Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (915 totalt) |
Decarbon dämpare?
Någon som vet något om Decarbon dämpare? Är det "Biltema" kvalitet eller är det "motorsport" grejjor? All info är bra info för jag vet NADA om decarbon. Edit: Kom på att Decarbon kanske är en viss typ av dämpare som många tillverkare har gjort? _________________ Street Triple RS -18 |
Det enda jag känner till om deCarbon är att de har gjort de dämparna som användes i Clio Cup i alla fall, så de bör väl vara ganska bra. Jag köpte sådana till min Clio 16V dock hann jag aldrig montera dem innan jag sålde bilen
![]() SAM sålde kitet för 6000:- en gång i tiden. Tror att deCarbon har gjort en del dämpare till Renault Sport-avdelningen men är osäker. _________________ Peter Vighagen |
DeCarbon var en fransk dämpartillverkare som uppfann enrörs gasdämparen. Efter uppköp (AC Delco eller annan am. firma) lades DeCarbon-fabriken ned. Tror det var 2000. Jag har också, som LuddeR skriver, sett att man benämnt enrörs gasdämpare som "DeCarbon-typ".
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (915 totalt) |