| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Decarbon dämpare?
|
1 besök senaste veckan (933 totalt) |
|
Decarbon dämpare?
Någon som vet något om Decarbon dämpare? Är det "Biltema" kvalitet eller är det "motorsport" grejjor? All info är bra info för jag vet NADA om decarbon. Edit: Kom på att Decarbon kanske är en viss typ av dämpare som många tillverkare har gjort? _________________ Street Triple RS -18 |
|
Det enda jag känner till om deCarbon är att de har gjort de dämparna som användes i Clio Cup i alla fall, så de bör väl vara ganska bra. Jag köpte sådana till min Clio 16V dock hann jag aldrig montera dem innan jag sålde bilen
SAM sålde kitet för 6000:- en gång i tiden. Tror att deCarbon har gjort en del dämpare till Renault Sport-avdelningen men är osäker. _________________ Peter Vighagen |
|
DeCarbon var en fransk dämpartillverkare som uppfann enrörs gasdämparen. Efter uppköp (AC Delco eller annan am. firma) lades DeCarbon-fabriken ned. Tror det var 2000. Jag har också, som LuddeR skriver, sett att man benämnt enrörs gasdämpare som "DeCarbon-typ".
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Decarbon dämpare?
|
1 besök senaste veckan (933 totalt) |