Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-10-09 Bankörning sviestad heldagspass
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
13 besök senaste veckan (29544 totalt)
Delonge
Stockholm
Här sen Apr 2007
Inlägg: 13



BOFH skrev:

Jag brukar försöka ha 1-2 hekto lägre tryck bak jämfört med fram.


Låter vettigt, den kändes lite vild i baken stundtals!

_________________
Patric Delzanno
Mitsubishi EVOlution 9
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3686



Delonge skrev:
Hur ska man förhålla sig till dessa tryckförändringar?

Eller är 2.3 lagom när dom är varma?

Tryckförändringen är helt normalt. Jag fick också få släppa ut ett par hekto.

Jag brukar sikta på 2,1bar runt om på mina 255/40-17 MPSC.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Just Sviestad är lite extra krånglig. Jag åker med de där lufttrycksövervakarna som det gjordes ett gruppköp på i våras. Och på den kan jag utläsa att höger bak diffar 0,3-0,4 lägre mot de andra däcken. Vilket är fullt förståeligt, då det bara belastas i två kurvor, som dessutom är rätt långt ifrån varandra. Tempen var för kallt ute för att få nån vettig bäring på, men jag kan tänka mig att skillnaden är lika stor där.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



På mina utslitna R888:or syntes tydligt att vänsterdäcken slets mer.

Det blir faktiskt skillnad i däcktryck vänster-höger så man får labba lite
och starta kanske med lite mindre tryck kallt på vånster sida.

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
Delonge
Stockholm
Här sen Apr 2007
Inlägg: 13



mabz skrev:
På mina utslitna R888:or syntes tydligt att vänsterdäcken slets mer.

Det blir faktiskt skillnad i däcktryck vänster-höger så man får labba lite
och starta kanske med lite mindre tryck kallt på vånster sida.


Kan säga att det syntes ganska tydligt på mina CUP däck också att dem vart mest utsatta för vänstersvängar

_________________
Patric Delzanno
Mitsubishi EVOlution 9
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



NiklasFalk skrev:


Isåkare skrev:
Ja lite kul faktist, alla M3or oavsett om dom var vita, röda gråa el gröna, av modell E30 E36 el E46 lyfte på ena framhjulet i rondellen.


Det är ju tufft att lyfta på innerhjulet...





oj Jag får skylla på att mitt coiloverkit är till M3.

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
wissen
Sya (Mjölby)
Här sen Sep 2005
Inlägg: 32



Tack LMS för en toppendag, inget regn och kall o fin luft in i bilen...

I brist på bilder på kameran min (då jag inte kunde köra o fota samtidigt) så kommer här lite smått egoistiskt 2 bilder på min egna bil från i söndags Riktigt skoj träff och visst var det trångt, men på något sätt lite skön motorsportkänsla i depån med alla bilar..

Har en liten filsnutt som ska klippas ihop inom kort också...

Dignell > Jag tror nog att du hade den snyggaste färgen av alla bilar på plats. Faan så fin den är !





/Johan Wiss

_________________
Johan Wiss
Civic MB6 VTI-T
BMW M5 V10
Saab 9-5 Aero
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

wissen skrev:
Dignell > Jag tror nog att du hade den snyggaste färgen av alla bilar på plats. Faan så fin den är !


Bock och bug, tack så mycket Kul att du gillar den

Jag gillar verkligen din kärra, sjukt snabb och topp finish på allt. Det värsta är att jag får komplex över effektbristen i min N/A baugette

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
erlingborn2
Linköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 42


Trådstartare
Fick med en flamma på evon


DSC_2995 by erlingborndesign, on Flickr

_________________
Jesper Erlingborn

Toyota MR2 TURBO
Kompressormatad mögel Miata
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Ja den där Evon gick lite fett, när den inte eldade, bolmade den svart som en diesel.

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

orkar inte krabba med bildbehandling och annat. Ni får leva med överexponeringar och annat elände.





















T_H:s tempo in i karusellen var märkbart mycket högre än det borde. Det var inte många karossbilar som hängde med där, inte. Mig lärde det att det bara är att satsa Vilket jag testade senare, och det gick vägen. Faktum är att många skulle tjäna på att offra en timme av dagen på att vandra runt banan och bara titta på hur andra gör. Det finns mycket att lära på det sättet.





Vita bilar, de är alltid ett elände att fota.














_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Tror min 200sx gick lite fett den med, hörde att den slog lågor lite här och där (såg det i backspegeln inför esset) och i depån bolmade den svart när jag backade in på platsen .
Hade ett annat chip än annars som aldrig gått på bana innan och så gick den på 100% 98 oktan medan jag brukar ha i 15-20% E85, tror det blir att ändra tillbaka .

Annars tycker jag som alla andra att det var en kanondag där det mesta funkade bra trots 3 manna crew, bara depån som var lite trång men annars märke jag inget konstigt thumbs up .

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Som din kofångare ser ut runt avgassystemet så trodde jag flammor ingick i standardutförandet

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
erlingborn2
Linköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 42


Trådstartare
Ingen som har några bilder på en svart mr2?

_________________
Jesper Erlingborn

Toyota MR2 TURBO
Kompressormatad mögel Miata
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Kommer så småningom.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
wissen
Sya (Mjölby)
Här sen Sep 2005
Inlägg: 32



Dåligt med film här i tråden

Liten filmsnutt kommer här:



/Johan

_________________
Johan Wiss
Civic MB6 VTI-T
BMW M5 V10
Saab 9-5 Aero
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3686



wissen skrev:
Dåligt med film här i tråden

Liten filmsnutt kommer här:

http://www.youtube.com/watch?v=bM4gSlt_yv4

/Johan

Din bil går verkligen sjukt fort Johan. Det bara smäller till så är du förbi i crosskurvan. thumbs up

Häromdagen lyckades jag för första gången lägga upp en film på youtube. Länken har funnits i min biltråd någon dag. Kanske lika bra att lägga upp den här också.
Jag har dock inte alls lika proffsig utrustning som vissa andra av er har. Men så kör jag ju långsammare också.
Ta i beaktande att jag är en analog kille som just har gjort sin digitala debut.


_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Hade varit intressant och se krängning och däckrörelse på den bilden.
Kanske är det ngn. som "ruvar" på några bilder på "Gulafaran"

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
Reine
Östhammar
Här sen Sep 2004
Inlägg: 82



Ingen som har någon bild på vita TT RS:en?

_________________
MVH Reine Delwall
Citera
Delonge
Stockholm
Här sen Apr 2007
Inlägg: 13



erlingborn2 skrev:
Fick med en flamma på evon



Tack!

_________________
Patric Delzanno
Mitsubishi EVOlution 9
Citera
Delonge
Stockholm
Här sen Apr 2007
Inlägg: 13



Isåkare skrev:
Ja den där Evon gick lite fett, när den inte eldade, bolmade den svart som en diesel.


Ptja, det är JRM som mappat den, sitter större bränslepumpar samt raka för från turbon med kattersättningsrör.

Antar att det bidrar en del till att den ryker, brinner och har sig
Framförallt när man kör den hårt.

_________________
Patric Delzanno
Mitsubishi EVOlution 9
Citera
Eftersnack
2011-10-09 Bankörning sviestad heldagspass
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
13 besök senaste veckan (29544 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande