Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 *Såld*
<<   1, 2, 3, ... 14, 15, 16   >>
31 besök senaste veckan (231097 totalt)
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Nicke_1 skrev:
Klarade inte av klarglas blinkersena, så ett par nya original inhandlades för att de-bling'a bilen:


Smaken är som baken, delad! Jag håller inte med om originaldelarna denna gång, även om jag i många andra fall gör det.

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906



Nicke_1 skrev:
Värsta servicegenomgången..


Gött att läsa! Grundligt med artikelnummer & länkanvisningar.. thumbs up

_________________
Mvh
Per Bodin
Karlstad


BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Nicke_1 skrev:

Johan Sjöström skrev:
De där bilen gjorde 274 km/h i gpsfart sist jag åkte ner till ringen med den (avdelningen onödigt vetande) En vacker och trevlig kärra. Känner 2 av brukarna väl. Den tidigare av dessa 2 ägare skötte om bilen väldigt bra men har idag vandrat över till dom med motorn på fel ställe
Lycka till med bilen!

Spärren borttagen alltså?! -Kul! Har jag förstått säljaren rätt har båda pojkarna du nämner vandrat över till den andra sidan!


Jepp så är det 996 Turbo och 997 GT3 RS

En rolig grej är att ägaren innan Uddevalla hade sitt barn på samma dagis som min knodd, vi använde alltså våra bilar som dagisräcer båda 2 och träffades väldigt ofta där, utöver det agerade bilen Pendlarkärra till Köpenhamn under ett par år med lugn körning, jag tror inte bilen gick en meter på bana i hans ägo. Jag tror till och med det var han som demonterade av XP8 beläggen då han tyckte dom var lite gnissliga till vardags. Sorry för kanske ointessant dravel..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
lofstrom skrev:
Mkt fin bil Niklas thumbs up Dock ett steg ner från den förra....

Saknar den inte...ännu! Jag kände mig så "färdig" med den bilen. Ska bli kul att börja med något nytt. S14 känns...så där... Enorma pengar för att trimma till moderat hästkrafts uttag...

Johan Sjöström skrev:
Jag har några bilder på kärran men inget speciellt intressant. Den här bilden minns jag att jag tog GP slingans parkering (på den gamla goda tiden innan komplexet) för att vi skulle jämföra original chassiets höjd med PSS9

Den högra måste vara en SUV-edition!

Colin skrev:
Synd att du inte valde bort vanosen, nedslitna vippor, glappa slutväxlar samt all krånglande elektronik &så...

Jag tror att det är lite överdrivet jag..

Det kan nog vara som du säger, det blir lätt oro i leden på olika forum när något dyligt händer för fler än en person. Jag resonerar som så att jag tycker det är kul att spaka själv och att det är en mindre pryl som kan gå sönder. Finns annat som påverkar också; om jag byter till en sinter, lättat svänghjul, flerskivig koppling osv, kommer SMG II programvaran att adaptera sig? Kanske, eller inte!

Johan Sjöström skrev:
Nicke_1 skrev:
Spärren borttagen alltså?! -Kul! Har jag förstått säljaren rätt har båda pojkarna du nämner vandrat över till den andra sidan!


Jepp så är det 996 Turbo och 997 GT3 RS

En rolig grej är att ägaren innan Uddevalla hade sitt barn på samma dagis som min knodd, vi använde alltså våra bilar som dagisräcer båda 2 och träffades väldigt ofta där, utöver det agerade bilen Pendlarkärra till Köpenhamn under ett par år med lugn körning, jag tror inte bilen gick en meter på bana i hans ägo. Jag tror till och med det var han som demonterade av XP8 beläggen då han tyckte dom var lite gnissliga till vardags. Sorry för kanske ointessant dravel..

Kul att höra! XP8 beläggen låg snyggt och prydligt i den originalkartongen som David måste ha fått då han köpte dem. De beläggen är praktiskt taget oanvända! Nu sitter OEM ATE belägg på. Ska skifta till XP8 runt om ikväll!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Min M3:a blev väldigt orolig i bakändan med XP8 runt om.
Jag skulle rek. att köra något vassare belägg fram el. ev. ha kvar std. bak.

Just nu kör jag med PFC01 fram och XP8 bak. Lirar mkt bra på min bil..

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Rka skrev:
Min M3:a blev väldigt orolig i bakändan med XP8 runt om.
Jag skulle rek. att köra något vassare belägg fram el. ev. ha kvar std. bak.

Just nu kör jag med PFC01 fram och XP8 bak. Lirar mkt bra på min bil..


+1 på den. Kör samma kombo som Erik, funkar mkt bra! thumbs up

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Trevligt med ny bil och tillhörande tråd Nicke! thumbs up

Tror jag såg din gammla kärra rullandes förbi i Adenau i helgen

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
Joan skrev:
Rka skrev:
Min M3:a blev väldigt orolig i bakändan med XP8 runt om. Jag skulle rek. att köra något vassare belägg fram el. ev. ha kvar std. bak. Just nu kör jag med PFC01 fram och XP8 bak. Lirar mkt bra på min bil..

+1 på den. Kör samma kombo som Erik, funkar mkt bra! thumbs up


Tack för tips! Jag *tror* att det är XP8 runt om. Om David läser: kommer du ihåg vilka belägg det var som följde med bilen då du sålde den (det var ju bara 4 år sedan ) ? Det är alltså dom Carbotech'en som de tidigare ägarna monterat av ("gnisslar för mycket"). Hur som haver kommer jag inte köra fullt då jag inte kör r-däck denna helg.

Fredrik Larsson skrev:
Trevligt med ny bil och tillhörande tråd Nicke! thumbs up Tror jag såg din gammla kärra rullandes förbi i Adenau i helgen

Vad kul! Hann du se om det fortfarande var tillfällig tysk registrering (gul kant på regplåten), eller om han hade riktiga skyltar (BN för Bonn)? officiellt är jag fortfarande ägaren till bilen, i alla fall om man ska tro vår svenska Transportstyrelse... Tar tydligen ett tag innan registrena handskakar mellan tyska och svenska myndigheter och jag blir avregistrerad som ägare...

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Nicke_1 skrev:


Fredrik Larsson skrev:
Trevligt med ny bil och tillhörande tråd Nicke! thumbs up Tror jag såg din gammla kärra rullandes förbi i Adenau i helgen

Vad kul! Hann du se om det fortfarande var tillfällig tysk registrering (gul kant på regplåten), eller om han hade riktiga skyltar (BN för Bonn)? officiellt är jag fortfarande ägaren till bilen, i alla fall om man ska tro vår svenska Transportstyrelse... Tar tydligen ett tag innan registrena handskakar mellan tyska och svenska myndigheter och jag blir avregistrerad som ägare...


Nej tyvärr inte.....
Ögonen fastnade på att där inte satt något BMW emblem på bakluckan... så därför tänkte jag att det nog var din gamla!?
Sen var den ganska snabb.... även förbi Pinoccio

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Post 153 i följande tråd, blev det den färgen på fälgarna?

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=352483&page=16

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
Joan skrev:
Post 153 i följande tråd, blev det den färgen på fälgarna?

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=352483&page=16

Nope, Photoshoppade lite och kom fram till att Anthracite och de andra mörkare färgerna såg skitigt ut på en svart bil. Valde mellan Hyper Silver och Hyper Black. Pratade med Ed på Apex som sa att Hyper Silver är en mer skinande silver än CSL fälgens silver, dvs samma silver som BBS Challange Detta tycker jag lirar mycket bra, så det fick bli Hyper Silver!


_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



och hur ser dom ut efter 25 varv på svenska bana med XP8? Hyper Black är nog nära sanningen

Men det kanske är gatfälgar detta?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Johan Sjöström skrev:
och hur ser dom ut efter 25 varv på svenska bana med XP8? Hyper Black är nog nära sanningen

Men det kanske är gatfälgar detta?


Word! Efter att ha haft CSL-fälgar så vet jag att det är så, därför jag valde hyper black. Men jag tror att Nicke gillar att putsa så det är nog inga probs hehe

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Som bekväm banåkare älskar jag mina mattsvarta fälgar Men har man gått och blivt gammal och börjar köra bekväm bil och putsa fälgar så är detta ju rätt val

oavsett vilket så är det IMHo stenrätt fälgmodell på den kärran thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Grattis till köpet, ang beläggen så vågar jag nästan påstå att det var PFC01 som satt på den. Problemet med XP08 bak blir att dn äter fruktansvärt mycket bakbelägg. Jag har kört samma belägg fram och bak utan problem.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
Daniel Gudmundsson skrev:
Grattis till köpet, ang beläggen så vågar jag nästan påstå att det var PFC01 som satt på den. Problemet med XP08 bak blir att dn äter fruktansvärt mycket bakbelägg. Jag har kört samma belägg fram och bak utan problem.

Tack! Vid körningen på Anderstorp nu ihelgen fungerade allt bra. Dock tog det inte mer än 3 varv föränns gatdäcken tappade fästet... Bot på detta kommer inom kort!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
En hyllning till den gamla busbilen! Har fått hjälp av en oerhört schysst kompis med att fixa en fototapet med den gamla busbilen som motiv. Dimensionen är 5,6 x 2,1 meter!




_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
Två av fyra APEX ARC-8 fälgar har anlänt!




9,5" ET35. Vikten är ynka 8kg! OEM 18x9 tum väger 12,2kg.
Måste ner till däckverkstan per omgående och montera mina 265'or som väntar!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289




_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Apex kan man lita på! thumbs up

Då hinner du före mig, kör fortfarande runt på OEM 9" och Toyosarna, de verkar hålla för evigt, sen kan det väl bero på att jag bara kört hälften så mkt som jag velat. Ska nog gå ner och beställa däck på en liten stund i alla fall!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
37kg bur från http://www.wiechers-sport.de dök upp igår: De lovade att tillverkningen skulle ta 3-4 veckor. Jag hade hemma prylarna efter 30 dagar, men då har buren legat sedan i onsdags på fraktfirma i Stockholm... Mao höll Wieschers vad de lovade.


Mycket bubbelplast!


Inventering...


Provmontering

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 *Såld*
<<   1, 2, 3, ... 14, 15, 16   >>
31 besök senaste veckan (231097 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande