Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 58, 59, 60   >>
11 besök senaste veckan (186594 totalt)
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Har inte läst hela tråden så jag frågar; vem har sändninsrättigheterna för TTA? Kommer det att bli möjligt att följa TTA på TV?

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Roxnäs skrev:
Har inte läst hela tråden så jag frågar; vem har sändninsrättigheterna för TTA? Kommer det att bli möjligt att följa TTA på TV?


OM man kan se det på TV är nog en del av hur stor TTA kommer bli ibland gemene man.
Helst på en kanal där man inte behöver betala för utbudet!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



Roxnäs skrev:
Har inte läst hela tråden så jag frågar; vem har sändninsrättigheterna för TTA? Kommer det att bli möjligt att följa TTA på TV?

Då jag frågade Flash om hur det går med media avtal på RBC forum, svarade han:

Citat:

Jan Flash Nilsson says:
11 februari, 2012 at 22:56

TTA har en helt otrolig järv plan för mediapaketet som om vi lyckas kommer att bli först i världen och ge alla chansen att se TTA Elitserien i racing var än de är. Det finns så många möjligheter just nu som är så mycket bättre än vanlig tv om man vill, just nu är vi i brytpunkten och man ska våga, men jag tror vi vågar. Just nu jobbar vi helt annorlunda än motorsporten gjort tidigare : ) TTA ska stå för "det nya"
sportsligare, bättre, roligare.


Om det här stämmer blir det någon typ av webb sändningar antar jag!

_________________
Bosse Isaksson
Citera
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 249



Citat:
TTA har en helt otrolig järv plan för mediapaketet som om vi lyckas kommer att bli först i världen och ge alla chansen att se TTA Elitserien i racing var än de är.


Var man än är? så det innebär att om man står på andra sidan banan av anderstorp och inte har möjlighet att följa storbildsskärmar och dylikt så kan man följa racet med kommentatorer via surfplatta/laptop/telefon? vore ju skitbra!
jag har ingen aning om hur Flash plan ser ut, men det vore ett steg in i framtiden. tänk att sitta i backen på knutstorp och kunna hålla koll på placeringar och vem som gjort x antal depåstopp, se incarvideo från valfri bil, välja om man vill se depåstopp eller fajten i täten. se hastighet och om KERS används eller inte, tekniken finns ju redan.
jag ser fram emot detta med spänning!

detta är dock helt och hållet mina personliga spekulationer, jag har ingen fakta som kan styrka.

_________________
MVH Fabian Hallbom
Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Roxnäs skrev:
Har inte läst hela tråden så jag frågar; vem har sändninsrättigheterna för TTA? Kommer det att bli möjligt att följa TTA på TV?


Inte officiellt presenterat än.

_________________
Ola Lennström
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Ja ett helt och hållet spekulativt inlägg här då
HUR tro ni de tänker lägga banan på Tierp Arena?

Ser ma på bilder finns ju några vägar runt banan.
Sedan står det ju att de bygger till för att kunna åka racing där.
Vet ju att de har förekommit driftingsladd inne i stadionområdet.
Kommer de möjligtvis åka in runt dragracestarten från parkeringen och ut på andra sidan starten sedan bort längs rakan , då får de ju maximalt ut ur publikplatser och mycket bra show?!

Bilder då.
Fyll på om ni hittar några bra.









_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Lite mer asfaltsbitar måste nog till - hoppas! - för att bli lite kul bana.

??


_________________
Magnus Thomé
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008
Inlägg: 869



Det borde nog gå att få till en bana där


_________________
Anton Gruffman


Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Undrar varför inte Rustad är bekräftad som förare?

Känns som om TTA håller på nyheterna lite
Kanske för att de skall räcka till säsongen startar?

Nån som hört något om honom eller andra förare?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

AntonG skrev:
Det borde nog gå att få till en bana där



Nu snackar vi! thumbs up


Bästa sittplatserna (med risk för nackspärr):



_________________
Magnus Thomé
Citera
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 420



Vore ju fantastiskt ur publiksynpunkt om man gör en hårnål mitt emellan läktarna! Jag tänker mig en hårnål likt den på norisring i Tyskland!

_________________
Anders Egeland - avdankad racerchaufför

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Personligen gissar jag att man kommer in runt läktaren , lär ju knappast gå säkerhetsmässigt att komma från den långa rakan in i stadion och hårnålen.

Så en sväng in runt läktaren lär det ju bli?! thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



Lillen skrev:
Personligen gissar jag att man kommer in runt läktaren , lär ju knappast gå säkerhetsmässigt att komma från den långa rakan in i stadion och hårnålen.

Så en sväng in runt läktaren lär det ju bli?! thumbs up


Men om man bromsar ner dom. så borde dom kunna komma in från rakan eller ?
Här är ett ex på möjlig bana utan ny asfalt. Med bra bredd hela vägen utom upp på retur stäckan (från dragracing) som är normal väg. Mitt i mot min start/mål har dom nu en naturläktare


_________________
Bosse Isaksson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
MrBosse skrev:
Lillen skrev:
Personligen gissar jag att man kommer in runt läktaren , lär ju knappast gå säkerhetsmässigt att komma från den långa rakan in i stadion och hårnålen.

Så en sväng in runt läktaren lär det ju bli?! thumbs up


Men om man bromsar ner dom. så borde dom kunna komma in från rakan eller ?
Här är ett ex på möjlig bana utan ny asfalt. Med bra bredd hela vägen utom upp på retur stäckan (från dragracing) som är normal väg. Mitt i mot min start/mål har dom nu en naturläktare



Något sånt ja.
Men jag tror på att köra åt andra hållet.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



Jag tror att Tierp arena vill ha många olika typer av event, och Muren på dragracing banan är byggd av betong block som lätt går att flytta för att bygga banor. Men om dom vill köra racing på dragracing banan, det är frågan det ? Om dom vill det så tror jag även att dom gärna vill ha någon typ av fast racing bana. För att enklare fylla ut kalendern med ex racing träffar och track dagar!

Så det optimala blir då möjligen en fast sträcka med mjuka kurvor som Falkenbergs baksida! Sedan vid stora race event bygga ihop den med dragrace banan. Långa rakor med kantiga kurvor och huvudläktaren.

Men troligen kör dom i år på befintlig asfalt, eller vad tror ni ?

_________________
Bosse Isaksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

På Mantorp har man ju bemödat sig att bygga anläggningen så att man inte kör runtruntbilar på dragstrippens första del. Har för mig att det finns ett skäl till det?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Det stod ju i nyhetsartikeln att de bygger till på Tierp Arena för den nya banan som skulle bli ca: 1600m lång.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Ett spännande grepp vore ju att köra med motorcross liknande start, typ åtta bilar i bredd/första startled med pole på blivande inner och smalna av banan till första sväng.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Lillen skrev:
Det stod ju i nyhetsartikeln att de bygger till på Tierp Arena för den nya banan som skulle bli ca: 1600m lång.


TTA-group skrev:
Den cirka två kilometer långa banslingan tas fram i samarbete med Svenska Bilsportförbundet och kommer delvis att utnyttja den existerande drag racing-raksträckan. Bilarna kommer bland annat att vända precis framför huvudläktarna

Vi får en lång och snabb raksträcka kombinerad med utmanande kurvor och allt sker inom publikens siktområde.


Det där med vändningen säger ju en del konkret. Men att allt ska ske inom publikens siktområde... det blir man inte klokare av??

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Lillen skrev:
Det stod ju i nyhetsartikeln att de bygger till på Tierp Arena för den nya banan som skulle bli ca: 1600m lång.


TTA-group skrev:
Den cirka två kilometer långa banslingan tas fram i samarbete med Svenska Bilsportförbundet och kommer delvis att utnyttja den existerande drag racing-raksträckan. Bilarna kommer bland annat att vända precis framför huvudläktarna

Vi får en lång och snabb raksträcka kombinerad med utmanande kurvor och allt sker inom publikens siktområde.


Det där med vändningen säger ju en del konkret. Men att allt ska ske inom publikens siktområde... det blir man inte klokare av??


Man KAN tolka det som den nya delen blir 1600m och den befintliga delen är ju uppenbarligen 402m

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Lillen skrev:
1600m + 402m = 2km
thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 58, 59, 60   >>
11 besök senaste veckan (186594 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande