Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 58, 59, 60   >>
29 besök senaste veckan (186701 totalt)
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Jag anpassade mig bara till din ton, spydig eller ej

Jag har inget med TTA-sidan att göra men informationen gick att hitta snabbt så det var ett välmenat tips till dig.

Nyheter har ju bara ett värde för stunden, så tillkommer förare efter en nyhet uppdaterar man ju inte en sju dagar gammal nyhet utan skriver en ny samt som i det här fallet uppdaterar förarlistan vilket är gjort.

_________________
Ola Lennström
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Haha ok.
Nä du jobbar ju med något annat.
Men inblandad är ju det minsta man kan säga att du är eller har jag fel?

Ja med de svar man fått tidigare så är det väl i linje med din tidigare ton.
Kul........NÄ inte så värst thumbs down

Jaja jobba på så får vi som tittar på se sen.
Jag tror de blir bra.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Lillen skrev:
Haha ok.
Nä du jobbar ju med något annat.
Men inblandad är ju det minsta man kan säga att du är eller har jag fel?

Ja med de svar man fått tidigare så är det väl i linje med din tidigare ton.
Kul........NÄ inte så värst thumbs down

Jaja jobba på så får vi som tittar på se sen.
Jag tror de blir bra.


Jag förstår inte riktigt vad du menar. Tillåt mig förtydliga.

Jag uppfattade din ton i ditt tidigare inlägg som ganska spydigt så jag antog att det var en ton du gillade och tålde att få som svar.

I övrigt vet jag inte vad som menas med "inblandad" ovan men jag är inte involverad, eller inblandad, i vare sig TTA eller TTA:s hemsida. Jag ville bara visa att informationen du efterfrågade fanns att hämta på hemsidan så att det inte rådde några oklarheter vilket det verkade vara.

_________________
Ola Lennström
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Ola L skrev:
Lillen skrev:
Haha ok.
Nä du jobbar ju med något annat.
Men inblandad är ju det minsta man kan säga att du är eller har jag fel?

Ja med de svar man fått tidigare så är det väl i linje med din tidigare ton.
Kul........NÄ inte så värst thumbs down

Jaja jobba på så får vi som tittar på se sen.
Jag tror de blir bra.


Jag förstår inte riktigt vad du menar. Tillåt mig förtydliga.

Jag uppfattade din ton i ditt tidigare inlägg som ganska spydigt så jag antog att det var en ton du gillade och tålde att få som svar.

I övrigt vet jag inte vad som menas med "inblandad" ovan men jag är inte involverad, eller inblandad, i vare sig TTA eller TTA:s hemsida. Jag ville bara visa att informationen du efterfrågade fanns att hämta på hemsidan så att det inte rådde några oklarheter vilket det verkade vara.


Inte TTA nej.
Men man kan väl vara inblandad i andra saker så som team t.ex?

Angående tonen.
Med tanke på hur du tidigare svarat mig så blir man ju lite "pissed off"!
Då får du gott ta att man svarar bitskt tillbaka.
Det oavsett vad eller hur mycket du vet.

Jaja nog om detta.
Jag spekulerar väl vidare i min lilla värld thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Är det inte dax att du börjar skriva något negativt om tillsättandet av VD....eller spånar ihop någon konspiration om hur det kan ha gått till ??






_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Kom igen nu killar, vi är på rejsa, inte svarta masken .

Bra att dom får in tunga personer som Poker och Greger Pettersson. Tta ser ut att bli riktigt intressant, även om det kanske tar halva säsongen innan bilar och organisation fungerar. Är betydligt mer lockad att åka och kolla ett tta race än stcc, med sex intressanta bilar.

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Är det inte dax att du börjar skriva något negativt om tillsättandet av VD....eller spånar ihop någon konspiration om hur det kan ha gått till ??







Jovars vad vill du veta
jag kan hitta på så du åxå blir nöjd

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2365



Mr C skrev:
Kom igen nu killar, vi är på rejsa, inte svarta masken .

^^^^^^ thumbs up

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164



Verkar vara klart med Viktor Hallrup i en av Brovallenbilarna. thumbs up

_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Det var en liten överraskning, men en bra sådan:

Viktor Hallrup tävlar för Brovallen Design i Elitserien i Racing

Viktor Hallrup har skrivit kontrakt för Brovallen Design till årets TTA - Elitserien i Racing och kommer att köra en Citroën C5 TTA. Växjö-bon blir därmed den 14:e bekräftade föraren för mästerskapet.
- Jag är väldigt glad över den här helt nya utmaningen tillsammans med Brovallen Design. En ny bil och ett nytt mästerskap, jag är oerhört taggad, säger Hallrup.

23-åringen tävlade för Chevrolet i STCC under fjolårets säsong och säkrade privatförartiteln i samma mästerskap 2009, året innan tog han hem bronset i Radical.
- Viktor är en ung och snabb förare som har imponerat i både Radical och STCC. Vi är oerhört glada över att samarbeta med honom i år och vi tror definitivt att han kan ge sig in i tätstriden, säger Tobias Johansson, stallchef för Brovallen Design.

Hallrup kommer att tävla tillsammans med Stefan Söderberg i Brovallen Design / Miele Professional-teamet.
- Stefan är en snabb förare och våra gemensamma erfarenheter från racing kommer att vara oerhört viktiga i TTA - Elitserien i Racing 2012 då alla team och förare börjar med ett vitt papper. Jag längtar efter att sätta tänderna i bilen för första gången, säger Hallrup.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



ButterflyRacing skrev:
Är det inte dax att du börjar skriva något negativt om tillsättandet av VD....eller spånar ihop någon konspiration om hur det kan ha gått till ??


Är väl mest nyfiken på varför Thomas Johansson blivit petad från posten som VD för TTA, men dom har väl sina anledningar . Vore kanske dock roligare och av mer allmänintresse om vi här fokuserade på racingen och inte bolagskonstellationer

Greger känns som en stabil person, iaf av de intryck jag fått under åren.

Kul att West Coast iaf uppdaterat hemsidan, den har ju varit mer eller mindre stendöd sedan STCC-finalen (bloggen har dock varit död sen juni 2011, synd då det är ett av mina favoritteam!). Man kan iaf ana en TTA-bil till höger i bilden på nya Z4:an bakifrån . Nu väntar vi bara på att få se TTA-BMW:n (samt en färdig TTA-bil överhuvudtaget), bara ca 1,5 månad kvar till premiärracet och ännu mindre till testerna drar igång.

Åtminstone jag är intresserad av om det sitter ett BMW-emblem i fronten samt om det är M3 E90 eller nya F30 som är BMW-teamens val av silhuett. För oss totalt okunniga och icke-insatta så vet vi inte, har varit helt tyst med officiell info om detta och frågan är nästan lika stor som frågan om vilken motor Cheva kommer ha i STCC. Så det är klart det spekuleras här och på div. andra sidor medan TTA-folk bara sitter och skrattar åt oss .

Kul för Brovallen att saker och ting trillar på plats thumbs up . Sedan kan man notera att ytterst få av TTA-teamen har fått sina gamla STCC-bilar sålda, iaf enligt de annonser som finns ute. Imponerande att de kan behålla dessa och samtidigt kunna investera i nya bilar, borde visa på en finansiell styrka jag inte trodde dessa teamen hade. Speciellt inte Brovallen.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Klurax skrev:
Är väl mest nyfiken på varför Thomas Johansson blivit petad från posten som VD för TTA, men dom har väl sina anledningar . .


Vi får väl hoppas att det inte är en petning....utan att han har sina uppgifter klara, med något annat viktigt.

Klurax skrev:
............. bara ca 1,5 månad kvar till premiärracet och ännu mindre till testerna drar igång.

.................... medan TTA-folk bara sitter och skrattar åt oss ..................


Jag var nere och tittade i Flasch verkstad härom dagen.....och jag tror inte någon hat tid att skratta så mycket....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



ButterflyRacing skrev:
Klurax skrev:
Är väl mest nyfiken på varför Thomas Johansson blivit petad från posten som VD för TTA, men dom har väl sina anledningar . .


Vi får väl hoppas att det inte är en petning....utan att han har sina uppgifter klara, med något annat viktigt.


Han lär väl ha händerna ganska fulla av Porschar ändå, för där gissar jag att han sitter kvar som boss.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Rune Næss

Här sen Sep 2003
Inlägg: 175



Mange er motstander av TTA på grunn av at det sitter samme motoren i alle bilene, da er det litt artig å lese denne artikkelen i Norges storste avis VG. Han som har skrevet denne artikkelen hvet ikke hva TTA og STCC er, så han kan vi vel si at har skrevet det uten å ha noen baktanker i denne diskusjonen.
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10072675

_________________
Rune Næss
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Rune Næss skrev:
Mange er motstander av TTA på grunn av at det sitter samme motoren i alle bilene, da er det litt artig å lese denne artikkelen i Norges storste avis VG. Han som har skrevet denne artikkelen hvet ikke hva TTA og STCC er, så han kan vi vel si at har skrevet det uten å ha noen baktanker i denne diskusjonen.
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10072675


Hur många varv har vi dragit den här diskussionen? Ingen skugga över ditt inlägg men på marknaden råder fri konkurrens, vilket är raka motsatsen till TTA hur man än vänder och vrider på det.

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Att bilindustrin delar komponenter är väl ganska välbekant och har förekommit allt sedan bilismens barndom. Speciellt motorer, transmission och bromsar var rätt universellt redan i föra seklets början, speciellt hos mindre biltillverkare, som saknade resurser för egenutvecklade motorer etc. Under bilismens gyllene epok var det kanske lite mindre vanligt, men i bl.a. brittiska bilar hittade man ofta samma motorer i flera olika märken .
Även våra svenska tillverkare hade motorer från Renault och VW/Audi (Volvo) och Ford och Triumph (Saab) även om den sistnämnda tillverkaren höll kvar vid egna motorer osedvanligt länge för att vara en mindre tillverkare.
Jag tycker faktiskt debatten om TTA v.s. STCC jämför på"tok för mycket äpplen och päron i just detta avseende. TTA kan möjligen snarare jämföras med den brittiska bilindustrin a la 60-tal, då samma bil fick olika namn och emblem, ibland till och med en egen grill, även om allt annat var lika.
Konceptet har sina fördelar, men att försöka få det mer märkesanknutet till Volvo Saab etc, än vad det egentligen är tror jag är ett strategiskt villospår.
I DTM har man mer frihet att tillverka komponenter i den egna verksamheten, även om inslaget av enhetskomponenter ökat markant för att hålla kostnaderna nere. Varumärkesidentiteten har man emellertid byggd upp under decennier genom tidigare mer tillverkarunika konstruktioner. Det är detta som skiljer DTM och TTA förutsättningar och so mgör jämförelsen haltande. Hade möjligen varit en annan sak om utvecklingen mot siluettebilar skett stegvis och under STCC varumärke?
Nascar är ju ett annat exempel som brukar tas upp i sammanhanget. Där är det ju ännu mera enhetsbitar, men teamen bygger ju bilarna i hög grad själva inom ramen för ett mycket strikt regelverk.
Största skillnaden är nog att jänkaren i gemen bryr sig mindre om badge engineering och sväljer en till Saab utklädd Subaru, eller till Buick utklädd Opel på ett helt annat sätt än europeer gör.
(möjligen frånsett engelsmännen då) Nascar är möjligen därför mer optimalt på den marknad det skapades för, än en mer kräsen Europeisk marknad. Svaret får vi väl genom TTA om ett par, tre år när nyhetens behag lagt sig.
Men som sagt diskussionen för eller emot STCC/TTA reglmenten med motortypen som huvudargument ger jag inte mycket för. (även om en riktig Saab förvisso inte har vare sig GM eller Nissanmotor i mina högst Saabnördiga ögon )


I valet mellan TTA och STCC väljer jag själv annars RHK alla dagar i veckan, där en Volvo är en Volvo och en Saab en Saab. Snart kommer det kanske ut en Saab där också med rörram enligt enhetsreglmente, bakhjulsdrift och mittmotor. årsmodell 1966. Så TTA var långt ifrån först med konceptet på en Saab

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278



Själv bryr jag mig inte ett dugg om det är enhetsklasser eller inte, personligen vill jag se bra racing med enkla bestämda regler. Så Ja, jag gillar TTA:s koncept och hoppas/ tror att det kommer att bli ljuvlig racing Och ett stort + är att man får se klasser man normalt inte kollar då man enbart följt STCC förr, ser fram mot svensk racing 2012 (STCC nämner jag bara så här då de har en egen tråd)!!! Tråkigt dock att Camaro Cup sitter fast i det andra men det är ju i år, vad som händer nästa år får vi se då
Observera att detta är min personliga åsikt och den står jag fast vid så ingen behöver försöka omvända mig eller så

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Jimmy Magnusson skrev:
Rune Næss skrev:
Mange er motstander av TTA på grunn av at det sitter samme motoren i alle bilene, da er det litt artig å lese denne artikkelen i Norges storste avis VG. Han som har skrevet denne artikkelen hvet ikke hva TTA og STCC er, så han kan vi vel si at har skrevet det uten å ha noen baktanker i denne diskusjonen.
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10072675


Hur många varv har vi dragit den här diskussionen? Ingen skugga över ditt inlägg men på marknaden råder fri konkurrens, vilket är raka motsatsen till TTA hur man än vänder och vrider på det.


Jimmy, blir inte klok på hur du menar?
Artikeln belyser att det är vanligt att flera tillverkare av personbilar använder samma motorer med olika emblem.

Du vill mena att TTA är mot fri konkurrens, i vad? Motorer?
Att det är skrivet i TTA enhetsreglemente att fn. endast tillåta ett motoralternativ har inget med fri konkurrens på marknaden att göra.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Rune Næss

Här sen Sep 2003
Inlägg: 175



Poenget er at selv ute i den virkelige verden har ikke bilfabrikkene problem med å sette en annens motor inn i deres bil, der de setter sitt merke på både bil og motor.
Tema har vært at noen ikke tror at teamene får bruke bilfabrikkenes karosserier/brands, fordi det sitter en annen motor i bilene. Og da er mitt poeng, hvorfor i all verden skulle bilfabrikkene ha problem med det når de daglig gjor det i gate bilene sine.

_________________
Rune Næss
Citera
Rune Næss

Här sen Sep 2003
Inlägg: 175



Jeg er helt klart et TTA fan og har klokke tro på dette opplegget, så er det sagt. Og samtidig har jeg ikke tro på, at slik situasjonen er pr i dag, vil det komme flere forere i STCC klassene. Dette innebærer så langt jeg kan finne ut:
STCC 6
Semcon 4( Men egentlig er ingen av disse presentert skikkelig, så jeg er litt usikker i kontensen der)
Camaro 28
Clio 6 ( kan ikke kjore denne klassen med 6 biler, så det kan like gjerne være 0)
Motorsykkel 16
Altså 60 totalt, noe som vil gi et så glissent depo og så tynnt opplegg på banen at det ikke kan gjennomfores.

Dette er belyst mange ganger, og det er tragisk at det er blitt delt i to serier. Men så kommer mitt sporsmål, hvor mange er det egentlig i Eliteseriens klasser. Jeg har letet etter info og kommet frem til folgende:
TTA 14
GT 23
Abbarth 1 ( det er kun 1 som er offisielt presentert)
Radical 15? (Ikke noe offisiel påmeldings liste, men de har tidligere sagt at det er 15 klar.)
Porsche 26 (Innside innformasion)

Det vil si 79 biler. Litt bedre enn STCC og et mye storre potensiale for å okes, men er det noen som hvet mer om tallene i Abbarth og Radical.

_________________
Rune Næss
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Magnus Bengtsson skrev:
Jimmy Magnusson skrev:
Rune Næss skrev:
Mange er motstander av TTA på grunn av at det sitter samme motoren i alle bilene, da er det litt artig å lese denne artikkelen i Norges storste avis VG. Han som har skrevet denne artikkelen hvet ikke hva TTA og STCC er, så han kan vi vel si at har skrevet det uten å ha noen baktanker i denne diskusjonen.
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10072675


Hur många varv har vi dragit den här diskussionen? Ingen skugga över ditt inlägg men på marknaden råder fri konkurrens, vilket är raka motsatsen till TTA hur man än vänder och vrider på det.


Jimmy, blir inte klok på hur du menar?
Artikeln belyser att det är vanligt att flera tillverkare av personbilar använder samma motorer med olika emblem.

Du vill mena att TTA är mot fri konkurrens, i vad? Motorer?
Att det är skrivet i TTA enhetsreglemente att fn. endast tillåta ett motoralternativ har inget med fri konkurrens på marknaden att göra.


Ja, i motorer. Att det finns olika märkesallianser och samarbeten över gränserna är inget nytt. Men alla tillverkare väljer det mest konkurrenskraftiga alternativet, vilket inte är möjligt i TTA. Om jag tror att jag kan bygga en bättre V6:a än någon annan får jag inte det. Personligen tycker jag det är rätt trist.

26 bilar i Porsche? Vart ska de komma ifrån? Ser ju rätt kämpigt ut i bägge serierna, inte mer än 3-4 bilar utannonserade i varje...

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 58, 59, 60   >>
29 besök senaste veckan (186701 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande