Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
X-11 ( en Locost Lotus 2-11 ) - Modsport ? - år 2013
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (18129 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41522

Forumägare
Forumägare

Det här blir superskoj att följa :woot: thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532



...men eftersom du ändå snart kommer fram till att det är Modsport du ska åka med denna raket så är det ju inget problem att den inte går att få igenom som amatörbygge... Puh, va skönt, då slipper du begränsa dig och kan bygga precis som du vill ha det istället.

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Fått tag i några fler delar?

Finns ett liknande bygge på ebay

http://www.ebay.co.uk/itm/2007-LOTUS-2-ELEVEN-YELLOW-BLACK-SILVER-LoOK . . . .

Lite mycket luft i hjulhusen kanske..

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Tack

Jo lite delar har trillat in siktar på att ta hem delarn sakta för att få vettig ekonomi, karossen på denna (ebay) går att köpa via Junks på Seloc. Har frågat också mer om att kunna regga och det verkar väldigt meckigt så det lutar åt Modsport nu, man kanske kan åka med A utom tävlan på r-däck tänker jag

Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Bo Anckarman
Linköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 40



....och apropå Modsport så känner du säkert till att det byggs en Exige S2, troligen klar till säsongen 2012? Egentillverkade formar osv. Reportage lär vara på gång på den vackra hemsidan www.modsport.se

Lycka till med ett roligt (Modsport-) bygge!

_________________
Bo Anckarman
Citera
Joakim Birgersson
Vetlanda
Här sen Jul 2005
Inlägg: 61



Hej Josen,

Kul tråd(ar) Du har på rejsa. Har följt Dina fina tävlingsreportage och ser fram emot säsongen 2012 i Roadsport B. Behåller #43 och "filar" vidare på väghållningen. Aerodynamiken är ju tegelstensmässig, men efter Anderstorp har jag lärt mig att det går fortare i draget efter en (blå) Elise...

Inför 2013 har jag liknande planer som Du - antingen blir det nya muskler i Seven => Roadsport A, eller något helt nytt - gärna en 2-11.

En 2-11 får ju mycket tillägg i Roadsport (vinge, diffusor, ABS, antispinn...), men den klassar perfekt in i Modsport om jag räknat rätt. Fantastisk bil! Vill ha, snälla Transportstyrelsen....

Letar efter någon som bor i England i år och planerar att flytta hem 2013 = Flyttgods...

Intressant vad som händer på Caterham också, nu när de rekryterat Tony Shute från Lotus som var fadern till Elise S1. I en intervju med honom om vad de utvecklar så sa han ungefär; "Think of it as a more track biased Elise S1"

Gott Nytt År alla racingvänner

_________________
Joakim Birgersson

Caterham 7, 2008, Roadsport n
Lotus 61 MX, 1970, Historisk Formel Ford #11
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Hej Joakim

Tack för 2011 och kul att du kör 2012 i B igen, blir 2013 för mig med denna.
Just köpt nytt hus och har flytt-cirkus med familjen i maj så hinner inte i år dra hårt i detta projektet under 2012. Glad om jag klarar Elise med full säsong.

och som sagt Modsport är focus nu, klassen verkar ju växa mha Kimmen/Henriksson insatser thumbs up

Tror en slicks-skodd single-seater honda-baserad X-11 kan bli en killer här

Gott nytt på er alla också !

Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Joakim Birgersson
Vetlanda
Här sen Jul 2005
Inlägg: 61



Den här Service manualen med skisser kanske är gårdagens nyheter för Dig, men tänkte att jag skickar den om den kan vara till någon hjälp. Ganska kul konstruktion i all sin enkelhet.

http://issuu.com/marcassussport/docs/service_parts_list_2-eleven

_________________
Joakim Birgersson

Caterham 7, 2008, Roadsport n
Lotus 61 MX, 1970, Historisk Formel Ford #11
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Super Joakim thumbs up 🚀

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10626



Kul bygge!

Har du kvar identiteten på chassiet? I så fall kan du väl besiktiga med besiktningsmotor? Om jag minns rätt så är det tillåtet i roadsport. Att du byter ett par karossbitar kanske inte ens kräver reg-besiktning?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



DJ skrev:
Kul bygge!

Har du kvar identiteten på chassiet? I så fall kan du väl besiktiga med besiktningsmotor? Om jag minns rätt så är det tillåtet i roadsport. Att du byter ett par karossbitar kanske inte ens kräver reg-besiktning?


Det är väl Dudes gamla Preem-chassie? isåfall är identiteten skrotad. men det borde ju gå att använda baljan till ett amatörbygge om man göra allt annat själv (egen bakram etc...)

_________________
Mattias Meldert
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10626



När du ändå har chassiet löst, skulle du kunna mäta måtten A, B, C, D, E enligt skissen?

Det är absolut inte bråttom. Utan bara när du har tillfälle.




_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Hej

Att ta den till amatör-byggt fordon var tanken först men frågat mycket och krävs rätt tuffa modiferingar att nå det ( detta med bortslipat VIN är inte bra heller), så kag siktar på modsport ( och kanske fuskar med Elise skyltar för köra lite gata )

DJ - jag mäter i helgen




Tack

Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10626



Några mått än?


_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
X-11 ( en Locost Lotus 2-11 ) - Modsport ? - år 2013
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (18129 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande