Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60   >>
11 besök senaste veckan (186594 totalt)
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Jag gillar TTA. Skulle dock gärna se lite mer attack i körningen. Lite som Thed och Alx körning i början av göteborgsracet. Däcken verkar vara väldigt ömtåliga och kräva omsorgsfull körning för att klara racedistansen utan att helt förlora greppet. "Ingen idé att försöka för då överhettar däcken och jag kommer sist, bättre att bevaka den position som jag har!"

Ömtåliga däck är inget unikt problem för TTA. Schumacher har väl klagat på samma sak angående årets däck i F1? Nä, tacka vet jag när han vann ungerns gp 1998, definitionen av attack enligt mig.

Varvtidsmässigt så tycker jag att TTA ligger rätt. Lite snabbare än GTA/Carrera men långsammare än GT3. Skulle det gå fortare så finns det väl risk för samma krav på banor som för GT3?

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1020



S Agartsson skrev:
Någon som var på plats och kan berätta nått om 1000cc cupen?


Hundkojor och någon enstaka tvåtakts-SAAB dominerar i vanlig ordning. Dom körde den korta slingan för att spara på materialet.

I förhållande till fart/effekt, det klart mest spektakulära fältet, komplett med 2-hjulskörning och allt

I och med att det inte bara är begränsat till 1 000 kubik, utan även är historisk racing, så är det ju helt olika förutsättningar beroende på vad det finns för klassade grejer/teknik (och i vilken mån man kan utnyttja senare utveckling med befintligt material...)

_________________
Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



Har sett tre TTA rejs i år och jag måste säga att denna klass attraherar inte mig alls. Premiärrejset får man ha överseende med men jag tittade på TTA igår igen för att ge det en chans till, men nä, riktigt tråkigt. Av utbudet som finns idag så rankar jag TTA lägst på intresseskalan. Jag hoppas verkligen inte att denna klass blir den ledande för då tror jag publikintresset för banracing fortsätter i sin negativa spiral. Schack må vara rättvist, men jag kollar inte på det då det är hur tråkigt som helst...

Jag gillar TTA:s strukturerade satsning på nya talanger och jag är mkt glad över att en ny tävlingbana tillkommit i form a Tierp.

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Top Notch skrev:
S Agartsson skrev:
Någon som var på plats och kan berätta nått om 1000cc cupen?


Hundkojor och någon enstaka tvåtakts-SAAB dominerar i vanlig ordning. Dom körde den korta slingan för att spara på materialet.

I förhållande till fart/effekt, det klart mest spektakulära fältet, komplett med 2-hjulskörning och allt

I och med att det inte bara är begränsat till 1 000 kubik, utan även är historisk racing, så är det ju helt olika förutsättningar beroende på vad det finns för klassade grejer/teknik (och i vilken mån man kan utnyttja senare utveckling med befintligt material...)


Jag som trodde man körde korta slingan för att förarna inte skulle somna på flygrakan. Synd att klassen låg sist på dagen, kan inte tänka mig att det var sådär jättemånga som stannade kvar för att titta?

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1020



Jimmy Magnusson skrev:
Jag som trodde man körde korta slingan för att förarna inte skulle somna på flygrakan. Synd att klassen låg sist på dagen, kan inte tänka mig att det var sådär jättemånga som stannade kvar för att titta?


Njaa... fungerade ungefär som eftertexterna på bio... hälften av publiken reser sig för att gå, medan resten försöker se något

Låg kanske som sista aktivitet i programmet, men annars fortsatte det med medåkning för sponsorer/gäster i BMW M5:or på banan och medåkning i en driftingbil på asfaltsparkeringen bortanför depån för historisk racing, för en hundring per skalle

_________________
Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004
Inlägg: 456



Björnes skrev:
MrBosse skrev:
Någon som vet något om Colin Turkingtons test av en TTA bil på Anderstorp /Torstag ?

Vilket team och varför!

[img][/img]



Ett sätt att kringgå test förbud?


Nej, pressgrej för en brittisk motortidning, därav Colin (som känd förare i hemlandet). Körde Rustads bil.

_________________
Rɑnɑld MɑcLeɑn
------------------

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



Någon har skrivit så här på TTA:s forum:
"Kul att se att även folk från staben i STCC var på besök i Anderstorp. Hoppas du gillade vad du såg J.H."

Jag är såå nyfiken på att få höra om de lyckas få ihop något samarbete till nästa år!

Btw, så ser man på TTA:s sammanfattning att det var inte brist på action i lördags, det var brist på att förmedla den till TV:n.

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



S Agartsson skrev:


Btw, så ser man på TTA:s sammanfattning att det var inte brist på action i lördags, det var brist på att förmedla den till TV:n.

Som slutkonsument bryr man sig inte vilken länk i kedjan som brister. Man har överseende en eller två gånger men till slut svalnar intresset, oavsett om det var länk tre denna gång, länk fyra förra gången och länk sju gången före det...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



bfd_henriksson skrev:
S Agartsson skrev:


Btw, så ser man på TTA:s sammanfattning att det var inte brist på action i lördags, det var brist på att förmedla den till TV:n.

Som slutkonsument bryr man sig inte vilken länk i kedjan som brister. Man har överseende en eller två gånger men till slut svalnar intresset, oavsett om det var länk tre denna gång, länk fyra förra gången och länk sju gången före det...


Exakt! Jag försökte inte försvara dom på nått vis.. Snarare tvärtom, det lär ju vara ett antal miljoner i den här satsningen både för team och arrangörer men ändå tycker de inte att presentationen är viktigare än så här.

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Ja tv-sändningen från Anderstorp kändes inte som den var så vass som den kanske skulle kunna ha varit. Då har några tidigare tv-sändningar varit betydligt vassare thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Magnus Thomé skrev:
Ja tv-sändningen från Anderstorp kändes inte som den var så vass som den kanske skulle kunna ha varit. Då har några tidigare tv-sändningar varit betydligt vassare thumbs up


Var det inte du som gillade mastkameror?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Sörpan skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ja tv-sändningen från Anderstorp kändes inte som den var så vass som den kanske skulle kunna ha varit. Då har några tidigare tv-sändningar varit betydligt vassare thumbs up


Var det inte du som gillade mastkameror?


Eeehhrmmm... joooo

_________________
Magnus Thomé
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366




_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Brovallen Design verkar ha kämpigt att få ihop budgeten för att reparera Alx bil inför finalen.

http://www.brovallendesign.se/startsida/ny-sida__204
Citat:
...
Inför finalen har Brovallen Design tagit fram några spännande erbjudanden för den som vill se Sveriges bästa racing och samtidigt bidra till att Alx Danielsson ska komma till start.
...
Paket 3
Företagslogga på Alx tävlingsbil, 100x100 millimeter.
Ett Brovallen Design VIP-pass till Göteborg City Race.
Pris: 5000 kronor
...

Skramla pengar till ett på Alx bil?

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



Fredrik Nyström skrev:

Skramla pengar till ett på Alx bil?


Stenhårt! Jag är på!

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



S Agartsson skrev:
Fredrik Nyström skrev:

Skramla pengar till ett på Alx bil?


Stenhårt! Jag är på!


Nyfiken hur det ska gå till men jag är med

_________________
Bosse Isaksson
Citera
Självklart
Linköping/ Vadstena
Här sen Sep 2004
Inlägg: 89



Det är helt klart lösbart med ett "R" märke på alex bil
pm:A om någon känner att det skulle vara aktuellt
mvh micke

_________________
Michael Frendeson

BMW e46 banbill
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Jag skulle också gärna kunna lämna ett bidrag, om någon tar på sig att driva insamlingen.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



"Bilen har försäkring men den ersätter långt ifrån hela kostnaden"
Skulle gärna vilja veta mer om det här, antar att självrisken och premie är ganska hög % av hela bilkostnaden? Vilka står för en "raceförsäkring"? Traditionella försäkringsbolag?

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 812



S Agartsson skrev:
"Bilen har försäkring men den ersätter långt ifrån hela kostnaden"
Skulle gärna vilja veta mer om det här, antar att självrisken och premie är ganska hög % av hela bilkostnaden? Vilka står för en "raceförsäkring"? Traditionella försäkringsbolag?


FInns några engelska bolag som gör det. Vet inget Svenskt som gör det.

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Jag skulle också kunna bidra lite, även om jag ger en skaplig slant till Amnesty, Unicef och Röda Korset varje månad.

Med det sagt skulle jag vilja passa på att vädja till alla andra med betalningsvilja och -förmåga att även välja ut något annat vällovligt syfte än racing att bidra till. thumbs up

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60   >>
11 besök senaste veckan (186594 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande