Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Test!! Simbins Stcc the Game Vs Reality på Ring Knutstorp.
2411 besök totalt
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35


Trådstartare
Hej

Jag var och körde med min f.d Camaro Cup bil gen4 på Muschel cars on track på ring knutstorp och jag har bara kört ca 4-5 varv innan på den och då var det med en standard bil förra året.

Så jag gjorde nu ett test i år med att övade på Datan med en logitech g25 ratt innan jag åkte på den riktigt. Jag blev riktigt förvånad över hur lätt jag hade för att komma in i banan med spår val, och alla kurvor mm.

Kan rekommendera Simbins Stcc the game om man vill besöka dom Svenska banorna virtuellt innan man besöker dom personligen. Man spar mycket tid på att lära sig känna banan.

Här är en länk på en film som visar hur jag kör i datan vs verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=xEDhGWm4-UQ

Mvh Fredrik

steam kontakt namn Fredrik_ccs om nån gillar att spela stcc,gtr mm


[/img][/url]

_________________
Fredrik Boman
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Jo man kan faktiskt lära sig banorna rätt bra med dagens lir thumbs up .
Skickat vänförfrågan på Steam .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Undrar när realismen blir så bra att man kan med tillräckligt bra bilparametrar kan träna fram rätt chassiinställningar (utväxlingsval etc) innan man besöker banan?

Det hade varit att dra simuleringen till en ganska extrem nivå.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Intressant att du kör BTG tid på Knutstorp dessutom;)

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Niklas Falk skrev:
Undrar när realismen blir så bra att man kan med tillräckligt bra bilparametrar kan träna fram rätt chassiinställningar (utväxlingsval etc) innan man besöker banan?

Det hade varit att dra simuleringen till en ganska extrem nivå.


Det kan du väl också via motec. Sen hur riktiga dom data är har jag ingen aning om .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35


Trådstartare
Hej
Stacken vad gött då vår vi ta och köra lite race sen:) är inte hemma från söndag kväll.


Hej Fredrik
jag skrev fel i slutet av filmen med btg tid hihi hade varit inne och kollat på en del Nurburgring filmer så det var där för:)
Tiden var min person bästa än så länge.

Hej
Niklas det hade varit grymt bra Det får bli simbins utveckla till nästa spel:)

_________________
Fredrik Boman
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Niklas Falk skrev:
Undrar när realismen blir så bra att man kan med tillräckligt bra bilparametrar kan träna fram rätt chassiinställningar (utväxlingsval etc) innan man besöker banan?

Det hade varit att dra simuleringen till en ganska extrem nivå.


Det är väl precis vad F1 teamen gör redan idag.... både simulerar bilarna och tränar förare på nya banor enligt vad jag förstått.....

fast det är ju å andra sidan extrem nivå som sagt

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278



Fredrik_Boman skrev:
Hej

Jag var och körde med min Camaro Cup bil gen4 på Muschel cars on track på ring knutstorp och jag har bara kört ca 4-5 varv innan på den och då var det med en standard bil förra året.

Så jag gjorde nu ett test i år med att övade på Datan med en logitech g25 ratt innan jag åkte på den riktigt. Jag blev riktigt förvånad över hur lätt jag hade för att komma in i banan med spår val, och alla kurvor mm.

Kan rekommendera Simbins Stcc the game om man vill besöka dom Svenska banorna virtuellt innan man besöker dom personligen. Man spar mycket tid på att lära sig känna banan.

Här är en länk på en film som visar hur jag kör i datan vs verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=xEDhGWm4-UQ

Mvh Fredrik

steam kontakt namn Fredrik_ccs om nån gillar att spela stcc,gtr mm


[/img][/url]


Hejsan Fredrik, tack för den filmen, riktigt kul att se Kör lite för skojs skull och då bara Simbins spel. Kompisen Mikael Eklund kör också Camaro Cup (#95 Blixten) och vi kommer att bo på Mantorp i husvagn och kommer att hänga med Micke och dom så vi kanske ses där, jag syns med kamera runt halsen och Schumis Foto jacka

Edit: lägger till dig nästa gång jag är online på Steam

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35


Trådstartare
Hej Schumi!

Vad kul:) Jag blev inbjuden att köra med Mikael Eklund och en till Camaro Cup bil på Muschel Cars on track på ett av deras uppvisnings rejs! Det var skit sköj;) Mikael var mycket trevlig och prat glad.) Var du där också då?

Jag sj kör inte Camaro Cup men jag har en F.d camaro cup bil. Min tanke är att börja tävla i modsport eller i yokohama cup.

jag hoppas att jag kan komma upp och se finalen på mantorp men bor nu och pluggar i skåne (tyvärr för bil åkandet)

Mvh Fredrik ses på steam sen då. Jag och en polare kommer nog att köra lite på mån kväll.

_________________
Fredrik Boman
Citera
Racingsimulatorer
Test!! Simbins Stcc the Game Vs Reality på Ring Knutstorp.
2411 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande