Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
betyg på min text om drifting
1 besök senaste veckan (1395 totalt)
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare

http://ul.zsh.net/kristian30/926997688kristian30DRIFTING.doc

vad tycks om detta dokumnet som information till besökare på Göteborgs mässan ?

MVH/
........Kristian

Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

Informativt och bra, men eftersom jag är petimäter så anmärker jag på de små stavfel som finns samt att en del radbrytningar kan förbättras...

Första raden ("Drifting uppfanns i Japan ...") är inte i samma typsnitt som resten ...

Annars

btw : räcker det med 170hp för att drifta?

Stockholm
Här sen Jan 2004

Inte mycket att anmärka på, på nått ställe var det inget mellan slag efter komma och punkt samt att det heter banägare och Driftfolket kanske t o m driftfolket. Sen så har du glömt att sätta dit ditt eget namn. Annars var det informativt och bra man blir ju nästan lite sugen

/ Pär

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Förutom redan påpekat:

...inte att förväxlas med det enskilda bredstället... Tycker att "det enskilda" känns lite malplacerat.

Numera så körs det.... Numera körs det

Punkt & stor bokstav istället för en del - (ex. ...svenska Speedway ligor - de tävlar på både...)

...vi var 16 bilar på plats med allt ifrån BMW750 med V12 motorn, två Sierror, några Toyotor & Volvo samt en Subaru Impreza med 4wd.
- En mening med "allt från" brukar innefatta ett "till".
- Bmw750, alltid V12
- Känns som om du räknar upp nästan alla som var med. Försök att förkorta!

I Sverige finns det ett antal personer... Tycker att någon (du ) ska plita ner sitt namn och på så sätt vara sammanhållande bland driftfolket!

Annars en bra folder! Smart med ett par intressanta länkar som gör att besökaren tar med sig lappen hem. Annars blir det "fire and forget" och lappen hamnar i soptunnan vid nästa monter

Lycka till!

Karlstad
Här sen Apr 2003

Att påstå att det var en enskilld person som uppfann drifting kanske är att ta i lite väl mycket. Det är MÅNGA personer som har bidragit till den Japanska driftingen. Den växte ju så att säga fram av sig själv när folk övergick från att bara åka fort till att åka så mycket som möjligt på bredden uppe i dom Japanska bergen.

"Drift King" Tsuchiya var en av personerna som var uppe i Bergen och lekta. Han blev väll t.o.m av med sin racing licens en gång för att han varit ute och kört drifiting på allmän väg.

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

o andra sidan har de ju kört med drift i dvs bilar ?

eller.. 1967 var det ju fyrhjulsdrifting som gällde i kurvorna.. O rally har väl kört med drifts oxå.. fast det kasnke är uppställ jag tänker på?!?
vad nu skillnaden är

glöm inte bort motogp-cyklarna numera oxå gary mccoy, rossi, eller roberts på blöt asfalt.. med rykande bakdäck så läckert

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Marcus Nyström skrev:
Att påstå att det var en enskilld person som uppfann drifting kanske är att ta i lite väl mycket. Det är MÅNGA personer som har bidragit till den Japanska driftingen. Den växte ju så att säga fram av sig själv när folk övergick från att bara åka fort till att åka så mycket som möjligt på bredden uppe i dom Japanska bergen.

"Drift King" Tsuchiya var en av personerna som var uppe i Bergen och lekta. Han blev väll t.o.m av med sin racing licens en gång för att han varit ute och kört drifiting på allmän väg.

MArcus.. det är Keiichi som man kommer ihåg när det gäller Driftingens fader.
så det var därför jag skrev så *L*

detta bladet kommer att delas ut till besökarna på GBG mässan & på Elmia

tack för hjälpen med stavfelen

K

Corsa

Här sen Apr 2003

Jag har inte läst artikeln men väl inläggen.
Är inte heller så familjär med driftning, MEN jag vet att Enzo Ferrari, som var en duktig racingförare, fick åka med Tazio Nuvolari i en Alfa Romeo under en träning. Tazio var ju utan tvekan den snabbaste föraren. Enzo blev förskräckt när Tazio kom in alldeles för fort in i en kurva men märkte att Tazio ställde upp bilen och sladdade med alla fyra hjulen genom kurvan på ett sätt han aldrig hade sett förut. Tazio hade kommit på en körteknik som ingen annan praktiserade, en "boklövare" alltså. Den exakt texten läste jag för ett bra tag sedan så jag kommer inte ihåg exakt men om det var driftning Tazio praktiserade så uppfanns det av honom på 30-talet i en Alfa Romeo.

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Corsa skrev:
Jag har inte läst ....................................... men om det var driftning Tazio praktiserade så uppfanns det av honom på 30-talet i en Alfa Romeo.

Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

Tazio kanske gjorde en Boklöv, men ska man resonera som du så var väl den första personen som tappade fästet i sin automobil den som "uppfann" driftingen

Drifting är väl mer så att man kör 99% på häng, medans Tazio kastade upp ett (enstaka) bredställ för att få en najjs linje genom kurvan ...

Btw så driftade jag hundrafemtielva varv genom en rondell idag bara för sakens skull
( som 240sx:en på www.driftingdragons.tk )
Jag gillar vintern när det är sådär lagom fäste så att man kan kontrollera sladden, och bromsa om det går åt fanders

1 besök senaste veckan (1395 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande