Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi TT -00, Roadsport B | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 21 besök senaste veckan (109973 totalt) |
Så oerhört bortskämd man känner sig, fantastiskt fina lokaler och helt underbara garagekompisar, racing livet har precis blivit väldigt mycket bättre! Grym flytthjälp i veckan, tack igen till er som hjälpte till! Allt "viktigt" på plats. //U _________________ |
||||||
Dags att skaka liv i skrotet igen!
Jobbat allt för mkt så mekandet har blivit kraftigt lidande, lite flytt av mätare och en ny fräsch ratt är vad jag hunnit med senaste året. Men fint blev det Flyttade ju som sagt in i nytt fint garage, så här bor man numera! Och denna kom till osså, Delar den med garagegrannen, löjligt nöjd! Första sak som bara måste göras är ett tank byte, fråga inte varför. Idiot till ägare.. Så denna skall ner, betyder att allt under TTn måste ner. Med god hjälp av garagevänner, bla Figgz,quattro och MartinG så var merparten av subframar och kardan nere i ett huj! Sedan hade vi lite "lätta" problem att få isär kopplingarna på bränsleledningarna. Är en liten knapp som skall tryckas in så "skall" det gå att dra isär dem. Gick inte, plast ringarna som sitter i kopplingarna gick sönder av vad jag tror ålder och tuff användning. Som tur var fanns dessa ringar på donator tanken så vi kunde vålda lite och transplantera ringarna till bilens kopplingar. När väl detta var löst så gick det förvånansvärt smärtfritt att flytta över bränslepumpar och ledningar till den ny-gamla tanken. Jag personligen hade aldrig löst det men vår mästermek David grymtade mest om att det luktade illa, så han jobbade helt enkelt snabbare. Allt på plats igen, vet inte om allt fungerar som det skall ännu. Har lite jobb med vagcomen att gör för att lufta ur systemet. När allt är rivet vill man givet passa på att göra allt som behövs "när det ändå" är nere. Ny 3" downpipe hitta rätt, blir 3" hela vägen med ny racekat. Ger säkert 2hk, men det ser ju gött ut! Viss skillnad mot org iaf. Sedan ville jag fixa till möjligheten till toe justering i bakvagnen. Ja eller bristen på justerings mån, TTn ger org massa toein, jag önskar noll toe eller tom lite toeut. Jmrf bearbetard infästning mot std. Detta jobb var till min förvåning redan gjort då jag haft inne bilen hos ACE competetion, hmm och ändå ingen möjlighet till tillräcklig justering!? Mer nedan.. Sedan måste man ju fräscha till det lite även om ingen någonsin kommer se det. Men lite som att dra på sig nya kallingar, du vet... Vi testar det enklaste vi kunde komma på, vi vänder på bärarmsbussningarna, borde enligt all garageexpertis ge mer justermån!? Flyttar iaf bärarmen 6mm längre ut från mitten av bilen. Vi får se hur det blir när nya bussningarna är på plats. Så ut med de gamla medans vi väntar på nya fräscha bussningar. Och som om det inte vore nog med att vara bortskämd med lyft, så har vi även en tryckluftsdriven travers att tillgå. Klart man passar på att byta olja och filter i Haldexen "de- luxe style". Är ett redigt trångt jobb när bakaxeln är monterad. Notera det exklusiva verktyget för oljepluggen, bristen på 45mm inbus var påtaglig. Det tar oss fram till realtid, just nu är det väntan på en rejäl hög av reservdelar från das Vaterland. Byter alla tänkbara och otänkbara delar nu när allt är nere och isär. Jo just det glömde nästan, dessa godingar landade häromdagen också! Planen är att få på lite medium Khumo med 255 bredd på dessa. Väger mindre än BBSen trots att de är en halv tum bredare! Ledsen för att det blev en mastodont uppdatering idag, skall skärpa mig och uppdatera oftare. //U _________________ |
||||||
Gött och se Ulrich!
Jäklar va du ska ha puts på den kärran, vi andra får ju stå o skämmas som du glänser Gött att tanken är bytt nu, då är du ju på banan igen. Kommer bli nice som fan med ATS hjulen på! Blir de kört något i Roadsport i år med? _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||||||
Nja puts vet jag inte, men från skabbigt till helt ok tycker jag är en mer rättvis beskrivning. Roadsport blir det om jag känner för det, vill hitta tillbaka till "kul" nivån igen först, men ett par trackdays med klubben är givet!
Tack! Har ju lärt av den bäste, men måste medge att "foto" ljuset var bättre i gamla garaget. Inga delar ännu, var någon restnotering som de väntade in. Sedan är jag iväg på lördag för MSLS premiären oavsett. Återkommer! _________________ |
||||||
Bara titta hur den glänser på bilden längst upp Kul o få köra lite med dig igen, börjar bli klar med min därhemma med. Lycka till nu på lördag, hoppas de blir 8h körning! _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||||||
Fått pressat i nya bussningar i främre bärarmsinfästningen på bakaxeln.
Felvänd bussning flyttar främre infästningen av bärarmen ca 6mm utåt som vi hoppades på, bör ge betydligt mindre toein. Också fick vi upp bakvagnen på sin plats igen! När väl bakvagn var på plats var jag bara tvungen att provmontera de nya fälgarna, blir en fet liten dam TT'n med 255or på dessa! Och en notering till den som designade dragning av handbromsvajer på TTn, må du föralltid brinna i helvetet din förbenade jubelåsna! (ja, den är dragen igenom bärarmen, så där smidigt..) Trevlig söndag alla! //U _________________ |
||||||
Vissa konstruktörer ska inte vara konstruktörer. Håller med om det.
Intressant att se en lös tank. Känner igen problemet med att lossa soppaslangar. Bytte bensinpump på min Fd Golf V6 4motion 2001 för några år sedan. Hade samma problem, till rätt teknik infann sig. Då var det bara att lyfta. _________________ Rickard Vikström VW Golf R |
||||||
Fått gjort lite,
Extra hål i bakre krängningshämmaren, billig lösning för justerbarhet! Svåger med sin massiva maskinpark fick hjälpa till. Se om vi kan provocera fram lite överstyr med hjälp av detta! I teorin har vi nästan dubblat motståndet på krängarn. Då jag äntligen fått köpt en dator med lite pulver i grafik regionen så fick jag äntligen till en liten snutt med TT kollegan och mig från SSM 2014. Gött ljud från "ljud bilen". _________________ |
||||||
Var tog tiden vägen!?
Ja, denna veckan vart det panik för att får ihop skrotet till VAG Race & Shine på Kinnekulle på lördag. Kvar att göra 3" avgas med ny kat och en besiktning. Kändes inte omöjligt i teorin. Fick avgasdelar samt SBF godkänd kat på tisdag och hela onsdagen spenderades med att bygga avgas. 3 tums rostfritt på allt utom slutburken som var slut i rostfritt så den fick bli vanlig, ville ju bli klar! Tack för hjälpen med beställningen Martin G! Stort stort tack till Mästermek David och klubbkompisen Patrik! Inte dåligt att få svetshjälp i form av TIG! Jag blir lika fascinerad varje gång man får chans att se duktiga yrkesmän i sitt rätta element, allt ser så enkelt och naturligt ut. Och så blir det ju grymt bra resultat också! Inpassningen tog väldigt mycket tid, en halvtum extra i tjocklek är inte så mkt på pappret men desto trixiare när det skall få plats. Punktat och på plats Proffset jobbar, notera rotgasen också lyxigt värre! Och idag fick jag besiktigat bilen också. Riktigt gött, är rätt nöjd med avgasvärdena. Så ni som skall dit, vi syns på Kullen på Lördag! //U _________________ |
||||||
bra där!
det är bara till att åka till Düskland efter kullen, jag och Fredrik har värsta sviten med en bäddsoffa..... kan till och med tänka mig att bjuda på en bit! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Tror BiT kvoten tyvärr slår åt mitt håll efter den senaste geschenken! Hur länge stannar ni!? _________________ |
||||||
Vi är kvar och till och med tisdag och kör hemåt på onsdag, så det finns gott om tid för dig att göra oss sällskap _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Då var första körningen på länge avklarad, VAG R&S på Kullen.
Kul dag som tyvärr fick avslutas lite tidigare än planerat. Får lite väl hög vattentemp och ville inte riskera något i onödan. Nåväl 50 varv och en bästa tid på 1.04;36 noterades, (bästa i race tidigare 1.04;27) mer än nöjd med detta då R-däcken är i princip helt slut och hjulinställning gjordes med tumstock lite snabbt innan avfärd. Helt tydligt är iaf att jag har betydligt mindre understyrning och 3" hela vägen från turbo verkligen gör sitt jobb, mycket snabbare spool up. Det som kändes bäst var att jag konstant kunde ligga på mitten 1.04 tider över tid i stinterna det gick absolut inte tidigare. Så kul att jobbet vi lagt ner verkar ge resultat. Nu skall vi jaga tag på en kallare termostat och ev ett ny kyl så det blir ordning på vatten tempen. Tack VWCS & ACS för ett välordnat arrangemang, och sol fick vi också! Bildbevis att jag faktisk var där, _________________ |
||||||
Kul att höra att du och TTn är tillbaks på banorna, jag beundrar konceptet och hoppas på att dina framgångar och dokumentation ska locka fler dylika till roadsport! TT borde om någon modell kunna bjuda herr Gistell lite motstånd i de något öde B-fälten _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Audi TT -00, Roadsport B | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 21 besök senaste veckan (109973 totalt) |