Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT -00, Roadsport B
<<   1, 2, 3, ... 14, 15, 16   >>
21 besök senaste veckan (109973 totalt)
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
miarpe skrev:
Schyssta rutor thumbs up Kollade men dom hade inga till min TT så jag är lite avis.


Dra ett mail till, b.vanmelis@plastics4performance.com
Tror inte det finns en bil de inte kan göra till, hemsidan är ju hopplöst utdaterad.

_________________
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Riktigt kul att du tar steget fullt ut, du kommer inte ångra dig alls, man tar bilkörandet till en helt annan nivå thumbs up

Ska givetvis försöka titta på racen ifall vi dyker upp på några tävlingar, lite oklart ännu om vi kommer köra några i Modsport iår.

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



UR_TT skrev:
Torkel K skrev:
TTBörje skrev:
Nice! Men vad är alla bitar till? De lite större kan jag identifiera till bakruta mm. Men de små.....
Gissar spontant att sidorutorna är i 3 delar, med den större i mitten som rörlig?


thumbs up

Precis så.


Visst fasen! Glömde bort "lilla främre sidorutan"......

Vad kan det kosta att byta runt om (hos glasmästare alltså/arbetskostnad)? Vad säger SBP?

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
Helt rätt att börja tävla thumbs up
Du kommer nog tycka vanilig banträffar är låta tråkigt framöver


Tackar, hoppas du har rätt!

Flesh skrev:
Riktigt kul att du tar steget fullt ut, du kommer inte ångra dig alls, man tar bilkörandet till en helt annan nivå thumbs up Ska givetvis försöka titta på racen ifall vi dyker upp på några tävlingar, lite oklart ännu om vi kommer köra några i Modsport iår.

Hoppas jag verkligen inte med tanke på investeringen som skall till.. Klart ni dubblerar lite, röra runt i toppen i Mod är ju bara kul, åh så stoppar ni in Farsgubben din i den svarte så blir det lite familje fight osså!
Syns i depån!



TTBörje skrev:

Vad kan det kosta att byta runt om (hos glasmästare alltså/arbetskostnad)? Vad säger SBP?

Svårt att säga, men om allt är helt orört så säg 1h per dörr och 1h för bakrutan. Men det är ett jobb du gör själv Björn.

_________________
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Flesh skrev:
Riktigt kul att du tar steget fullt ut, du kommer inte ångra dig alls, man tar bilkörandet till en helt annan nivå thumbs up

Ska givetvis försöka titta på racen ifall vi dyker upp på några tävlingar, lite oklart ännu om vi kommer köra några i Modsport iår.


Ot..

Vart ska ni köra annars,norsk gt eller nått annat ..? BMW cup skulle ni väl sluta med..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Då har vi fipplat lite igen,

Plastrutor på plats,






TT'n har original 4mm rutor och dessa var nu i 5mm, blev lite knöligt med lite gummitätningar som var väldigt tyskt till passade men med lite milt våld och svordomar så gick det till slut.
Bakrutan sparar jag tills jag har en GF eller CF baklucka, den bakre tre kanten är limmad och nitad så det var för mycket jobb mot vikt minskning.

Nya vingen hittade även den sitt nya hem,



Dragögla bak färdig svetsad målad och på plats.


Överdelen på gamla dörrsidan tillkapad och nerslipad, nu väntar vi bara på kolfiberarken......


Färdig för ikväll, ses imorrn bilen,



//U

_________________
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



gott jobbat ulrich.
ser ju ut å sitta fint dom där rutorna.
dennis

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



UR_TT skrev:
Överdelen på gamla dörrsidan tillkapad och nerslipad, nu väntar vi bara på kolfiberarken......


Ska du ha kolfibersidor på dörrarna....så måste ju jag också ha det....

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
[quote="miarpe"]
UR_TT skrev:
Ska du ha kolfibersidor på dörrarna....så måste ju jag också ha det....


Hehe, skall du härmas så är det fritt fram nu också...

Gjorde lite mallar i masonit,



Dessa får sitta till kolfibern dyker upp.

Använde lite snabbmutter och skruv i befintliga hål, smidigt vid ev demontering också.



Uppstart och utrullning!!!! F'n va gött den låter med nya avgaset.
Öglor på plats och lite dekaltrimning.





Fädig....


Bilen klar för att gå iväg till Dr Dennis och ACE Competition för slutförande.
Båge skall på plats, nytt oljetråg, koppla in huvudbrytaren, cornerweight, hjulinställning och lite allmän omvårdnad. TT'n skall mao på utökad spa behandling.

//U

_________________
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Rolla masoniten svart och låt det vara så, alltid retar det nån

Eller nån snygg tapet kanske...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
Fädig....


Det var snabba ryck thumbs up - ingen stress här inte vs 1:a rejs

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



UR_TT skrev:
TTBörje skrev:

Vad kan det kosta att byta runt om (hos glasmästare alltså/arbetskostnad)? Vad säger SBP?


Svårt att säga, men om allt är helt orört så säg 1h per dörr och 1h för bakrutan. Men det är ett jobb du gör själv Björn.


Som f.d glasmästare och Audi ägare (Jag tycker konstruktionen i sig påminner om hur dörrarna på C4an jag hade såg ut) skulle jag säga att glasmästaren skulle debitera ca 1.5 timma per dörr och 3-4 för bakrutan (som väl är limmad?)

Detta vid byte då.

Ska man ersätta med plast är det ju en annan femma, men att skära bort limmet för bakrutan med en bladkniv kan fort ta 30-45 bara de! Sen är det ju inte lika "enkelt" att limma makrolon/lexan som glas

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Cassius skrev:
Sen är det ju inte lika "enkelt" att limma makrolon/lexan som glas


Varför undrar man?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Rolla masoniten svart och låt det vara så, alltid retar det nån

Eller nån snygg tapet kanske...


