Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) TTA - Elitserien 2012 | << 1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60 >> 11 besök senaste veckan (186594 totalt) |
Jag gillar TTA. Skulle dock gärna se lite mer attack i körningen. Lite som Thed och Alx körning i början av göteborgsracet. Däcken verkar vara väldigt ömtåliga och kräva omsorgsfull körning för att klara racedistansen utan att helt förlora greppet. "Ingen idé att försöka för då överhettar däcken och jag kommer sist, bättre att bevaka den position som jag har!"
Ömtåliga däck är inget unikt problem för TTA. Schumacher har väl klagat på samma sak angående årets däck i F1? Nä, tacka vet jag när han vann ungerns gp 1998, definitionen av attack enligt mig. Varvtidsmässigt så tycker jag att TTA ligger rätt. Lite snabbare än GTA/Carrera men långsammare än GT3. Skulle det gå fortare så finns det väl risk för samma krav på banor som för GT3? _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Hundkojor och någon enstaka tvåtakts-SAAB dominerar i vanlig ordning. Dom körde den korta slingan för att spara på materialet. I förhållande till fart/effekt, det klart mest spektakulära fältet, komplett med 2-hjulskörning och allt I och med att det inte bara är begränsat till 1 000 kubik, utan även är historisk racing, så är det ju helt olika förutsättningar beroende på vad det finns för klassade grejer/teknik (och i vilken mån man kan utnyttja senare utveckling med befintligt material...) _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||
Har sett tre TTA rejs i år och jag måste säga att denna klass attraherar inte mig alls. Premiärrejset får man ha överseende med men jag tittade på TTA igår igen för att ge det en chans till, men nä, riktigt tråkigt. Av utbudet som finns idag så rankar jag TTA lägst på intresseskalan. Jag hoppas verkligen inte att denna klass blir den ledande för då tror jag publikintresset för banracing fortsätter i sin negativa spiral. Schack må vara rättvist, men jag kollar inte på det då det är hur tråkigt som helst...
Jag gillar TTA:s strukturerade satsning på nya talanger och jag är mkt glad över att en ny tävlingbana tillkommit i form a Tierp. |
||||
Jag som trodde man körde korta slingan för att förarna inte skulle somna på flygrakan. Synd att klassen låg sist på dagen, kan inte tänka mig att det var sådär jättemånga som stannade kvar för att titta? _________________ Jimmy Magnusson |
||||
Njaa... fungerade ungefär som eftertexterna på bio... hälften av publiken reser sig för att gå, medan resten försöker se något Låg kanske som sista aktivitet i programmet, men annars fortsatte det med medåkning för sponsorer/gäster i BMW M5:or på banan och medåkning i en driftingbil på asfaltsparkeringen bortanför depån för historisk racing, för en hundring per skalle _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||
Nej, pressgrej för en brittisk motortidning, därav Colin (som känd förare i hemlandet). Körde Rustads bil. _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||
Någon har skrivit så här på TTA:s forum:
"Kul att se att även folk från staben i STCC var på besök i Anderstorp. Hoppas du gillade vad du såg J.H." Jag är såå nyfiken på att få höra om de lyckas få ihop något samarbete till nästa år! Btw, så ser man på TTA:s sammanfattning att det var inte brist på action i lördags, det var brist på att förmedla den till TV:n. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||
Som slutkonsument bryr man sig inte vilken länk i kedjan som brister. Man har överseende en eller två gånger men till slut svalnar intresset, oavsett om det var länk tre denna gång, länk fyra förra gången och länk sju gången före det... |
||||
Exakt! Jag försökte inte försvara dom på nått vis.. Snarare tvärtom, det lär ju vara ett antal miljoner i den här satsningen både för team och arrangörer men ändå tycker de inte att presentationen är viktigare än så här. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||
Var det inte du som gillade mastkameror? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Eeehhrmmm... joooo _________________ Magnus Thomé |
||||
Lite bilder från Tierp
http://ttagroup.se/2012/09/06/tierp-arena-tar-form-infor-tta-elitserien-i-racing/ _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||
Brovallen Design verkar ha kämpigt att få ihop budgeten för att reparera Alx bil inför finalen.
http://www.brovallendesign.se/starts
Skramla pengar till ett på Alx bil? _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
"Bilen har försäkring men den ersätter långt ifrån hela kostnaden"
Skulle gärna vilja veta mer om det här, antar att självrisken och premie är ganska hög % av hela bilkostnaden? Vilka står för en "raceförsäkring"? Traditionella försäkringsbolag? _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||
FInns några engelska bolag som gör det. Vet inget Svenskt som gör det. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Jag skulle också kunna bidra lite, även om jag ger en skaplig slant till Amnesty, Unicef och Röda Korset varje månad.
Med det sagt skulle jag vilja passa på att vädja till alla andra med betalningsvilja och -förmåga att även välja ut något annat vällovligt syfte än racing att bidra till. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Elitracing (åskådarracing) TTA - Elitserien 2012 | << 1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60 >> 11 besök senaste veckan (186594 totalt) |