Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 58, 59, 60   >>
11 besök senaste veckan (186594 totalt)
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 249



Lillen skrev:
De går framåt i TTA iaf.

Har nån hört mer om hur många antal tävlingar det blir ännu?
Tänkte då Mantorp föll bort och om det kommer bli nån annan bana?


Tierp ersätter Mantorp och nya ägaren Fabas har sagt att man inte kommer ha TTA på Mantorp i år, om jag minns rätt? Står några sidor tillbaka i tråden.

_________________
MVH Fabian Hallbom
Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Jocke, det blev ju Tierp för TTA istället. Det är du nog rätt ensam att missat
Tycker nog det ser ut som de bägge rivaliserande serierna får ganska lika utseende när det gäller typen av banor, även om de kör på olika ställen.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Hahahaa , förvirringen är total
Ja kanske att det blev istället för
Så då blir det alltså 8st tävlingshelger då.

Kanske jag missat det?
Tyckte jag visste det men.......
Tänkte nog bara tanken eftersom jag inte tagit bort det i första inlägget.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Lillen skrev:
Hahahaa , förvirringen är total
Ja kanske att det blev istället för
Så då blir det alltså 8st tävlingshelger då.

Kanske jag missat det?
Tyckte jag visste det men.......
Tänkte nog bara tanken eftersom jag inte tagit bort det i första inlägget.


Kalender finns på TTA:s hemsida:

http://ttagroup.se/race/kalender/

_________________
Ola Lennström
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Nya GT Cupsidan är öppen

www.gtcup.se

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Lars Gustafsson skrev:
Nya GT Cupsidan är öppen

www.gtcup.se


Har man dubbelkollat med Erik om han fortfarande ska köra? Med tanke på att man varit inne och roddat i den gamla nyheten

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Citat:
15 förare anmälda till GT Cup på ett dygn

Efter mindre än ett dygn sedan GT Cup skapades och öppnade för anmälan har 15 förare anmält sig till mästerskapet.
- Vi är oerhört glada över att se så många förare som tror och satsar på GT Cup. Vi inväntar dessutom fler anmälda och det råder ingen tvekan om att vi har en spännande Porsche-säsong framför oss, säger Thomas Johansson, GT Cup-general.

Bland de hittills anmälda förarna hittar vi namn som tidigare JTCC-föraren Eric Jonsson, Carrera Cup-förarna Roar Lindland, "Snickar-Matte" Karlsson, Patrik Skoog, Johan Löfqvist och många fler.
- Jag ser verkligen fram att tävla i GT Cup tillsammans med Elitserien i Racing. Totalpaketet är helrätt för oss och jag tvivlar inte på att vi har en bra säsong på gång, säger Roar Lindland.

GT Cup startar den 12:e maj tillsammans med Elitserien i Racing på Karlskoga-banan och inleder innan dess med test den 13-14:e april på samma bana.
- Samma dag som SRL föddes, som senare blev TTA - Elitserien i Racing, så var det självklart för oss att Porsche-racingen i form av GT Cup kompletterar GT-plattformen väldigt bra som finns i mästerskapet med bland annat Swedish GT. Porsche är GT-racing och har alltid varit, hela märket andas den här typen av racing med en tradition som sträcker sig långt tillbaka i tiden med bland annat Le Mans. GT Cup är nu hemma, något som bevisas av det stora intresset och antalet förare inför årets säsong, säger Jan "Flash" Nilsson, vd för Flash Engineering som driver GT Cup.

Anmälan för GT Cup 2012 stänger den 20:e april.

3# David V Schinkel Team Tidö
4# TBA* Team Tidö
5# Peter Granstrand PFI Racing
7# TBA* Westlife Racing
12# Roar Lindland Flash Engineering
14# Matte Karlsson Flash Engineering
21# Arne Jörgensen TBA*
22# TBA* Westlfe Racing
25# Lars Gustafsson LG Racing
27# Johan Löfqvist Löfqvist Engineering
31# Micael Ljungström Team Ferrita Racing
47# Peter Jervemyr TBA*
61# Sveinung Tinnes Mork Timo Maskin
90# Erik Jonsson Jonsson Engineering
95# Patrik Skoog Porsche Center Eskilstuna

* = Avslöjas av teamen själva inom kort

Kalender - GT Cup 2012

12/05 - Karlskoga
02/06 - Anderstorp
16/06 - Göteborg
07/07 - Falkenberg
18/08 - Karlskoga
01/09 - Anderstorp
15/09 - Tierp Arena
29/09 - Göteborg

_________________
Martin Öberg
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Jimmy Magnusson skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Nya GT Cupsidan är öppen

www.gtcup.se


Har man dubbelkollat med Erik om han fortfarande ska köra? Med tanke på att man varit inne och roddat i den gamla nyheten


Det hade man. Ovan har vi sex fullständigt bergsäkra bilar (West, Tidö, Flash) som inte kommer ta vägen någon annan stans om så serien försvinner. Noterbart att prinsen inte är med på listan? Det intressanta är de nio (inklusive Lars) som tvingats ta ett aktivt val om de ska stanna eller inte. Ett gäng av dessa känner man ju igen från Challenge förra året. Annars nyfiken på varför Porsche Center Eskilstuna finns med i listan, det lär ju röra om lite i grytan. Jonsson & Lindland känns väl spontant som de starkaste förarna. På SM hintas det om att Porsche kommer berätta hur man tänker skydda sitt varumärke på tisdag, spännande. Om vi släpper den svenska scenen för en sekund kan jag inte minnas att jag sett något liknande utomlands. Blir ändå lite förvånad om detta är OK rent regelmässigt.

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Edit:
svartamasken skrev:
...Det blir nog även info om hur Porsche ser på den uppkomna situationen och vilka åtgärder man tänker vidta för att värna om sitt varumärke, sitt koncept och reglement etc...


Äger XXXXXXX det reglemente som GT Cup har tänkt använda sig av?
Eller är det så att deras varumärken inte får omnämnas i ett reglemente utan deras godkännande?

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



BoFH skrev:

Äger XXXXXXX det reglemente som GT Cup har tänkt använda sig av?
Eller är det så att deras varumärken inte får omnämnas i ett reglemente utan deras godkännande?


Jag vet inte. Men med tanke på att enhetsklasser som Abarth, Clio Cup, Ginetta och Carrera Cup är ett av få sätt för tillverkare att faktiskt direkt tjäna pengar på racing kan jag inte tro att man kommer gå något annat än all out för att döda GT Cup. Inte för den svenska seriens skull, för den är i sammanhanget rätt oviktig, men för att man vill behålla makten över sina enhetsklasser.

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



http://ttagroup.se/2012/04/11/trofeo-abarth-presenterar-startlistan-fo . . . .

Startlista för Abarth.

Hade hoppats på några bilar till.

_________________
Martin Öberg
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008




_________________
Martin Öberg
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Citat:
Så vitt Citroën vet så har...

Och det upptäckte man nu, helt plötsligt?

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Nä, det känns ju inte bra med en offentlig dementi. Varför valde Brovallen Citroen om det inte fanns det minsta lilla stöd från generalagenten eller handlare? Brovallen gjorde ju misstaget med Mercedes för ett antal år sedan.

Det borde ju finnas andra märken som tacksamt tar emot lite PR.

Jag undrar också när får vi se West Coast BMW?

Håller thumbs up för att TTA blir bra.

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



http://www.teknikensvarld.se/2012/01/30/28042/har-ar-citroens-nya-tta- . . . .
Teknikens Värld, 2012-01-30 skrev:
Här är Citroëns nya TTA-bil

Brovallen Design premiärvisade en konceptbil till Citroëns TTA-satsning i samband med rally-SM i helgen.

Författare:
Olof Adlercreutz
Foto:
Mediaempire

Som vår expert på motorsport PeO Kjellström kunde rapportera om redan i fredags kommer Citroën vara en av märkena i den nystartade elitserien i racing i TTA. Citroëns konceptbil, som byggts av Brovallen Design, kunde skådas på Vaksala Torg i Uppsala under hela helgen. Bilen baseras på Citroëns C5-modell som Brovallen Design kommer tävla med i den nystartade elitserien i racing 2012.

- Vi är mycket glada över att kunna visa upp vårt koncept i Citroëns monter. Totalt har vi arbetat i två månader med konceptbilen och vi har en bil som är otroligt snygg, snabb och utvecklad enligt det nya TTA-reglementet, säger Brovallen Designs Tobias Johansson i ett pressmeddelande.

Stefan Söderberg är klar inför den kommande säsongen. Söderberg kommer närmast från Porsche Carrera Cup där han körde sig till en silvermedalj 2009.

- Jag är oerhört laddad och motiverad inför säsongen 2012 tillsammans med Brovallen Design. När jag fick se konceptet så kan man lugnt säga att pulsen och längtan inför säsongen ökar kraftigt, säger Stefan Söderberg.

De enda bilderna som visats verkar vara tagna i Citroëns Racings monter?
Någon hade alltså rullat in bilen där i smyg utan att Citroën visste något?

Edit: Bilder finns här:
http://www.clubfoto.se/motorsport/rally-uppsala-2012/citroen#44-1

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Jag kan tänka mig att det kanske dealades lite med en handlare Brovallen hade lite bättre kontakt med. Precis som med Porsche är det udda att det tagit sådan tid men någon hos Citroën kanske tyckte det var bra gratis PR innan man behövde sätta ner foten.

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
VAD gör man ifall Citroen bestämmer sig för att krångla i frågan om kaross och märken eller likheter med orginalet?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Lillen skrev:
VAD gör man ifall Citroen bestämmer sig för att krångla i frågan om kaross och märken eller likheter med orginalet?


Sätter en Saab över bilen istället? Det konkursbot är ännu inte utsålt.

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



Lillen skrev:
VAD gör man ifall Citroen bestämmer sig för att krångla i frågan om kaross och märken eller likheter med orginalet?

Det är just det som är frågan nu! Det kan ju vara så att de nöjer sig med att bara dementera att Citroen stöder eller tävlar i TTA.

_________________
Bosse Isaksson
Citera
Fredrik i Trollhättan
Trollhättan
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11



Har man verkligen byggt en Citroen-kuliss själva eller har man shopat ur en standardkatalog? Solution-F är ju franskt...

Annars känns det som Brovallen "förhandlat" med en återförsäljare som antagligen tror Citroen står bakom all typ av reklam. Och nu har det gått upp för huvudkontoret i frankrike vad som pågår.

_________________
Fredrik Jönsson
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5665



Mr C skrev:
Jag undrar också när får vi se West Coast BMW?


Såg fet ut på skissen, men dock utan "njurar och bmw emblem"

_________________
Patrik Skoog
Citera
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 58, 59, 60   >>
11 besök senaste veckan (186594 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande