| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Spontanrace Söndag 8 februari kl 18.00 - JGTC [offline]
|
4 besök senaste veckan (1501 totalt) |
|
Hej på er! Vi måste ju testa lite moddar inför nästa säsong...Vi kör ett litet spontanrace med JGTC och testar lite. Det går ännu inte att köra via F1RST men det kommer...F1RST håller på och görs om... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
Då var servern nere.....
ove och Stig dök upp idag och testade lite bilar! Modden är ganska bra tycker jag. Det har en bit kvar men det är en uppdatering på gång så detta kan bli riktigt bra! Vi testade McLaren F1: Mittmotorbil som känns väldigt stabil och bra!! Min favorit! NSX: Den testade inte jag men den verkade lite lätt över bakhjulen. Det gick att fixa till med lite mer vinge bak. Supra: Stabil bil. Den känndes väldigt bra! Man kunde balasera den med gasen genom kurvorna på ett bra sätt. GT-R: Denna bil gick bra tycker jag. Den kändes lite snabbare än Supran. Den kändes lite överstyrd. Skylanen testades inte den här gången... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
Test JGTC
Trevligt test i JGTC Niklas.
Jag körde ju bara Honda C32B här i testet, tycker att den gick rätt bra får ja säga, men ja saknar den greppkänslan mot banan i bilen som man har i ETCC . Kan någon fixa till det så kan det bli riktigt bra tror jag. Hoppas på uppdateringen att den fixar detta med. Kanske blir det svårt att få till täta rejs med denna modd,för det är väl en sak som vi bör eftersträva eller? Då tror jag mer på något liknande som ETCC men med korta banor samt två rejs, och med omvänd startordning. Men vi kan ju se hur detta blir när det är färdigt med uppgraderingar. Väldigt kul bilar tycker jag
Mvh:Stigs GT
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
|
Tack för träningen, Niklas!
Jag tycker också bilarna är roliga, påminner om GT-bilarna. Kan vara ett alternativ för en kommande serie om kommande patch gör den ännu bättre. Fast jag tror också att ETCC ger jämnare race. Avkörningarna lär vara fler med det här och dessutom kostar varje avkörning mer tid. Men JGTC-modden är helt klar värd att ha med som ett alternativ. Verkar som många kör i andra ligor. Själv tror jag det tar ännu mer tid om man ska vara med där än i rejsas serie. Är ju inte så kul att bli frånåkt hela tiden så en hel del träning och inställandes av bilen krävs nog. Lite off-topic kanske men hur går det för rejsa.nu:s förare i olika serier/ligor? _________________ /Ove Mörk |
|
Speedy leder förstås VMSII-ligan (ETCC)....
JonasLarsson leder VMSII-ligan för DTM-bilar med CWaltgard på 4:e plats. I Sim-challenge-ligan har fuze och Speedy verkligen fått motstånd. Säkert 10-12 förare som är lika duktiga som dem.... Rörande JGTC-patchen så står det så här: I'm working on a complete update. I have new sounds, high res for all teams and not only is the Ai fixed but also the mod now works with full pit crew in test days and multiplayer and other litle fixes like tire temps. The download is smaller than before due to all the old files from when it was a stand alone mod, and all the junk f12001 needed being removed from the mas files and I will include sugo and a aida and all the addon cars in this one. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
Hehe, jo jag måste säga att de går rätt bra för mig, speedyGT och Kimi i team F.N.R.T.
Även om de inte har gått så bra för mig så går de bra för teamet och de är skit kul, om vi ligger i och håller oss där vi är nu, så kan vi nog med lite tur bli bästa team iaf
Än så länge så har vi hållt oss ibland dom 18 första, är verkligen hård konkurrens, men jäklar va kul
_________________ mvh Viktor Pousette |
|
Wooohooooo. Ser ut som om ni saknar oss gubbar
Har inte varit här på ett tag och känns kul att man e ihågkommen iaf
På Sim-Challenge går det faktiskt bra nu. Hade lite flyt på senaste rejset på Magny banan. Hade pole och vann första rejset ganska enkelt. Andra rejset startade jag från ruta 8. AWD hjälpte mig plocka två placeringar i starten. Hade sen dundertur i första kurvan då tre bilar körde av. Pressade BMW bilarna i topp och vipps åkte tvåan av. Låg sen och pressade på ledaren och just det....han körde oxå av
Sen var det bara att hålla koll bakåt och hålla Dom Duhan på avstånd. Slutade med Pole, vinst i rejs 1 och rejs 2 samt snabbaste varv = HELNÖJD. Laget hade lite otur. Kimi's dator strulade så han ej kunde starta. fuZe hade lite oflyt men plockade värdefulla poäng _________________ /Dusan Reljanovic |
|
JGTC är bland det roligaste jag testat och det bara efter 2 varv med Supran!!!Minsta lilla man kliver på gasen liiiite för mycket så sticker bakändan direkt...hehe...dessa bilar på ETCC banorna på LAN:et i maj hade vart kanon.
|
|
Japp! Jag håller fullständigt med dig! I och med den nya patchen har denna modd blivit ännu bättre.
Dessa japsar är det fart i... Ärligt talat börjar jag känna mig mätt på ETCC-bilar! JGTC på LANet skulle vara skitkul!!! JAg tycker faktiskt att denna modd är bättre än DTM-modden (men det får man väl inte säga )
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
Håller med dig!!!Testade nyss Hondan och vilket motorvrål och vad den varvar!!!Synd att det bara är 4 banor eller går det med fler?och vad ETCC beträffar så får jag inte till det med setups så tiderna är inte så bra där
|
|
Nej du kan flytta över vilka banor som helst till den mappen (Circuits alltså).
EDIT: När det gäller filter se nedan. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
|
|
|
|
Du lägger in banan som vanligt...
Sen så går du in i banans gdb-fil och lägger till... mantorp { Filter Properties = 1999 AND 2000 AND 2001 AND 2002 AND 2003RH AND EXTRA AND 360C AND BWS AND GT500 <--- Lägg till detta!!! RaceLaps = 80 Attrition = 10 TrackName = SWEDEN, Mantorp Park GrandPrixName = Mantorp Park EventName = Mantorp Park VenueName = Touring Cars Location = Sweden, Mantorp Park Length = 1.942 m./3.125 km. Track Record = Johnny Cecetto , 1:11.690 SettingsFolder = mantorp SettingsCopy = Grip.svm SettingsCopy = mantorp.svm SettingsAI = mantorp.svm Qualify Laptime = 71.000 Race Laptime = 85.000 } _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
|
![]() |
Racingsimulatorer
|
4 besök senaste veckan (1501 totalt) |