Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Dynomation 5 | 3259 besök totalt |
Nån som testat denna programvara ?
Funderade på att köpa den för att kunna testa lite. http://www.proracingsim.com _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Det verkar ju okay även prismässigt. Jag skickade just en förfrågan om det klarar olika förbränningsrum och dubbelstift arrangemang. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||||||
Jag tänkte dra iväg ett mail till Erland Cox för har använder detta. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Gör det så får vi se vad vi får reda på. _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||||||
Har använt det förut.
För att se vilken effekt kamaxlar bland annat ger så är det rättså bra program men i helhet så är det ganska simpelt. I och med jag sysslar mycket med turbo och ville simulera många olika kombinationer osv så gick det bort för mig. Vill minnas att det endå stämde ganska bra mot verkligheten då jag först simulerade en motor som jag visste hur vrid och effektkurvan såg ut. _________________ AIexander StenvaII |
||||||
Är det användbart till att se vad ändringar i t.ex kompletta avgassystem ger för förändringar på vrid & effekt ? (gäller sugmotor) _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Hur ska du kunna simulera effekter av olika förbränningsrum? Det är ett 1d program så det det kan göra är att visa effekterna av olika förbränningsrumsvolymer. Effekten av dubbelstift kan man möjligen se genom att ändra förbränningsdurationen. om programmet är välgjort kan det fungera för att optimera sugmotorer dvs se effekter av insugslängd, portflöde, kamaxlar och grenrörs dimension och längd. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||
Det kan jag tänka mig är svårt, men det är en tung faktor, och det låter inte som om något viktigt utelämnats när jag läser vad dom skriver. Sen vore det kul att hitta ett program som åstadkommer sådant som jag vill veta. Sen kan dom ju ha olika förbränningsrum med i kalkylen. _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||||||
Måste rent av börja använda de små grå cellerna, var så längesen jag använde det att är knappt jag minns allt. om jag inte minns helt fel så gick det iaf välja olika grenrör t.ex 4-2-1 eller 4-2 samt längder (och även diametrar?) på dessa. Tyvärr så ligger dynomation kvar på min gamla hårddisk som är krashad så kan inte "tvärköra" det och se
Vad jag minns så gick det endast välja ventilantal samt förbränningsvolym gick t.om skriva in packningstjockleken.
Insugslängder, portflöde och kamaxlar vet jag att det var väldigt bra på, gick bland annat lägga in flödesdata på en topp och se effekten av det. Vet att jag hade flödesdata på 3st olika portningar av olika portare av samma topp samt även flödet på orginal så jag kunde laborera lite med olika kamaxlar och se resultat så man sen kunde välja vilken portare jag skulle skicka in till för bästa resultat för min motor. Tyvärr så minns jag inte alltför mycket om programmet mer än det jag nu skrivit så är inte till så mycket mer hjälp nu :\ _________________ AIexander StenvaII |
||||||
Tittade in på hemsidan och läser detta klarar det av:
Wedge, Canted, Hemi, Pentroof, 2- And 4-Valve Cylinder Heads Intake Runner Length And Taper Angle Analysis Standard Headers, Megaphone Systems Model Mufflers, Catalytic Converter Backpressure Exhaust Minimum Port Area Modeling Exhaust Header Tubing Size And Length Straight or Stepped Headers Collector Size, Length, And Taper Så den klarar av komplettaavgassystem samt lite olika förbränningsrum. Där ser man vad man inte minns ^^ _________________ AIexander StenvaII |
||||||
Jomen det är ju rätt så okay i alla fall. _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||||||
Racetech Dynomation 5 | 3259 besök totalt |