Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1295 besök totalt |
2011-09-17 A-sprint med tidtagning + rundbana på Malmby
MX-5 Racing Club bjuder in rejsa.nu till förarövning på Malmbyfältet utanför Strängnäs. Det kommer att bli 2 olika aktiviteter: A) Slalomkörning på landningsbanan med exakt samma layout som tidning Automobils A-sprint. Denna konbana på 1000 m är väldigt teknisk med bland annat: kurvtagning under acceleration, kurvtagning under inbromsning, hårnål i låg fart och rak slalom i hög fart. Under hela dagen kommer vår nya tidtagningsutrustning vara igång så ni kommer kunna se tiderna på alla era körningar i konbanan under dagen. B) Bankörning på en slinga som består av taxbanorna + del av landningsbanan under hela dagen. Även om det inte är en "riktig" bana, som t.ex. Kinnekulle, är det en teknisk slinga med snäva kurvor som är riktigt utmanande. Förarövningen på lördagen den 17 september startar med samling på Malmby flygfält 09:00-09:30. Efter säkerhetsgenomgången som är obligatorisk (startar 09:30) börjar körningen som håller på till ca 16:30. Notera att anmälan till förarövningen sker genom att anmäla sig via vår klubbs webbsida: http://www.mx5racingclub.se/index.ph och att sedan betala in avgiften (300 kr för medlemmar i MX-5 Racing Club och 500 kr för övriga) till klubbens bankgiro eller plusgiro. Betala in senast 2011-09-15. Mer information om träffen samt regler för förarövningar hittar ni i kalendern samt under regler för bankörning på vår klubbs hemsida: http://www.mx5racingclub.se _________________ Andreas Eckemark |
||||
Re:
Då det inte är inhängnat tävlingsområde kör vi utan SBF-licens, med andra ord behövs ingen pr-licens. /Andreas E (fd Andreas K) _________________ Andreas Eckemark |
||||
Re:
OK, då vet jag. Ska anmäla mig nu måste passa på när det är körning 10 minuter hemifrån. _________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||||
jag har anmält min man till eventet
![]() Eftersom jag ogillar att man kör oförsäkrat, så har jag på eget bevåg tecknat en arrangörsförsäkring. Så de med SMA-licens kommer vara försäkrade för skador på tredjepart på detta event. Och vill man teckna en engångslicens- så kommer min man ha med sig nödvändigt materiel. Licensen kostar 150:- och gäller för eventet. Även om området i sig inte är inhängnat, så litar jag inte på att vårat försäkringsbolag godkänner det som det, då det är ett känt område för just den här typen av event. Jag vill inte trampa på några tår, men jag hoppas att det kan vara uppskattat. Och självklart hoppas jag att olyckan inte är framme, men "better be safe than sorry". //Angelika "Ankan" _________________ Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden. |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1295 besök totalt |