Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 57, 58, 59, 60   >>
9 besök senaste veckan (186592 totalt)
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Har följt båda serierna. Blandannat STCC finalen på plats på Solvalla förra helgen.

Självklart slår TTA högre. Där finns det 16 bra förare som alla kan vinna. STCC 4-5 st eller???.

Spännade nästa år om TTA bli kungaklassen i STCC...

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Eller så kallar han sig Världsmästare i TTA...

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



Kimmen skrev:
Eller så kallar han sig Världsmästare i TTA...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



finns det ingen live-tv längre från TTA?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Kenlad
Södra Sandby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 402



Fredrik - SLC skrev:
finns det ingen live-tv längre från TTA?


Jo

TV6 just nu

//Kenneth

_________________
Kenneth Lundblad

Westfield SEiW
Mini Jem GT
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



I historieböckerna lär ett SM-tecken rankas långväga högre.


Sitter och kollar på TTA just nu. Glest med publik och utdragna fält, gäsp.

Jag hoppas innerligt att inte TTA blir huvudklassen. En klass med utdragna fält och bilar som går i tusen bitar vid minsta kontakt har nog svårt att locka publik och sponsorer långsiktigt. Jag vet att jag svär i kyrkan då det finns många här som gärna vill köra TTA-spåret så långt det går oavsett verkligt utfall.
När man pratar med team-anställda mekar OTR så säger de ju själva att bilarna har långt sämre kvalité än de själva trodde innan säsongen drog igång.
Identifieringsfaktorn i enhetsbilar är också ett problem. Lägg det ihop med med spröda bilar och avsaknad av utjämningslösning som tätar till fälten och du har en ganska lam produkt som bara attraherar de inbitna TTA-entusiasterna.
Racing är show för de allra flesta. Milimeterrättvisa och vilka namn som sitter bakom ratten är sekundärt för den stora massan när vi pratar inhemsk racing. Vi har ingen superstjärna som drar man ur huse och då är det showen som skall sälja. Racing ska vara kul att kolla på.

Jag hoppas TTA-teamens ägare inser felsatsningen och biter i det sura äpplet även om det svider ekonomiskt kortsiktigt sett. STCC:s koncept är bättre ur ett marknadsmässigt perspektiv om alla toppteam kör där.
Det måste inte nödvändigtvis vara nuvarande STCC-upplägg då det finns brister. Ett nytt reglemente är välkommet, men se till att det är riktiga touringcarbilar och ett vettigt viktjusteringssystem...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



bfd_henriksson skrev:
.. Milimeterrättvisa och vilka namn som sitter bakom ratten är sekundärt för den stora massan när vi pratar inhemsk racing.....

Det kan jag inte hålla med om, har hört mer än en gång att motorsport inte är någon sport för det handlar ändå bara om att ha snabbaste bilen. Att sopa bort det argumentet tror jag är superviktigt om man skall kunna nå ut till oinvigda.

Det funkar ju utmärkt för DTM och Nascar!

Men uppenbarligen finns det dom som hellre vill se standardbilar så det ultimata hade varit med båda klasserna på nått vis. Fast det kan nog bli svårt..

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Vad hände med Göransson? Och fick man någon förklaring till Alx problem på uppvärmingsvarvet? Jag råkade somna under racet ca 10 varv in för att vakna till på varv 25-30...



Citat:
...Jag hoppas TTA-teamens ägare inser felsatsningen och biter i det sura äpplet även om det svider ekonomiskt kortsiktigt sett...


Aldrig i livet, det är större sannolikhet att himlen ramlar ner och att helvetet fryser till is.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Alex fick gashäng och Göransson gick i muren efter andra chikanen, trodde själv att bilen hade läckt något som gjorde det halt varven innan.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Det går att göra TTA roligare, titta bara på F1 som nu bjuder både på spänning och underhållning.. In med ett däcksbyte samt KERS så blir det nog bra..
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



Sunk skrev:
Det går att göra TTA roligare, titta bara på F1 som nu bjuder både på spänning och underhållning.. In med ett däcksbyte samt KERS så blir det nog bra..


thumbs up
Däcksbyte och lite längre race! De flesta racen har ju blivit som mest intressanta de sista 5 min.
KERS håller jag inte med dig om men vad vet jag.

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Sunk skrev:
Det går att göra TTA roligare, titta bara på F1 som nu bjuder både på spänning och underhållning.. In med ett däcksbyte samt KERS så blir det nog bra..


Ja det blir nog spännande med 16 bilar i depån samtidigt på cityarena thumbs up

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



S Agartsson skrev:
Sunk skrev:
Det går att göra TTA roligare, titta bara på F1 som nu bjuder både på spänning och underhållning.. In med ett däcksbyte samt KERS så blir det nog bra..


thumbs up
Däcksbyte och lite längre race! De flesta racen har ju blivit som mest intressanta de sista 5 min.
KERS håller jag inte med dig om men vad vet jag.


20 bilar, KERS och lite längre race, inga däcksbyten men istället lite hållbarare däck thumbs up
Men vi får väl se vad de hittar på.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Magnus Bengtsson skrev:
S Agartsson skrev:
Sunk skrev:
Det går att göra TTA roligare, titta bara på F1 som nu bjuder både på spänning och underhållning.. In med ett däcksbyte samt KERS så blir det nog bra..


thumbs up
Däcksbyte och lite längre race! De flesta racen har ju blivit som mest intressanta de sista 5 min.
KERS håller jag inte med dig om men vad vet jag.


20 bilar, KERS och lite längre race, inga däcksbyten men istället lite hållbarare däck thumbs up
Men vi får väl se vad de hittar på.


Vadå menar du att man är 20 bilar.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Björnes skrev:
Magnus Bengtsson skrev:
S Agartsson skrev:
Sunk skrev:
Det går att göra TTA roligare, titta bara på F1 som nu bjuder både på spänning och underhållning.. In med ett däcksbyte samt KERS så blir det nog bra..


thumbs up
Däcksbyte och lite längre race! De flesta racen har ju blivit som mest intressanta de sista 5 min.
KERS håller jag inte med dig om men vad vet jag.


20 bilar, KERS och lite längre race, inga däcksbyten men istället lite hållbarare däck thumbs up
Men vi får väl se vad de hittar på.


Vadå menar du att man är 20 bilar.

Trodde man skrev önskelista och jag önskade bl.a 20 bilar(förare).
16 startande är för lite och 20 startande är vad jag tror en realistiskt möjlig siffra om man betänker vad man kan få ihop avseende tillräckligt bra förarkvalitet. Ca 10 av dem som kört TTA i år och sedan några från STCC samt ytterliggare ett antal till från nuvarande support klasser till TTA/STCC. Tror det är bra med ett tak och minimera känslan av utfyllnad.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Magnus Bengtsson skrev:
Björnes skrev:
Magnus Bengtsson skrev:
S Agartsson skrev:
Sunk skrev:
Det går att göra TTA roligare, titta bara på F1 som nu bjuder både på spänning och underhållning.. In med ett däcksbyte samt KERS så blir det nog bra..


thumbs up
Däcksbyte och lite längre race! De flesta racen har ju blivit som mest intressanta de sista 5 min.
KERS håller jag inte med dig om men vad vet jag.


20 bilar, KERS och lite längre race, inga däcksbyten men istället lite hållbarare däck thumbs up
Men vi får väl se vad de hittar på.


Vadå menar du att man är 20 bilar.

Trodde man skrev önskelista och jag önskade bl.a 20 bilar(förare).
16 startande är för lite och 20 startande är vad jag tror en realistiskt möjlig siffra om man betänker vad man kan få ihop avseende tillräckligt bra förarkvalitet. Ca 10 av dem som kört TTA i år och sedan några från STCC samt ytterliggare ett antal till från nuvarande support klasser till TTA/STCC. Tror det är bra med ett tak och minimera känslan av utfyllnad.



Det vore väl bättre att få in lite fler förare och få serien intressant med lite folk från utlandet än att sätta ett tak. Nu finns det ju inte några överåriga bilar att ta till för utfyllnad som i annan serie har haft.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



Rickard Rydell var inne på att TTA bilarna borde vara mindre beroende av aerodynamik för att få tätare racing. http://www.hipcast.com/podcast/HrqdJb
Kanske kan vara en av osakerna till att Camaro cup är så jäkla kul att se på. Dom har väl ungefär? lika många hk och båda är enhetsbilar men där slutar väl likheterna sen.

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



TPR skrev:
Alex fick gashäng och Göransson gick i muren efter andra chikanen, trodde själv att bilen hade läckt något som gjorde det halt varven innan.


Tackar! thumbs up Synd med allt strul för Alx på slutet, och Göransson vill nog glömma 2012 fort. Han kan mycket mer än så.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Björnes skrev:
Magnus Bengtsson skrev:
Björnes skrev:
Magnus Bengtsson skrev:
S Agartsson skrev:
Sunk skrev:
Det går att göra TTA roligare, titta bara på F1 som nu bjuder både på spänning och underhållning.. In med ett däcksbyte samt KERS så blir det nog bra..


thumbs up
Däcksbyte och lite längre race! De flesta racen har ju blivit som mest intressanta de sista 5 min.
KERS håller jag inte med dig om men vad vet jag.


20 bilar, KERS och lite längre race, inga däcksbyten men istället lite hållbarare däck thumbs up
Men vi får väl se vad de hittar på.


Vadå menar du att man är 20 bilar.

Trodde man skrev önskelista och jag önskade bl.a 20 bilar(förare).
16 startande är för lite och 20 startande är vad jag tror en realistiskt möjlig siffra om man betänker vad man kan få ihop avseende tillräckligt bra förarkvalitet. Ca 10 av dem som kört TTA i år och sedan några från STCC samt ytterliggare ett antal till från nuvarande support klasser till TTA/STCC. Tror det är bra med ett tak och minimera känslan av utfyllnad.



Det vore väl bättre att få in lite fler förare och få serien intressant med lite folk från utlandet än att sätta ett tak. Nu finns det ju inte några överåriga bilar att ta till för utfyllnad som i annan serie har haft.

Självklart hade det varit positivt med internationell konkurrens .... kvalitet före ren kvantitet bör vara ledstjärnan, även om kvantitet också är en form av kvalitet..

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Tror helt klart på en utökning av bilar och längre race med däckbyten och tankning. Byte av kvaldag till lördag samt tävlingsdag till söndag.

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Vad jag har hört så var både däckbyte och KERS planerat inför årets säong.

Själv tror jag på mindre aero, smalare däck och fler justeringsmöjligheter.

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 57, 58, 59, 60   >>
9 besök senaste veckan (186592 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande