Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Alfa, Audi eller kanske en BMW.
<<   1, 2, 3
4 besök senaste veckan (8986 totalt)
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Ronna skrev:
Man måste väl ha nån typ av licens för att köra?
Såg nånstans att man kan få en tillfällig licens som gäller en gång, sen måste man väl skaffa sig något permanent.
Eller är jag ute å cyklar, för det vill jag inte, jobbigt

Är helt med på det ni säger, köp bil, sladda runt, fixa bilen efter det.

Får väl ta mig en titt på Porsche också.


För förarkurs behövs ingen licens ofta. Tvärtom erbjuder nog flera förarkurser att man i samband med detta kan ta licens. T.ex den kurs som jag är med som instruktör på där man kan ta SBF licens för racing: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=73806&start=0&postdays= . . . .

Det finns flera banträffar där man inte behöver någon licens öht och sen finns det även de där man kan skaffa engångslicens för att prova på. SBF engångslicens ska man egentligen bara kunna teckna vid ett tillfälle (men i praktiken kan man nog göra det flera gånger) för att få prova på men allt fler banträffar samarbetar med SMA istället för SBF och med SMA har jag för mig att man kan teckna engångslicens hur många gånger som helst utan att tvingas skaffa en årslicens. Men kör man många träffar där licens krävs eller vill tävla i någon form så är ju såklart en årslicens (SMA eller SBF beroende på behov) att föredra.

För att gå förarkurs behövs förresten oftast igen speciell bil, det är många som kommit med brukshinken eller t.om en hyrbil (med fräsha bromsar och bromsvätska!) på vår förarkurs och lärt sig väldigt mycket. Troligen lär man sig t.om med mer som förare om bilen inte är för lätt att köra fort med.

Klart du ska kolla in Porsche!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Alfa, Audi eller kanske en BMW.
<<   1, 2, 3
4 besök senaste veckan (8986 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande