Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Helgens träffar, tester, race och 1000+ hk!
1581 besök totalt
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare


Tänkte bara att jag skulle visa lite bilder från helgens träff, vi tog med oss ett par av våra senaste byggen och hängde med 648 andra bilar i solen. Vi fick äve chansen att sträcka lite på benen också, film kommer på det sen! Sjukt vad en 1000-hästars bil accelererar till 300km/h! 1000 fullständigt körbara hästar är en otrolig upplevelse, det kan jag lova er! Träffen nedan var helt enkelt för att fira att julen är på G, här hittar man på vilka anledningar som helst för att ha en stor träff, underbar bilkultur i Miami/USA


900hp Dubbelturbo 7.4L 2010 Camaro, 750hp kompressormatad GT500 och jag sitter i en 1000hp+ Corvette Z06 med TT och 7.1L V8. Helt galet att man kan få en 1000hästar bil att få sån perfekt körbarhet och snäll på gatan, det är en underbar tid vi lever i med dagens teknologi! Vi bytte bilar under resans gång och kortfattat så tar Mustangen starten pga massiva greppet och bottenvridet, Camaro'n kommer sedan med den extrema kraften och sen tar ubermonstret till Corvette resterande hela vägen förbi 350kmh sträcket.






Camp Torq på träffen. 3 ovanstående bilar samt min Camaro med sin tvilling. En kund kom in och bad att få i stort sett en exakt kopia på min bil så det löste vi!






Putsa putsa putsa





7,4L och 900hp, sleeper av rang





Motivlackade huven på TT Vetten





Torq Venom 750R som vi byggt åt en NFL Spelare i Miami Dolphins












Torq 2010 RTC-550 Camaro















Torq + Redline = sant? Fortsättning följer...














Här kommer även lite bilder från ett privat event som vi hade nere på Homestead, vi var där för att testa lite nya prototypdelar som vi har tagit fram. Vi hade med min Camaro som vi testade lite nya chassidelar på, våran Camaro RTC-750 med helt nyutvecklade kylningsdelar samt vårat senaste Mustangbygge Venom 750R med lite av varje. Vi hade testat samtliga bilar ett par veckor innnan och vi ville helt enkelt se skillnaderna med ändringarna. Allt dataloggades och även filmades med våran Video V-Box, all data kommer sedan redovisas i en produkt release som vi kommer göra inom en snar framtid. Vi fick in hur mycket bra data som helst och verkar som alla lösningar och produkter funkade över förväntan!

Passade även på att bjuda in lite kunder för ride-a-longs i bilarna när vi ändå skulle kör 40+ varv med varje! Ett ypplerligt tillfälle att åka med, speciellt dom som aldrig åkt innan.
























Driftade mestadels runt banan när kunderna åkte med, dom tyckte det var betydligt roligare att åka på ställ av nån konstig anledning haha





















_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707



Imponerande! 750+ hk gatbilar med väghållning och relativt bra bruksvärde är inte så vanligt..
Klart att man inte behöver stressa en 7 litersmotor lika hårt som en 2 literssnurra och då håller det bättre.

Alltid kul att läsa om dina uppdateringar!
Lycka till med allt thumbs up

_________________
Karl Vestgöte
Citera
Bilder o videos
Helgens träffar, tester, race och 1000+ hk!
1581 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande