Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-09-19 Sviestad | << 1, 2, 3, 4 >> 7 besök senaste veckan (12054 totalt) |
Blir fler o bättre filmer med även vinkel bakifrån ska bara kopiera polarens film från hans bil i helgen. loggar med Nokia telefon med Racechrono, där får jag hastighet, varvtider, antal varv, ban layout osv. Kameror är 2st Kodak Zi8 ca 900kr/st + externa mikrofoner använde 2 olika en ligger i bagaget o en utanpå bagage luckan valde nu att köra dom i varsin ljud kanal så om ni lyssnar noga så är det lite olika ljud i vänster o höger kanal på er dator. Ena ljudet är mera vind brus i medans andra lite burkigare.. vilken föredrar ni ? Använder sedan det utmärkta o billiga programmet RaceRender för att lägga in video filmerna samt loggen från telefon. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Vi kan nog helt klart vara tydligare att tala om den gula linjens betydelse för de som inte har racinglicens, för det är ju en sån sak man lär sig under licenskursen. Dock är jag väldigt tveksam till att ställa ut konor på den, för då skulle vi få springa och hämta dem hela tiden.
|
||||
Blev lite inspirerad av att göra egen film nu när jag såg din film Martin, så jag tankade hem Racerender2 och slängde ihop en liten snutt, mest på skoj. Ska ta o handla en till Gopro-kamera nu så man får fler vinklar Alltså inte så väldans genomarbetat, men ändå...
och är det inte en svart Quattro vi skymtar en bit in i filmen Grennbergers Z3 M-coupe fick också vara med, liksom lite andra bilar. Farsgubbens kommentar på slutet http://www.youtube.com/watch?v=7eEuh _________________ Johan Wiss Civic MB6 VTI-T BMW M5 V10 Saab 9-5 Aero |
||||
Alltså jäklar vad den går? dina 400-450hk du skrivit på garaget skulle jag nog ändra till 450-500hk Vad väger bilen? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Har jag skrivit 300 ?. Precis som du skriver så är det förmodligen mellan 450 - 500hk enl. andras uppskattningar. Ej bromsad än, men lirar riktigt fint faktiskt. GT30 turbon bottnar förmodligen nu skulle jag tro.. Bilen väger 1100kg. Typ 1260 med mig och farsgubben i passagerarstolen Din Audi gick långt ifrån dåligt, stack iväg bra ut ur kurvorna !! Vikt ? Effekt ?? Markus > Ja, det är väl klart att man ställer upp för sina föräldrar o bjuder på en åktur ?!? BOFH - Tack snälla. Finns allt en hel del o skruva på, men det är en bra början. _________________ Johan Wiss Civic MB6 VTI-T BMW M5 V10 Saab 9-5 Aero |
||||
Såja nu har jag gjort klart filmen från pass nr2
Vet dock ej om det blir lite för mycke av det goda med 3st kameror dubbla varvtider o mätare osv.. http://www.youtube.com/watch?v=Y5flX Allt är gjort i RaceRender 2.4 _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Jasså, har jag aldrig hört. Hjälm, heltäckande klädsel och licens så ska det väl inte vara några problem, eller ? _________________ Johan Wiss Civic MB6 VTI-T BMW M5 V10 Saab 9-5 Aero |
||||
Jodå. Punkt fem... (saxat ifrån LMS hemsida)
Regler Här kommer några enkla regler: observera dom nya ljudkraven på max 95 db. Du måste ha Racing, Rally, Karting, eller Folkracelicens. Alternativet är att du tecknar en PR-licens på plats till självkostnadspris (100 kr). Vid start skall alla rutor vara stängda. Bilen ska vara skattad och besiktigad samt försäkrad. Inga passagerare får åka med. Vid körning i depåområdet gäller gåfart. Ta hänsyn till dom andra på banan och kör ej över din eller din bils förmåga. Man visar respekt för dom som kör fortare, kör åt sidan blinkar och släpper förbi på lämpligt ställe. Gör ej omkörningar på ställen där du ej har full uppsikt över banan eller vad som finns framför. Efter målflagg åker man ett lugnt varv för kylning av bromsarna. Efter ett avslutat pass skall bilen stå i depå i ca 10 minuter innan ny körning tillåts. om det sker en olycka eller du får problem med bilen på banan så sitt kvar i bilen tills funktionärer är på plats. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Det har nog helt enkelt blivit en miss från vår sida vid utsläppet. Det är ju tillåtet att ha med instruktör (någon av oss) i bilen, så vi kan ju helt enkelt ha misstagit honom för det.
|
||||
Se passagerarna som åkte med i flertalet bilar som instruktörer..man tycker man kör "rätt" men passageraren som slipper ratt,spak å pedaler ser allt ur en mer kontrollerad synvinkel och kan många ggr komma med värdefulla tips som både gör körningen bättre och kanske säkrare...dom jag vet som åkte med hade dessutom licens... Men...ok..regler e regler...som dock kanske behöver ses över vid arrangemang av den här typen,dvs ren träning och ej tävling.. Tyvärr så jämnställer SBF träning med tävling vilket gör att vi e i en riktig gråzon regelmässigt...ska man följa regelverket punkt och pricka vid en sån här träff så har sma ett mer anpassat regelverk...
He å hå vad jag knappar på...godnatt! _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Utsedda instruktörer av arrangören får finnas med i fordonen, detta är ingen gråzon i SBF:s reglemente.
Titta under RA 5.5.2 http://web.sbf.se/regler/up/4/RA-TL_2011.pdf Sitter som arrangör av klubbträffar i OSC och Vi utser på förhand ett visst antal instruktörer, bilarna som har instruktör i bilen får en instruktör-skylt numer som ska sitta bak på fordonet, detta för att upplysa andra bakomvarande fordon om att det sitter två i bilen framför. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
Skojs! Min GTV var visst med några varv från start, både när Evo:n släppte förbi mig och sen S40:in. Såg er komma så sen var det bara högerspår och blinkers från min sida. Har ju liksom inget att sätta emot på rakorna. (120 åldrande hkr mot era 400+ ) Blev bara en kort film från kupén på Alfan men har inte fått ihop nåt bra än så... Kanske ses nästa säsong! Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
och av vilken anledning behöver bilen bakom veta att de sitter 2 personer i bilen framför? Menar du att dom är sämre förare dom som är 2st i bilen så dom bakomvarande borde vara extra vaksamma, som vid övningskörning i trafiken? Gör ju ingen skillnad om de sitter 1 eller 4 personer i bilen, du ska ju aldrig utsätta någon för fara oavsett om de är 1 eller flera personer i bilen? _________________ Torbjörn Nyberg |
||||
kan
Bättre att upplysa bilen bakom att det kan vara en nybörjare bakom ratten i bilen framför som ett exempel. Så det handlar lite om ökad varsamhet i en eventuell passering, inte att det kan vara en sämre förare, det kan ju vara den erfarne föraren som kör eller vill ha tips också. I sig är varje passering av ett annat fordon oavsett gata eller bana en faa för annan person, om man nu ska hårdra det hela. Detta funkar skitbra, dessutom glöms det bort av deltagarna under dagen vem som är instruktörer på en träff så det är även i informationssyfte. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
Man brukar måla oken i coola färger men här har man cool färg på skivorna istället!
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Eftersnack 2011-09-19 Sviestad | << 1, 2, 3, 4 >> 7 besök senaste veckan (12054 totalt) |