Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Gokart: 6-växlad 125:a
1 besök senaste veckan (5884 totalt)
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare


Min lilla leksak,en 6-växlad 125:a kart som jag brukar köra med på Kart banan i Örebro men ska nog åka lite i Västerås i år.

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare


Syrrans son Johan 5 år ville testa karten men nådde inte fram till gasen och bromsen

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Schumi skrev:
Syrrans son Johan 5 år ville testa karten men nådde inte fram till gasen och bromsen


Det ska vi nog vara j**l**t tacksamma för.........

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
He he...håller med fullständigt.Liiite för mycket drag i karten för honom

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Min kart är en Birel från -98 med en k7 motor.Karten vann SM -98 med förr förra ägaren så på den tiden fanns det potens i maskinen.125 cc och 44 hästar orginal men motorn är lite vässad men jag vet inte hur mycket annat än att den går som ett skott.Men tänk på att den är från stenåldern jämfört med dagens maskiner.och så gillar jag växlarna i jämförelse mot en sport 2000 som oxå har 125 cc men inga växlar.Visst är det ok med elstart men tjusningen när man står still och varvar upp till max och släpper kopplingen är brutal på en c-kart!!! thumbs up

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



du kan få testa min vaz lada (yamaha) om jag får testa din
Fin!.. måste kännas i revbenen i kurvorna

hörde en berätta om en provkörning.. han kunde inte hålla upp huvudet under acceleratio eller inbromsningar, så han fick åka in i depån, o ta på sig nackkrage det säger en del!

ses på banorna i sommar!

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Tjena Andreas,såg ditt inlägg så då tänkte jag att jag kunde visa min kart .Visst är det kul med 4 små hjul och lite asfalt under!!!Vi får försöka ordna så vi hamnar på samma bana i vår så lovar jag att du får testa den.Så underbart tryck men revbenen håller än så länge.I och för sig gjorde jag ett eget revbens skydd av 2 plasthinkar och lite liggunderlag och dubbelhäftande tejp från Biltema men det är starkare än Kevlar skydden från Italien som kostar 2500-3000 kr.Har du revbens skydd?om inte så kan jag ta kort på mitt och visa hur du fixar ett billigt men SÅ effektivt skydd för ca:70 kr.Dagens sanning och dom säger annat har aldrig testat något liknande skydd!!!Så vi måste hålla kontakt till våren så du får testa karten.Mvh Jörgen.

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



Hej Jörgen!

Ja, det är kul Vad är ställbara koni, när man kan ta upp vägojämnheterna med ryggraden istället ? Hihi
Ser fram emot om vi kan ses på ngn bana i sommar!. även om man inte har en chans o hänga på varvtiderna. På sviestad (min hemmabana) så åker man runt på 50sek med yamaha.. O 42 med ICC.. 8sek är rätt mycket per varv ungefär som timmar ju.

Har revbensskydd.. men ska förstärka den med plasthinksmodellen oxå!.. har oxå hört att det är det klart bästa skyddet som kan fås. Har redan haft sprickor i revbenen en gång, o det vill jag inte ha tillbaka!.

ja, nu får vi hålla kontakten

ps. ska du tävla nått? typ i MKR eller liknande?

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Tror inte jag kör något här hemma i alla fall för då får jag köra själv...de flesta som kör växelkart tycker att Örebro banan är för liten så dom kör i V-ås mycket.Men hoppas på utbyggnad av banan så det blir SM-status igen men vet i f*n om det blir nåt.Men provkörningen är utlovad och det står jag för

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Gokart: 6-växlad 125:a
1 besök senaste veckan (5884 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande