|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961
Trådstartare
20 Feb 2012 18:52
Järnspikar va läcker volvon var!
Verkligen lyckad design.
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
_________________ Magnus Thomé
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495
|
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5119
20 Feb 2012 20:14
Magnus Thomé skrev: | På Mantorp har man ju bemödat sig att bygga anläggningen så att man inte kör runtruntbilar på dragstrippens första del. Har för mig att det finns ett skäl till det? |
Gummistråk och lite vatten ger olyckor...
_________________ Roland Johansson
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545
20 Feb 2012 20:25
Senast ändrad av ButterflyRacing, 20 Feb 2012 20:41, ändrad totalt 1 gång
Rolle Scirocco skrev: | Magnus Thomé skrev: | På Mantorp har man ju bemödat sig att bygga anläggningen så att man inte kör runtruntbilar på dragstrippens första del. Har för mig att det finns ett skäl till det? |
Gummistråk och lite vatten ger olyckor... |
Det är åt båda håll. Våra däck förstör fästet för rivstarts-åkarna.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
20 Feb 2012 20:37
ButterflyRacing skrev: | Rolle Scirocco skrev: | Magnus Thomé skrev: | På Mantorp har man ju bemödat sig att bygga anläggningen så att man inte kör runtruntbilar på dragstrippens första del. Har för mig att det finns ett skäl till det? |
Gummistråk och lite vatten ger olyckor... |
Det är ut båda håll. Våra däck förstör fästet för rivstarts-åkarna. |
Var de två sakerna jag hade långt bak i huvet men var lite osäker på.
_________________ Magnus Thomé
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545
20 Feb 2012 20:43
Magnus Thomé skrev: | ButterflyRacing skrev: | Rolle Scirocco skrev: | Magnus Thomé skrev: | På Mantorp har man ju bemödat sig att bygga anläggningen så att man inte kör runtruntbilar på dragstrippens första del. Har för mig att det finns ett skäl till det? |
Gummistråk och lite vatten ger olyckor... |
Det är ut båda håll. Våra däck förstör fästet för rivstarts-åkarna. |
Var de två sakerna jag hade långt bak i huvet men var lite osäker på. |
Och dragracingens krav på att det skulle åtgärdas, vägde mycket tyngre än att det blev lite halt för oss..
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961
Trådstartare
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
20 Feb 2012 21:07
"bombmatta" med grejer
Mycket jobb att hålla det tempot, hua!!!!!!!
_________________ Magnus Thomé
|
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008
20 Feb 2012 21:14
När utbrytningen väl kom trodde jag STCC var mer eller mindre chanslösa. Sen kom det trots allt lite nyheter och Rydell hamnade i STCC och det såg lite ljusare ut men nu är jag väldigt tveksam igen.
Kan inte finnas många förare som ser STCC som sitt förstahandsalternativ idag.
_________________ Martin Öberg
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
20 Feb 2012 21:28
Obizzz skrev: | När utbrytningen väl kom trodde jag STCC var mer eller mindre chanslösa. Sen kom det trots allt lite nyheter och Rydell hamnade i STCC och det såg lite ljusare ut men nu är jag väldigt tveksam igen.
Kan inte finnas många förare som ser STCC som sitt förstahandsalternativ idag. |
Eller så sitter STCC och laddar upp för en egen bombmatta? Teoretiskt möjligt. Tror dock det blir tungt att kontra ordentligt PR-mässigt i närtid. (Jätte)entusiasmdrivet är svårslaget vilket TTA känns som just nu IMHO. Som sagt, mycket jobb att ha det här tempot.
_________________ Magnus Thomé
|
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176
_________________ Bosse Isaksson
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
_________________ Magnus Thomé
|
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008
20 Feb 2012 23:12
Magnus Thomé skrev: | MrBosse skrev: | Magnus Thomé skrev: | Mr C skrev: | ...
Det vore kul om dom hade en gästbil. Då skulle vi säkert kunna få se gäster som Marcus Eriksson, Rosenqvist, Bräck, Lövis och internationella gäster. |
Blir ju enormt bra underhållningvärde Vore kanon IMO!!! |
Läste någon stans när Flash svarade på just den frågan. Svaret var att TTA inte skulle ha några bilar till gäst förare. Vill man köra TTA så får man köra hela säsongen. Hittar den kommentaren inte nu. |
Hade som sagt vart fint underhållningsvärde IMHO med duktiga gäster. |
Svaret var från TTAGroup på officiella forumet men jag läser inte det svaret som att gästförare är uteslutet snare att ett team som ansluter måste binda sig till att köra alla tävlingar med samma förare.
Dvs att det fortfarande skulle kunna finnas en officiell gästförarbil.
Jimmy Magnusson (på TTA:s forum) skrev: |
För att ta upp en lite mindre hätsk fråga, hur reglerna för deltagande se ut? Nu vet jag att TTA håller hårt i det egna konceptet och inte vill berätta för mycket, men man kanske kan hoppas på mer nu när säsongspremiären närmar sig. Teamen är mycket riktigt delägare i TTA - måste jag som teamägare vara delägare i serien för att vara med och köra? Gamla CART hade förr ett system där alla fick komma och köra, men enbart delägarna fick del av "godiset". Förbinder jag mig att köra en hel säsong som delägare eller kan jag dyka upp lite när som? Är det okej om jag missar ett eller två race? För att använda CART som exempel igen var man väl tvungen att köra minst 2/3 av säsongen för att få vara delägare. DTM har jag mindre koll på, men jag vill minnas att fabrikanterna gemensamt kommer överens om fördelningen innan säsongsstart. V8 Supercars REC-licenser är ju ett annat system för exklusivt deltagande, även om teamen inte är delägare i serien på samma sätt där.
Om serien är låst, dvs om jag måste köra full säsong eller inget alls som teamägare, kommer möjligheten till Wild Cards finnas (a la MotoGP)? Tycker det vore synd att ha en stängd serie, även om det finns mästerskap som får det att fungera. Att det dyker upp utomstående för att köra ett lopp eller två är ju något man saknar mer och mer i motorsport. |
TTAGroup skrev: | Hej Jimmy. TTA gör en individuell bedömning på varje ansökan som kommer från team som vill delta. Team som deltar i huvudklassen måste genomföra samtliga deltävlingar och i dagsläget tillåter vi alltså inte Wild Cards. |
_________________ Martin Öberg
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
20 Feb 2012 23:22
För en sån här serie så är ju det helt ointressant med en jippobetonad kändisgästbil. Det skulle devalvera elitimagen. Men en gästbil endast för seriösa kunniga förare - gärna kända namn då - borde vara helrätt. Förutsätter att man lyckas locka dit kompetenta gäster till alla racen, ett arbete bara det med logistik o allt...
_________________ Magnus Thomé
|
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008
20 Feb 2012 23:32
Magnus Thomé skrev: | För en sån här serie så är ju det helt ointressant med en jippobetonad kändisgästbil. Det skulle devalvera elitimagen. Men en gästbil endast för seriösa kunniga förare - gärna kända namn då - borde vara helrätt. Förutsätter att man lyckas locka dit kompetenta gäster till alla racen, ett arbete bara det med logistik o allt... |
Absolut, ska det göras så är det ju namn som de som tidigare räknades upp som gäller.
Men det kanske är lika bra att låta bli, risken är att det är svårt att göra det bra och ställa upp med den support som behövs för att de ska få en konkurrenskraftig setup på bilen med mera.
_________________ Martin Öberg
|
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684
20 Feb 2012 23:46
Volvon ser verkligen bra ut! Det kommer bli en väldigt intressant säsong för svensk motorsport.
Jag hoppas att åtminstone en av Alx Danielsson, Daniel Roos och Sebastian Hohenthal hamnar i någon av de kvarvarande bilarna. Jag har lite extra respekt för formelbilsförarna och jag tror dessa bilar kan passa dem bra.
_________________ Pet ter Uhlin
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
20 Feb 2012 23:48
Obizzz skrev: | Magnus Thomé skrev: | För en sån här serie så är ju det helt ointressant med en jippobetonad kändisgästbil. Det skulle devalvera elitimagen. Men en gästbil endast för seriösa kunniga förare - gärna kända namn då - borde vara helrätt. Förutsätter att man lyckas locka dit kompetenta gäster till alla racen, ett arbete bara det med logistik o allt... |
Absolut, ska det göras så är det ju namn som de som tidigare räknades upp som gäller.
Men det kanske är lika bra att låta bli, risken är att det är svårt att göra det bra och ställa upp med den support som behövs för att de ska få en konkurrenskraftig setup på bilen med mera. |
Ja det krävs en del resurser på flera olika saker och att göra det halvdant är dåligt för serien.
_________________ Magnus Thomé
|
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176
20 Feb 2012 23:57
Obizzz skrev: | Magnus Thomé skrev: | För en sån här serie så är ju det helt ointressant med en jippobetonad kändisgästbil. Det skulle devalvera elitimagen. Men en gästbil endast för seriösa kunniga förare - gärna kända namn då - borde vara helrätt. Förutsätter att man lyckas locka dit kompetenta gäster till alla racen, ett arbete bara det med logistik o allt... |
Absolut, ska det göras så är det ju namn som de som tidigare räknades upp som gäller.
Men det kanske är lika bra att låta bli, risken är att det är svårt att göra det bra och ställa upp med den support som behövs för att de ska få en konkurrenskraftig setup på bilen med mera. |
Jo, jag mindes vist det inte helt rätt. Men det var så här jag tolkade deras svar.
_________________ Bosse Isaksson
|
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789
21 Feb 2012 07:57
Eftersom Oscar Palm säljer både bil och släp på Blocket så kanske hän är tänkbar...
_________________ John Carlsson
________________________
Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
|
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019
21 Feb 2012 09:09
JohnC skrev: | Eftersom Oscar Palm säljer både bil och släp på Blocket så kanske hän är tänkbar... |
Oscar bil på blocket är väl den gamla bilen han tävlade med första åren?
_________________ olof Johansson
|
|