Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT -00, Roadsport B
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16   >>
12 besök senaste veckan (109973 totalt)
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Tack Johan! thumbs up

Så då har vi kört rejsen på kullen, en väldig berg och dalbana rent mentalt.

Träning och kval går vi inte in på, men kan konstatera att hårda khumosar och endast framhjulsdrivning på TT'n är inte ett recept för att det skall gå något fort. Var bra låg efter lördagens kval, sist av alla som rullade. blä...
Liite blött...




Humöret kom tillbaka på söndagen och startar man sist kan det bara gå bättre! Att jag tror att jag hittade felet på drivningen bak hjälpte klart också till. Sedan om det var placebo effekt eller inte spelar mindre roll för jag var på gott rejshumör.

Klarade mig bra igenom röran i starten (skönt att alla klarade sig hela, bilar går att laga thumbs up)och var faktiskt med och rejsade ett litet tag iaf. Kör jag konstigt ibland så har jag Niklas Falk som jagar bakifrån, japp han på halvgas jag på ger fullt. Men roligt var det.
Sedan har jag nog aldrig varit så nära att smälla som i detta rejs. Runt 5:50 är det väldigt nära att det går riktigt åt pipan. Tur denna gång. I mål som femma i klassen och ett grymt roligt rejs. Eldsprutande Rx7or är rätt coolt att titta på också.

Kameran dog de sista varven, men det ändå sällan någon som kollar hela löp på tuben.



Å lite bilder från Bengan, visst blev det snyggt med lite striiipes!








Race två startar lite längre upp i fältet men massor av snabba bilar bakom. Hade bara Rx7an kvar bakom mig efter bron. I mål som sexa och ett rejs som var kul halvägs ungefär, sedan var det racing on my own igen.
Kolla Martins omkörning av Falk upp mot Molins varv ett! Hårig!



Hade ju som mål att komma under 1:04:00 tyvärr nådde jag inte riktigt ända fram 1:04,27 blev helgens bästa. Positivt är att optimalvarvet säger 1:03,56. Skall bara få muttern bakom ratten att göra allt rätt minst ett varv. Men med tanke på hur det gick för många av rejskollegorna i helgen så är fullbordade rejs och hel bil mer än godkänt!

Trevlig Helg alla glada!

//U

_________________
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Åh, den RX7-an känner jag igen. Är det fortfarande Molle som kör den? Den gick i C för 10-15 år sen och var lika snabb rakt fram då som nu. Fan vet hur det gick till... I mitt sista race jagade jag livet ur mig själv och GTV:n för att ha häng på Anderstorp. Den inte bara eldade en massa, utan luktade konstigt också. Jag kom om så småningom, och var jättelycklig. Ända tills jag fick veta att den körts med spräckt bromsskiva och inte plågats alls...

Vad har du för däck förresten? De skriker mer Hollywoodaktigt än mina, och det är rätt illa.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
P.P. skrev:
Åh, den RX7-an känner jag igen. Är det fortfarande Molle som kör den?

Vad har du för däck förresten? De skriker mer Hollywoodaktigt än mina, och det är rätt illa.


Japp det är samma förare! thumbs up
Tar det som en ära att få rejsa med en så rutinerad förare som bjuder upp till ordentlig kamp i rejs och efter detta bjuder på riktigt god grillad uddevallakorv i depån!

Om jag rejsar som Molle gör när jag är i samma ålder kommer jag vara kungen överallt, jämt! Han bröt första rejs som synes i filmen då en av ekrarna till ratten gått av och det blev svårt att styra.
Är en av den av gamla skolans räjser jag träffade/rejsade i helgen och jag kommer på mig själv tänka, va fan har du att gnälla på? Kör ba! Hoppas, hoppas Mr M kör med oss på SSM en riktigt inspirationskälla är vad han är!

Och i den materialistiska världen så kör jag på Khumo V70A, k91. Hollywood för de flesta denna helg, lite pga den nya asfalten och lite mkt understyrt för mig iaf.

//King of Kullen was Molle!

_________________
Citera
Rikard Niva
Luleå
Här sen Apr 2006
Inlägg: 734



Ulrich skrev:
P.P. skrev:
Åh, den RX7-an känner jag igen. Är det fortfarande Molle som kör den?

Vad har du för däck förresten? De skriker mer Hollywoodaktigt än mina, och det är rätt illa.


Japp det är samma förare! thumbs up
Tar det som en ära att få rejsa med en så rutinerad förare som bjuder upp till ordentlig kamp i rejs och efter detta bjuder på riktigt god grillad uddevallakorv i depån!

Om jag rejsar som Molle gör när jag är i samma ålder kommer jag vara kungen överallt, jämt! Han bröt första rejs som synes i filmen då en av ekrarna till ratten gått av och det blev svårt att styra.
Är en av den av gamla skolans räjser jag träffade/rejsade i helgen och jag kommer på mig själv tänka, va fan har du att gnälla på? Kör ba! Hoppas, hoppas Mr M kör med oss på SSM en riktigt inspirationskälla är vad han är!

Och i den materialistiska världen så kör jag på Khumo V70A, k91. Hollywood för de flesta denna helg, lite pga den nya asfalten och lite mkt understyrt för mig iaf.

//King of Kullen was Molle!

Kul att se in car film. Härligt kört!!! Bygger än mer ångest att man inte var med och lekte. Tur att Molle var där och gav lite wankelvälljud:)
RX-7, Kan bara älska eldsprutande rx7.or.... ger en massa tokiga idéer att trimma så man kan fylla på med bränsle...

_________________
Rikard Niva
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Det var kul att se de olika racen i Söndags, mkt action, incidenter och vilda västern må jag säga
Blir till att återkomma för att kolla Spvm, ssk mfl...kul!
TT:n ser riktigt najs ut thumbs up

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Bra kört !

Tack för filmer thumbs up Ser ut som du behöver jobba på att att får bort understyrningen och kunna gå på gas tidigare > mera turbotryck tidigare ?

Men om jag räknar rätt ligger du på 3:e plats nu i Roadsport B ? Trägen vinner

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Marcus S skrev:
Det var kul att se de olika racen i Söndags, mkt action, incidenter och vilda västern må jag säga
Blir till att återkomma för att kolla Spvm, ssk mfl...kul!
TT:n ser riktigt najs ut thumbs up


Kul att du tyckte det var värt ett besök! Och Tack! thumbs up


Josen skrev:
Bra kört !

Tack för filmer thumbs up Ser ut som du behöver jobba på att att får bort understyrningen och kunna gå på gas tidigare > mera turbotryck tidigare ?

Men om jag räknar rätt ligger du på 3:e plats nu i Roadsport B ? Trägen vinner


Fundera på en grövre krängare bak först så får vi ser var vi landar efter den. Och snabbare spoolup från Tujjbon är det väl grövre avgassystem som är det jag har kvar som kan åtgärdas. (om jag skall fortsätta att köra motorn som ommodifierad vs) Får fundera på det lite.

Och nä fyra är jag nog som bäst i totalen. 29+23=52 Martin som antagligen är närmsta, har ju 41+15=56, så visst nära men inte där riktigt än!

_________________
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Lite finlir är gjort under de sista dagarna, "ännu" mer dekaler samt byte av en hallgivare som nästan givit upp. Hela tiden trott att bilen varit svårstartad pga litet räjsbatteri men det visade sig att det var givaren som var på upphällningen, nu hoppar hon igång så fint igen. thumbs up

Torsdag hjulinställning sedan skall vi vara klara för SSM, extra kul i år då det är fler TTs anmälda.
Om allt går som det skall så kommer vi bli tre till start i samma heat, grymt kul!
En A bil och två i B.


_________________
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Hej vad det går!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Den ser riktigt bra ut med dekoren. Bra jobbat. Jag ska försöka komma till start till nästa rejs på Gelleråsen, 16-17 aug...det blir nog det enda för mig i år. Hoppas vi ses då.

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Nisse977 skrev:
Hej vad det går!


Mellan patt** å lå*
Du är saknad i garaget, kom hem fort..are Hoppas du har det gött på denna jobbstinten.

miarpe skrev:
Den ser riktigt bra ut med dekoren. Bra jobbat. Jag ska försöka komma till start till nästa rejs på Gelleråsen, 16-17 aug...det blir nog det enda för mig i år. Hoppas vi ses då.

Tackar, ja figgz e en jävel på puts å dekaler nästan så man kan tro att han kör Audi.
Kommer köra Gelleråsen alla gånger så länge inget oförutsett händer på Knutan i helgen. Kul att du kommer till rejs i år! thumbs up

Varit iväg på lite hjulinställning, var välbehövligt, byt lite delar och senast vinklarna kollades var Juni 2012.
Tagene Hjulinställning FTW säger jag bara, i Gbg området finns inget annat att välja, pungt.
Vä med toein och hö med toeout kan inte vara optimal va? Gött att vi nu har lite tåut på båda fram iaf..
Camber å caster sattes till max vad som gick.


Ville ha noll toe bak men det gick inte då det saknades justermån i bakaxel infästningen får bli ett vinterprojekt att ta tag i. 3 grader Camber bak, går mer men vi börjar där.


Torsdag rullar vi mot årets höjdpunkt, hoppas vi syns där!

//U

_________________
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



thumbs up

6mm in bak inte undra på att det är svårt att svänga
Kommer nog kännas som en lyft

Mutar du inte lite plats för riktiga Union-jack-bilen torsdag ?

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Josen skrev:
thumbs up

6mm in bak inte undra på att det är svårt att svänga
Kommer nog kännas som en lyft

Mutar du inte lite plats för riktiga Union-jack-bilen torsdag ?


Hhahah ja märktes redan på vägen från tagene till garaget. Blir nog redigt sköj det här!

Skall fösöka hålla plats, är nu uppe i fem ekipage jag skall breda ut mig för, kan nog bli en del konstiga blickar.

_________________
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Tack alla för en kul helg, lite onödigt varmt bara va?

Roadsport A/B race 1, oväntad distraktion för min egen del i första kurvan



Roadsport A/B race 2, börjar gå varmt från varv 6 å framåt, börjar kortväxla och tappar tyvärr lite placeringar på detta.




Fick lite sällskap av två TT till iår, kul men de är inte väluppfostrade nog att släppa förbi farbror. thumbs up


Lite fina bilder från Denny Schill Photo, mer här.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1507880246093707.1073741855. . . . .







På hemväg, roadsportstyle..Tack "Tax" för bilderna!


Syns om ett år SSM!

//U

_________________
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Åh lite Bengan godis! thumbs up












_________________
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
ÄNTLIGEN!





Återkommer med rejsrapport inom kort, nu firar vi med en
Om de stela kinderna tillåter vs.

_________________
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Grattis! thumbs up

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



thumbs up thumbs up På torrt underlag dessutom så nu kan du sluta med regndanser.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4476



Grattis!

_________________
Jens Lanvin
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Grattis till pallplatsen!!!

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Grattis till pallplatsen!!!

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT -00, Roadsport B
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16   >>
12 besök senaste veckan (109973 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande