Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) STCC 2012 | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24 >> 29 besök senaste veckan (72474 totalt) |
5200 sålda tills onsdagkväll. |
||||||||
Och sittplatserna är slut! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Vad hade TTA i Göteborg, 12000? Det krävs ju några till isf. Och det var antal besökare på plats, inte förköpta företagsbiljetter, bara så man inte jämför äpplen med päron. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Det beror väl lite på hur man ser det. 3000 av de 12000 gick ju in på biljetter Volvo köpt och betalat för - inte fribiljetter i rent tekniskt syfte men med tanke på vilka som äger TTA och banan snurrar ju pengarna runt i samma system _________________ Jimmy Magnusson |
||||||||
intressant poäng. Dock ändrar det ju inte antalet besökare. _________________ Mattias Broberg |
||||||||
Nej, går det 12000 genom grindarna så gör det. Men TTA har deklarerat att deras siffror är sanna och STCC:s bluff och båg, och utav någon anledning har alla köpt det rakt av. Ibland tror jag på siffrorna respektive organisation skriver ut. Ibland inte. _________________ Jimmy Magnusson |
||||||||
STCC på Frösön kan man nog säga var en succé. Lite kallblåst, men inget regn varken fredag eller lördag. Gott om svängrum under fredagen, men ända sas det att det var publikrekord för fredagsarrangemangen inom STCC, ca 3000 besökare. Porscherejset i skymningen var effektfull, målgång runt 21.30. Dessutom träffade jag på många bekanta från hemtrakterna runt Åre.
Lördag var det riktigt trångt så den officiella publiksiffran 15 000 på två dagar låter inte helt orealistisk. Enormt mycket bilar på parkeringen på start- och landningsbanan. Dagens behållning var Alx uppkörning i första Camarocuprejset. Från tjugotredje startposition till andra på åtta varv innan bilen pajade (oljetrycket försvann i motorn). Snacka om besviket sus i publiken. Det negativa var att matställena var katastrofalt underdimensionerade under lördagen. Enorma köer överallt, tur att man har hull att ta av. Nästa år tar jag med mig egen matsäck. Bilder får ni leta nån annanstans... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Grym körning, utan koppling dessutom Nedrans fånig osis Edit: Vilken besvikelse att man inte fick se något av Alx uppkörning i sammandraget på SVT. _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||||
Racen var ju inget att klaga på rent underhållsmässigt iallafall. Sändningen var väl på sin höjd OK men nu när det är första gången man är där kan jag väl ha lite förståelse för det. Snacka om självdetonation hos Volkswagen i lopp ett Andra loppet var ju hårt så det förslog och att Kristoffersson blev bestraffad är han nog egentligen inte särskilt överraskad av. Sedan borde straffrundan fortfarande bort, eller åtminstone ta lika lång tid som en riktig drive through.
Engström trodde jag var helt borta från mästerskapskampen men tydligen inte. Att köra in resten av luckan på de återstående helgerna blir så klart tufft men ska Rydell/Kristoffersson fortsätta kubbas så här är det ju fullt möjligt. Minst sagt imponerande i mina ögon, och det var länge sedan Engström hade så här pass bra läge att slåss om titeln (2002?). Kul med Gené på pallen, det är ju aldrig roligt att se någon kämpa utan resultat. Visst att ett par platser kom till skänks i kalabaliken men han höll bra pace efter det - drog ju upp en riktigt skaplig lucka till Stureson. Allt i allt en mycket nöjd TV-tittare här _________________ Jimmy Magnusson |
||||||||
Jimmy, såg du på Canal+ eller SVT?
Jag har bara sett SVT:s sammandrag än så länge, men bildproduktionen var inte speciellt bra. Missbruket av mastkameran måste bort... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Lite input från min sida som jobbar som mekaniker och strateg i ett Clio Cup Team så kan jag säga att det var en succé i Östersund.
Detta var det bästa eventet i år helt klart. Bland det bästa som jag varit med om hittils faktiskt. Det var mycket folk på plats och det var liv och rörelse hela tiden med mycket frågor kring bilarna etc. Finns vissa saker som säkert kommer att ändras till nästa år för jag tror inte de var riktigt förberedda på hur mycket folk det skulle komma. Som någon nämnde. Maten. För våran del var det ok. Sen så verkade de ha problem med insläppet som tog lite mer tid än väntat hörde jag samt att någon sittsektion kunde ha varit lite högre. Det här behövde STCC men jag vet inte vad det ger i slutändan inför nästa säsong. _________________ Hannu Alamartimo |
||||||||
åkte faktiskt upp för från Sthlm för att se detta (och hälsa på lite släkt) och jag var också lite imponerad över arrangemanget som helhet. Speciellt om man tänker på att detta var första gången och t ex Mantorp som kört ett stort antal tävlingar och fortfarande inte är speciellt bra på varken mat eller parkering.
Det som överraskade mig mest negativt var hur litet STCC-fältet blivit. Det kändes lite fjuttigt att titta på, speciellt jämfört med de övriga klasserna som var stora och tajta. Tre Sirocco, två Chevor, en Honda och en SEAT och så fyra privatbilar som nästan blev varvade känns inte som en "kunga-klass". Här tror jag STCC till nästa år måste få till det betydligt bättre till nästa år om de ska hålla intresset uppe. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||||||
Oftast är det uppe inom någon timme men det har tagit längre tid vid något annat tillfälle också. Kan tänkas att SVT har haft resurserna inriktade på OS. _________________ Martin Öberg |
||||||||
Huvet på spiken, kan man säga... 7 bilar i "Kungaklassen". Räcker inte ens till omvänd startordning, förstår att man frångått detta. 8 bilar i Carrera Cup, det är med nöd och näppe att man kan påstå att ens dubbla antalet hade varit anständigt för den klassen. Succé...? Nä. Snarare nyhetens behag för de som bor uppströms... _________________ Peter Carlsson |
||||||||
Kan tänka mig att om STCC fortsätter med sitt konceptracing med att komma dit där publiken finns och inte till alla permanenta banor så ökar nog antalet startande snabbt i dom flesta klasserna, Östersund blev verkligen en jättesuccè! |
||||||||
Såg racet på Svt play igår och jag måste hålla med om att startfältet är bra tunt. Känslan av att STCC blivit utmanövrerade av TTA är påtaglig.
Förutom det så tycket jag det är trevlig racing att titta på men Camaro Cup borde vara huvudnumret! Roligaste klassen hos STCC helt klart! _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||||
Ja både TTA och STCC lider av för lite bilar!. Blir ju värdelöst när det blir så lite kamp.
Håller med om att Camaro cup är ju den mest intressant serien just nu, mkt pga av det enorma startfältet! Vem dör först TTA eller STCC tror ni? Eller båda? _________________ Magnus Wideman Nya VW Golf MK8 R Performance Pack https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||||
Jag tittade på SVT, men de använder ju samma bildmaterial som Canal+. Visst fanns det en massa saker som kunde/borde varit bättre men det var ändå långt mycket bättre än början av säsongen. Mantorp var den bäst producerade sändningen hittills - jag kanske är naiv men jag hoppas att man kan ta lite lärdomar till nästa år så här första gången på Frösön. Mastkameran måste definitivt bort. Då hade man kunnat ställa en kamera vid chikanen/start och mål, för filmningen av målflagg var väl inte heller sådär superbra. Dessutom hade man gärna fått flytta ett par kameror lite närmare banan, särskilt den vid kurvan efter långa flygrakan. _________________ Jimmy Magnusson |
||||||||
Elitracing (åskådarracing) STCC 2012 | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24 >> 29 besök senaste veckan (72474 totalt) |