Hehe, ja nån snygg mörklila samets tapet kansek vore något!?

Josen skrev:

Det var snabba ryck thumbs up - ingen stress här inte vs 1:a rejs


Nu är den ju inte "färdig", jag har gjort färdigt så långt som mitt kunnande klarar av. Nu lämnar vi över till proffsen...


Cassius skrev:

Som f.d glasmästare och Audi ägare (Jag tycker konstruktionen i sig påminner om hur dörrarna på C4an jag hade såg ut) skulle jag säga att glasmästaren skulle debitera ca 1.5 timma per dörr och 3-4 för bakrutan (som väl är limmad?)

Detta vid byte då.

Ska man ersätta med plast är det ju en annan femma, men att skära bort limmet för bakrutan med en bladkniv kan fort ta 30-45 bara de! Sen är det ju inte lika "enkelt" att limma makrolon/lexan som glas


Kan nog stämma, även om 1,5 per dörr är i underkant, själva injusteringen av "ramen" är ett evighetsjobb, mycket pillande.

Är det mindre sämre vidhäftning i en plastruta mot glas eller vad är det som gör att det är svårare?

//U

_________________
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



UR_TT skrev:
Gjorde lite mallar i masonit,

Dessa får sitta till kolfibern dyker upp.

Fädig....


Bilen klar för att gå iväg till Dr Dennis och ACE Competition för slutförande.
Båge skall på plats, nytt oljetråg, koppla in huvudbrytaren, cornerweight, hjulinställning och lite allmän omvårdnad. TT'n skall mao på utökad spa behandling.

//U


Snyggt jobbat Herr R!

Gillar särskilt att du insett att du behöver all vikt du kan få och valt att åka originalstolar...

Och skönt när man har "kompisar" som kan ta över och slutföra så man själv hinner med nån öl!

Föresten - dragöglorna, är det någon special Audi Sport variant eller kan även vanliga dödliga BMW-åkare använda dem tro? Sitter de i original fäste för bogserögla?

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Martin G skrev:


Snyggt jobbat Herr R!

Gillar särskilt att du insett att du behöver all vikt du kan få och valt att åka originalstolar...

Och skönt när man har "kompisar" som kan ta över och slutföra så man själv hinner med nån öl!

Föresten - dragöglorna, är det någon special Audi Sport variant eller kan även vanliga dödliga BMW-åkare använda dem tro? Sitter de i original fäste för bogserögla?


Tackar! thumbs up

Ja utan ACE gubbarna hade det inte blivit nåt åka för mig överhuvudtaget. Är det den 1/3 som gäller eller? för Öl alltså.

Öglorna, är "superspezial hemmasvetsat ála svåger", använt orginal infästningar. Går att ordna till BMW åkare också, men den tar vi på Beffan.

_________________
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



UR_TT skrev:
Ja utan ACE gubbarna hade det inte blivit nåt åka för mig överhuvudtaget. Är det den 1/3 som gäller eller? för Öl alltså.

Öglorna, är "superspezial hemmasvetsat ála svåger", använt orginal infästningar. Går att ordna till BMW åkare också, men den tar vi på Beffan.


För mig låter 1/3 som det bästa alternativet så jag tycker vi spikar det!

"Svågerspecial" låter bra - annars får det kanske bli buntband...

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Martin G skrev:
"Svågerspecial" låter bra - annars får det kanske bli buntband...
Band/sling är lättare att få till 60mm diameter samtidigt som det kan stoppas undan lite snyggt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350



UR_TT skrev:


Är det mindre sämre vidhäftning i en plastruta mot glas eller vad är det som gör att det är svårare?

//U


Det måste vara rätt primer för att limet ska fästa, hörde av en leverantör att det finns massor av olika typer beroende på vilken typ av sammansättning det är på plasten.
Standard primer som jag har funkar sådär bra, då jag testat kan man pilla bort limet från plasten utan problem, sitter lite bättre om man har ruggat upp plasten innan, men inte bra.

Om du kan varmforma plasten först, så den ser ut som original ruta, då kan det kanske gå med Betylband, kladdbandet som Volvo 240-740 limmade sina vindrutor med.

"Edit" du som bor i Göteborg kan ju prata med Plastskyltar i Sävedalen, granne med terräng-axel, jag tror att dom kan forma plast åt dig om du kommer med bakrutan.

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Ronna skrev:
UR_TT skrev:


Är det mindre sämre vidhäftning i en plastruta mot glas eller vad är det som gör att det är svårare?

//U


Det måste vara rätt primer för att limet ska fästa, hörde av en leverantör att det finns massor av olika typer beroende på vilken typ av sammansättning det är på plasten.
Standard primer som jag har funkar sådär bra, då jag testat kan man pilla bort limet från plasten utan problem, sitter lite bättre om man har ruggat upp plasten innan, men inte bra.

Om du kan varmforma plasten först, så den ser ut som original ruta, då kan det kanske gå med Betylband, kladdbandet som Volvo 240-740 limmade sina vindrutor med.


Ok, rutan är varmformad och ser man till hur passformen var på det övriga så stämmer den 1 till 1 mot std.
Nu är det inte aktuellt på ett tag då bakrutan först kommer användas när en lättare baklucka införskaffats. Men tack för infon, slipper man gå fel när det är dags iaf! thumbs up

_________________
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Börjar se ut som en riktig rejserbil! thumbs up

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT -00, Roadsport B
<<   1, 2, 3, ... 14, 15, 16   >>
21 besök senaste veckan (109973 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande