Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-10-09 Bankörning sviestad heldagspass | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 29531 besök totalt |
Under ett av passen körde en kille jämt i mitten av långa rakan och valde i övrigt osäkra spår. Det gjorde det omöjligt att riskfritt köra om honom (om man inte körde en Atom som bara blåste förbi ) Efteråt trodde han att han hade rejsat mot mig Men det var inte hans fel. Han visste helt enkelt inte reglerna med att lämna plats och blinka... Kanske skriva ut reglerna på anmälningsformuläret till nästa säsong?
Samma kille + hans kompis _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||
En liten förbättring, konor på banan så det syntes att man skulle svänga in i rondellen. konor ut från roadracingbanan så det var tydligt att man åkte in på banan.
Fick även jag en bil framför som nog trodde han racade och släppte inte om. Då gjorde även jag en "raceomkörning" i torparen efter 2 varv (hoppas det inte blev stenskott på den fina Mitsubishi kombin som låg efter). _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Det vore kanske bra om man lastade av på grusparkeringen utanför istället och har släpen där. _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Enklast är väl ändå att prata med vederbörande i depån (efter att man lugnat ner sig lite lagom)? Undvik helst att jaga och trycka på om någon vägrar släppa förbi, backa istället av en bit så går det att åka fort i kurvorna ändå. Ett koppel med snabba bilar som jagar en som inte släpper förbi kan skapa farliga situationer, exempelvis när man hinner ifatt bilar på avkylningsvarv, som valt olika sidor (en sådan situation 2009 är det närmaste krash jag varit). Lätt att säga men också lätt att glömma. Vill också passa på att be om ursäkt för min omkörning av en vinröd e36 (tror jag det var?) innan crosskurvan, borde ha väntat till långa rakan. _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Väntade du ett tag efter vi snackat på förmiddagen, Fredrik Eller var det bilen som rullades in för handkraft ett tag senare det handlade om, och du därmed ansåg att han straffats nog?
Gör ett plakat och häng upp det inne i cafeterian, tvinga sen alla att stå och läsa den i fem minuter. Det kanske kan ge resultat? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Jag kom bland de sista till träffen men hittade ändå ganska lätt en plats även med släpet
ok, det var ganska fullt i depån men det var inte en enda som klagade på att bla. jag hade släpet där. Självklart så hade iallafall jag flyttat undan det om ngn. stört sig på det. Fast lite stökigt hade det ändå blivit om man ska lasta av utanför, parkera släpet och sedan ta in både servicbil och banbil=2 passager av banan. Jag upplevde aldrig det som helfullt. All heder åt arrangören _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Det kan vara den, vet dock inte hur den kom in i depån. Pratade med föraren om farliga situationer som kan uppstå när man inte släpper förbi. Samtidigt så är det ju lika mycket mitt fel eftersom jag istället borde backa av. _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Jovisst kan man snacka efteråt, men det är lite som att bekämpa symptomen istället för orsaker. Dessutom leder det till flera incident på banan som man lätt skulle kunna undvika "om man bara visste". Det är jättebra att man kan komma till banan under dagen och jag skulle INTE vilja att det ändras. Problemet med det är att man inte får den genomgången som man annars obligatoriskt måste närvara vid på andra bankörningar. Därför tycker jag att arrangörerna borde sammanställa reglerna på papper så att alla får läsa och skriva under på, tillsammans med anmälningsprotokollet. _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||
Håller med om att alla släp kunde stannat på grusparkeringen eller bakom kafeterian.
Nu var det extremt mycket bilar till en början. Det är ju trots allt en träff för gatbilar. Jag tycker P.P har helt rätt. Man kanske kan ha lite bättre info till nya förare när man tex anmäler sig och betalar. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Jag tyckte att det fungerade kanonbra. Kommer alltid att finnas undanantag oavsett var man får för instruktioner och lappar.
Givetvis måste man se till att inga olyckor händer även om man gör en omkörning vid kurva. Jag hade stooor marginal eftersom fartskillnaden var stor. Men valde ett sätt så det såg spektakulärt ut. Vill inte krock bil eller riskera att jag eller andra blir skadade givetvis! Tycker det är en perfekt tillställning och arrangörerna gorde allt jättebra! Det är inte menat som en avancerad trackday utan ett tillfälle att åka lite med sin bil på bana under enkla former. Det vart lite trångt i depån med det funkade ju bra trots allt. Vart lite fundersam på vad han som kokade BMWn tänkte när han körde in i en proppfull depå och trodde bilen brann, men i stressade lägen är man inte alltid klartänkt. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Kanontrevligt med en härlig blandning på folk och bilar!
Mina belägg tog tyvärr slut relativt fort (Dålig framförhållning ) Sällan haft så roligt Hoppas man hinner träffa in fler tillfällen innan det blir allt för kallt! _________________ Patric Delzanno Mitsubishi EVOlution 9 |
||||
Jag trailade min bil igår och ställde dragbil och släp "på gräset" eftersom det var så trångt i depån.
När depån är fri från kartingekipage är det ju inga problem. Att ställa dragbil och släp ute på "grusplan" utanför banan blir lite väl meckigt. Känns inte som om jag vill springa fram och tillbaka över banan och släpa grejer mer än nödvändigt... |
||||
Har någon bilder på min blå Clio bra eller dåliga skulle jag vara jätte tacksam över att få dessa. Nya dämpare och fjädrar med helt annat däckslitage som följd. Hade varit värdefullt för mig att se hur den "rör sig" med denna setup.
Posta gärna i min projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
Det var ju första gången som det var parkeringsproblem i depån.
Som sagt. Det berodde mest på att vi inte var ensamma där. Inte så mycket att hänga upp sig på kanske LMS gör ett kanonjobb! _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Koner skulle verkligen varit bra! Farsan som körde den här banan för första gången (van banåkare i övrigt) hade kört mcbanan de första varven tills han undrade vart de andra bilarna tog vägen och förstod att banan gick in i rondellen.
Kan ju vara farligt om någon åker där och tror han kör rätt väg, så dyker det upp en bil som kör in i sidan helt plötsligt Att tänka på till nästa år iaf... |
||||
Jag håller absolut med, råkade själv klippa den slingan första varvet. _________________ Patric Delzanno Mitsubishi EVOlution 9 |
||||
Såg riktigt kul ut, synd man var på annat ställe för "viktigare" saker
Dock är jag fundersam på en sak, när Vi kör på Sviestad så är det krav på presenning under bilarna i depån men när LMC själva arrangerar så behövs det inte? Ska man inte föregå med gott exempel och kräva det samma när man själv arrangerar som av sina "kunder"? _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
[quote="BOFH"]
Inga problem, varken jag eller polaren (vi delade bil) hängde upp oss på att vi blev omkörda. Om du gjort nått anmärkningsvärt skulle vi diskuterat det på hemvägen, men du var inte med på den listan, det fanns dom som var värre, och vi är inga änglar själva heller LMS var som tidigare sagt bara 3 pers, och att dom då glömde konorna till hojböjen får vi ha överseende med. Nästa gång hjälps vi åt att påminna om dom inte finns där. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||
Eftersnack 2011-10-09 Bankörning sviestad heldagspass | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 29531 besök totalt |