många dvs formel, radical och rymdraketer ska man göra någon skillnad på dessa bilar.

Frågan som jag vill ställa till er som var med och körde ska alla bilar (ej formel bilar) köra ihop rakt av enl tanken att kan man köra hela dagen och en final samt strippen då är man en multibil punkt. Eller ska man dela på karossbilar och rörhögar med eller utan kaross på? Jag kan tycka att en rörhög är som en Pro Stock eller Funny Car på strippen men om den skulle klara av båda grenarna ja då kanske dom är en multi bil eller?


Ja i mina ögon är en radical en öppan karossbil, likt en super sjua eller G20. Alla dessa har väl har rörram t. Eller ska alla öppna bilar åka i egen klass?, hur gör man då med tex Öhrströms 7,a? med en bit plåt över huvudet bara. Är det en täckt eller öppen bil?.

Förstår dock de som har påkostade karossbilar som blir frånkörda av små radicals eller ariels.

För mig är det bilar allihop, sen väljer man ju själv vilken man tror sig köra fortast i. Volvo 142, radical, GT2, super 7 el Corvette tex.

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Gson skrev:
Glenn ocklund skrev:
När vi ändå är igång med funderingar runt eventet, en fråga som många diskuterat är gränssnittet mellan bilar och icke bilar enl många dvs formel, radical och rymdraketer ska man göra någon skillnad på dessa bilar.

Frågan som jag vill ställa till er som var med och körde ska alla bilar (ej formel bilar) köra ihop rakt av enl tanken att kan man köra hela dagen och en final samt strippen då är man en multibil punkt. Eller ska man dela på karossbilar och rörhögar med eller utan kaross på? Jag kan tycka att en rörhög är som en Pro Stock eller Funny Car på strippen men om den skulle klara av båda grenarna ja då kanske dom är en multi bil eller?


Ja i mina ögon är en radical en öppan karossbil, likt en super sjua eller G20. Alla dessa har väl har rörram t. Eller ska alla öppna bilar åka i egen klass?, hur gör man då med tex Öhrströms 7,a? med en bit plåt över huvudet bara. Är det en täckt eller öppen bil?.

Förstår dock de som har påkostade karossbilar som blir frånkörda av små radicals eller ariels.

För mig är det bilar allihop, sen väljer man ju själv vilken man tror sig köra fortast i. Volvo 142, radical, GT2, super 7 el Corvette tex.


Jo jag håller med till viss del. Men tex den radical som vann denna gång har ju inte många av de attribut som jag tycker definerar en bil. I mina ögon är det en absolut ren racerbil utan att ens försökt likna nåt annat med ett plasthölje över en formelbil. På samma sätt som en Superkart oxå har fyra hjul och en motor men är det verkligen en bil.

Men denna gång var reglerna definerade som dom var och då är det bara att finna sig i detta faktum. Jag tyckte det var kul ändå och kör gärna igen med samma regler!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Quantic skrev:
Var det nån som sa film?

http://www.youtube.com/watch?v=nD5ZHuo4Ra4


Bra skit!!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Resultat och varvtider någonstans?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



PS. Var ju otippat att du skulle gå och bli snabbaste karossbil Puppan gäääsp gäääsp

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



Puppan Sade:
Jo jag håller med till viss del. Men tex den radical som vann denna gång har ju inte många av de attribut som jag tycker definerar en bil. I mina ögon är det en absolut ren racerbil utan att ens försökt likna nåt annat med ett plasthölje över en formelbil. På samma sätt som en Superkart oxå har fyra hjul och en motor men är det verkligen en bil.

Men denna gång var reglerna definerade som dom var och då är det bara att finna sig i detta faktum. Jag tyckte det var kul ändå och kör gärna igen med samma regler! [/quote]

Jag säger:
Jo förvisso men vad säger man om en super seven? nu är väl jag för orejsig för att förstå kanske?
Men kan köpa ditt resonemang oxå, men hur sätta gränsen så lite orättvist som möjligt? Herr Björk körde ju i en helt egen division faktiskt..

Varvtider mm: http://www.amigoo.se/event.aspx?EventId=126

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Kanon film thumbs up Visar verkligen bredden på bilarna som var där , och svinkul hade vi
Nu väntar man med spänning på nästa körning med er

_________________

--VVTS--
Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004
Inlägg: 226



Puppan skrev:
Varför kan du inte stoppa i en skruvbur?

Vet om jag sagt det förut men eventet tycker jag var kalas med några små inkörningsproblem!!


Klart jag kan, men nej, det blir byte av bil om jag ska köra det här nästa år. Det finns en del planer. Vi får se om dem kan gå i lås.

_________________
Perra Pettersson

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
Quantic
Vaxholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 11



Puppan skrev:
Quantic skrev:
Var det nån som sa film?

http://www.youtube.com/watch?v=nD5ZHuo4Ra4


Bra skit!!


Visst är det

Maciek Matwiejczuk skrev:
Kanon film thumbs up Visar verkligen bredden på bilarna som var där , och svinkul hade vi
Nu väntar man med spänning på nästa körning med er


Tackar! Jättekul att filmen gillas

_________________
Johan Eklund
Citera
Eftersnack
2011-07-23 Landracing speedfestival Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5
9 besök senaste veckan (20290 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande