Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT2 "RSR Killer" PCSR Klass 7
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
12 besök senaste veckan (52990 totalt)
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431


Trådstartare
Visst stämmer det att 996 cup 3 år tidigare åkte sämre tider.
Skillnaden emot då var bl.a. 20hk. Det är svårt att hitta tider ifrån GTR tiden.

Själv är jag glad om det går snabbare än min gamla 996 cup vilket säkert kommer ta lite tid.


Men som med alla så ger träning oftast resultat, och träning är ngt vi har gott om i PCSR.

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
Kajmanen
Stockholm
Här sen Sep 2009
Inlägg: 29



Jag ska be nya piloten i din gamla cup att inte gasa så mycket,så kommer du va snabbare än den
på en gång, målet blir nått, Bilen kan säljas.
Du glad= jag glad..

_________________
Peter Malinen
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431


Trådstartare
Då var första provrepan avklarad i industriområdet, bilen känns lite annorlunda men det kommer nog bli bra

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431


Trådstartare
Bilen i Raceskrud redo för helgens race på Mantorp Park


_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Har du hittat, fått ordning på oljeläckorna?

Eller siktar du på att rökbelägga startområdet vid starten

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431


Trådstartare
Oljeläckor ? det är en 993, verkar som turbo aggregaten är lite sådär, men jag körde väl ifrån dig ändå va?

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



JoHNNY RUBBER skrev:
Oljeläckor ? det är en 993, verkar som turbo aggregaten är lite sådär, men jag körde väl ifrån dig ändå va?


Hehe, nää. Jag var någon 10ondel snabbare

Blir nog annorlunda på Mantorp när dom roterande ljuddämparna får härja fritt

Edit. kollade nu och du var någon hundradel snabbare thumbs up

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja ska ta er båda..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Supramannen skrev:
Ja ska ta er båda..


Känns som jag är liiite i underläge med mina fjuttiga 420 HK.

Får väl kontra med nya puckar istället

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Lars Gustafsson skrev:
Supramannen skrev:
Ja ska ta er båda..


Känns som jag är liiite i underläge med mina fjuttiga 420 HK.

Får väl kontra med nya puckar istället


420 som är mer som 500hk

Jag har bara 480hk så det är rätt lika

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431


Trådstartare
Då är det dags för lite Racerapport då 4 st tävlingar har genomförts i Porsche Sports Cup Scandinavia.

Race 1-2 Mantorp Park

Kvalade in på 1.22.9 vilket jag är nöjd med iom med att målet med året var att köra snabbare än med vad jag gjorde med 996 GT3 Cup.

Race 1

Bästa tid under race 1.23.3 ,problemunder racet var bla att bilen suger tomt i tanken i mjölby så under race 2 så fylldes det till max.

Race 2 Bästa tid 1.22.9 under racet, problem med diff bromsen då det spinner ur kurvorna, annat problem är att det svårt att få upp däcken i arbets temperatur på varm upen.

Race 3-4 Rudskogen

Nya lameller i diffen, och tankskum fyllt i tanken.

Morgon började med 2 grader och snö!!!! det snöade till ca 10.30 och övergick därefter till regn vilket slutade ca 12.30.

Dags för kval: Iom att banan är blöt och kall så tar M.Norström beslutet att åka slicks vilket jag efter mycket vånda oxå gör. Kanske ett hyffsat dumt beslut iom att bilen är ny och är erkänd för att vara svår att köra på blöt. Det sladdar och snurras väl en 5 ggr men till slut blir det 1.43.9 vilket tror jag räckte till en 10 plats på griden av 16 bilar.

Nu hade banan torkat upp och det första torra och enda passet innan race kunde köras. Vidar Frogner med sin rökarsnabba 993 GT2 tar täten och bestämmer mig för att hänga med vilket är hyffsat dumt, på varv 2 upp för backen så får jag lite ställ och kommer ut i det smutsiga och det ökar och därefter så bär det av in i räcket. .

Fronten trasig splittern borta, bromskylning borta, litet läckage på oljekylaren även frontbaljan blir skadad.
Bilen går att köra men drar lite åt höger.

Race 1

Efter lite vånda så beslutar jag att ställa upp i racet. Bilen är otroligt under styrd men bästa tid blir 1.33.8

Race 2

Ställer upp men tappar laddningen och vid pådrag så orkar inte bränslepumpen så beslutar att byta efter 2 varv.


Nu börjar jakten på reservdelar så att man är redo till nästa race



_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 758



Man måste ju i alla fall säga att du har går på bröstet Johan! Köra en GT2på slicks i snömodd, mindre klokt? Troligen, men respekt för inställningen!

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



JoHNNY RUBBER skrev:


964 skrev:
Man måste ju i alla fall säga att du har går på bröstet Johan! Köra en GT2på slicks i snömodd, mindre klokt? Troligen, men respekt för inställningen!


Respekt? njae... Hår på bröstet absolut thumbs up

Kul att du fått ut den på banan Johan, skall bli kul att följa säsongen

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431


Trådstartare
Men till mitt försvar så skedde inte räckeskörningen på blött utan senare på eftermiddagen när det var torrt.

Visst kan man så här i efterhand tycka att regndäck skulle kunna vara snabbare men med racing måste man gambla för att vinna.

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431


Trådstartare
Kommer en bild ifrån racet på Ahvenisto i slutet på maj.



_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

bra att du utförskar vad gränsen går Johan, det lär man sig av.
Har du fått ordning på bitarna?
Bilen är brutal - brutal - brutal.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Ser att det fixat sig med ny front, nyfiken på vem som lev lösningen? USA el Hasslarp?
Mvh
Magnus Lohm
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431


Trådstartare
Köpte en evo 2 front ifrån dansken, köpte även en evo front ifrån elite projekts som Robin j driver.

Ny diff på väg ifrån UK då den gamla var helt slut.

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



JoHNNY RUBBER skrev:
Köpte en evo 2 front ifrån dansken, köpte även en evo front ifrån elite projekts som Robin j driver.

Ny diff på väg ifrån UK då den gamla var helt slut.


Här laddas det på som aldrig förr..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431


Trådstartare
Diffen kom fredag vid 10 så det var hyffsat stressigt, kom upp fredag kväll till Gelleråsen.
Lördag

Med en massa fri träning så behöver man inte ha bråttom ut på morgonen utan besiktning var första prio.
Efter det så körde jag ett pass för att få lite körning innan kvalet, bilen hakade en del och dog lite senare:(
Felet visade vara en lös kabel till tändningen. Snabbt ordnat.

Dags för kval och alla var laddade, kvalet var i torrt.
Följ länken för kval tider http://www.amigoo.se/heat/5776
Kvalade in 2 i klassen och var nöjd.

Söndag

Vädret varierade kraftigt under förmiddagen, race 1 skulle starta 13.00.
Det stora chanstagandet slicks eller regn däck? Tror alla valde slicks även fast det fanns fuktiga partier.
Startade i 5 start ruta bakom Rickard på den högra sidan av banan( den blöta) inte bra.
Starten går och det spinner kraftigt IOM att det är fuktigt, försöker dra mig ut emot det torra på vänstern men passeras av ett flertal bilar.

Kör om en eller två bilar på första varvet, kommer ner emot trösen och har
Rickard i sin bil precis framför vid inbromsningen. Tänker att här ska det bli fajt, Rickard missar inbromsningen och tvingas ta escapen. Ja!! Är i ledning i ca 1 sek.
Bang, bilen kastad hårt ut i gruset och är totalt okörbar, där var det över .

Han som körde på mig vet inte riktigt vad som hände förutom att bromsarna inte tog, han säger att det inte var ett omkörnings försök och jag tror honom. Trolig är att han har bromsat höger spår som är blöt och bara kanat in i mig.

Tråkigt som fan, detta är första gången på mina 8 år i PCSR som det har smält så hårt.

Är hyffsat matt på Racing just nu!

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



Trist jag lider med dig.
Vh/Douglas

_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT2 "RSR Killer" PCSR Klass 7
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
12 besök senaste veckan (52990 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande