Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 58, 59, 60   >>
27 besök senaste veckan (186675 totalt)
McRae
HQ
Här sen Maj 2004
Inlägg: 457



Måns Ulveståhl skrev:
Nu är ju inte Flash ett BMW-fabriksteam, men om WCR och ev. Flash dyker upp med ett BMW-plastskal så lär det se ut ungefär så här.


Skulle inte tro det...

_________________
Rɑnɑld MɑcLeɑn
------------------

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Vad tror du då?
M3 silouetten baserad på E92 som använts runt om i Europa under ett par år?

Eller blir det någon egendesignad Flash-modell med ett BMW-klistermärke på?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004
Inlägg: 457



Oavsett vilket märke Flash kommer använda, vilket jag inte kan kommentera, så kommer inte bilen se ut som ett miffo. Tta-bilarna kommer alla se ut som cittran i designspråk, inte som de konstiga karosserna som finns från solutionF, det gäller även volvon för övrigt. Att prototypen har en "volvo"kaross har absolut ingenting med hur slutresultatet kommer se ut från polestar...

_________________
Rɑnɑld MɑcLeɑn
------------------

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Börjar det lukta enhetsform på karossen?
Vissa mått samma för alla?

Eller vad antyds?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Jag tror bara McRae antyder att TTA-teamen anlitat duktiga designers för jobbet så det inte ser ut som något överfinansierat hobbyprojekt.

Har jag fel?

_________________
Martin Öberg
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Obizzz skrev:
Jag tror bara McRae antyder att TTA-teamen anlitat duktiga designers för jobbet så det inte ser ut som något överfinansierat hobbyprojekt.

Har jag fel?


Låter bättre. thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004
Inlägg: 457



Obizzz skrev:
Jag tror bara McRae antyder att TTA-teamen anlitat duktiga designers för jobbet så det inte ser ut som något överfinansierat hobbyprojekt.

Har jag fel?


Nej, det har du inte.

_________________
Rɑnɑld MɑcLeɑn
------------------

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Derek Crabb på TTAs hemsida:

"Efter sexton år som kund i serien accepterade vi att träffas för att bland annat utröna vilken bedömning STCC gör efter att flera importörer, team och förare hoppat av och hur STCC ser på sin framtida utveckling. Det blev ett bra möte på många sätt och framförallt stärkte det vårt beslut att fokusera på TTA serien till 100% fram igenom 2015" .

Hm, vad sa egentligen STCC representanten som stärkte Volvo i redan taget beslut?

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 249



jag kommer inte in på TTAs hemsida, ligger den nere eller är det min burk som jävlas?

_________________
MVH Fabian Hallbom
Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



Tokmeken skrev:
jag kommer inte in på TTAs hemsida, ligger den nere eller är det min burk som jävlas?


Det är inte bara du...

Kommer inte in på varken TTAs, Flash enginerings eller West coast racings hemsidor. Samma server?

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Alla sidor som Mediaempire (?) håller i ligger nere. Rickard Göranssons, Touringcartimes.com m.m. Kanske är det för många som följer Göranssons WRC-start, så hela skiten har brakat ihop

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 249



Göransson skriver på Facebook:
Citat:
Vi har tekniska problem med hemsidan, tekniker är underrättade och reparationsarbete pågår!



_________________
MVH Fabian Hallbom
Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Tokmeken skrev:
Göransson skriver på Facebook:
Citat:
Vi har tekniska problem med hemsidan, tekniker är underrättade och reparationsarbete pågår!




Var väl samma förra året?

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 249



ingen aning, höll mig inte så uppdaterad då som nuförtiden.

_________________
MVH Fabian Hallbom
Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Magnus Bengtsson skrev:
Derek Crabb på TTAs hemsida:

"Efter sexton år som kund i serien accepterade vi att träffas för att bland annat utröna vilken bedömning STCC gör efter att flera importörer, team och förare hoppat av och hur STCC ser på sin framtida utveckling. Det blev ett bra möte på många sätt och framförallt stärkte det vårt beslut att fokusera på TTA serien till 100% fram igenom 2015" .

Hm, vad sa egentligen STCC representanten som stärkte Volvo i redan taget beslut?


Känns som att nu börjar det bli riktigt låg nivå även utåt också... Jag får känslan av att STCC tydligen förargat Volvo under mötet, och det rätt så rejält. Varför skulle man annars gå ut med en så kort nyhet om det? Hoppas man att fler biltillverkare/importörer läser och får en dålig bild av STCC? Syftet, någon?

Varför träffade man STCC egentligen, om nu allt var klart att Volvo bara skulle satsa på TTA framöver? Köper inte PR-snacket i nyheten. Verkar som att innan mötet så var Volvo även öppen för STCC. Därför är det så svårt att förstå vad TTA egentligen vill med en sådan intetsägande nyhet . Bra tajmat med publceringen av intervjun med Derek Crabb också .

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Dick Jönsson Wigroth sa idag i en sändning i samband med Richard Göranssons livesändning från Svenska Rallyt att deras BMW-karosser ska stå färdiga om några veckor.

_________________
Nils Erixon
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Så fort rallyt är över kommer nog fler releaser, jag tror inte någon vill komma bort i mediabruset just nu.

_________________
Martin Öberg
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Klurax skrev:
Magnus Bengtsson skrev:
Derek Crabb på TTAs hemsida:

"Efter sexton år som kund i serien accepterade vi att träffas för att bland annat utröna vilken bedömning STCC gör efter att flera importörer, team och förare hoppat av och hur STCC ser på sin framtida utveckling. Det blev ett bra möte på många sätt och framförallt stärkte det vårt beslut att fokusera på TTA serien till 100% fram igenom 2015" .

Hm, vad sa egentligen STCC representanten som stärkte Volvo i redan taget beslut?


Känns som att nu börjar det bli riktigt låg nivå även utåt också... Jag får känslan av att STCC tydligen förargat Volvo under mötet, och det rätt så rejält. Varför skulle man annars gå ut med en så kort nyhet om det? Hoppas man att fler biltillverkare/importörer läser och får en dålig bild av STCC? Syftet, någon?

Varför träffade man STCC egentligen, om nu allt var klart att Volvo bara skulle satsa på TTA framöver? Köper inte PR-snacket i nyheten. Verkar som att innan mötet så var Volvo även öppen för STCC. Därför är det så svårt att förstå vad TTA egentligen vill med en sådan intetsägande nyhet . Bra tajmat med publceringen av intervjun med Derek Crabb också .


Med tanke på Volvo/Polestars inblandning i Göteborg City Race så finns ju en anledning till.
Föragrade dem Volvo där och Polstar är delägare i Göteborgsbanan så finns ju även koppling till varför de inte längre har nån bana att åka på efter dagens uttalande?!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Det här var ju riktigt kul! thumbs up
Enligt texten verkar det dock tyvärr som det bara blir 3 bilar för WCR.
Men hellre 3 bra förare än 4 st köpförare. thumbs up


Fredrik Larsson klar för WestCoast Racing i Elitserien i Racing

Fredrik Larsson är klar för WestCoast Racings som en av teamets tre förare i nya TTA Elitserien i racing. Falkenbergsföraren ser fram emot en ny stor utmaning.

- Jag är rejält laddad och det här är något jag har arbetat hela vintern för att få klart. Det är en ny utmaning där jag ska möta Sveriges bästa racerförare och det är en utmaning jag verkligen ser fram emot. Jag går in i det med en hög ambition, jag ska vara med och slåss i toppen. Det är många mycket snabba förare med och det kommer att bli viktigt att få till allting perfekt för att vara med och slåss i toppen, säger Larsson.

Fredrik Larsson har haft TTA som huvudmål sedan mästerskapet presenterades i höst.
- Jag ville köra ett helt mästerskap igen i Sverige och då vill jag köra mot de allra bästa och de finns i TTA, säger han. Jag tävlade mot Richard Göransson för många år sen och förare som Fredrik Ekblom, Robert Dahlgren, Thed Björk och flera andra har jag inte tävlat mot tidigare. Nu har jag chansen att tävla mot dem och det känns väldigt motiverande. TTA har känts som ett rätt val från början. Alla har likadana förutsättningar och det är upp till team och förare att få till allt och det är viktigt.

Fredrik har ännu inte provat den nya TTA-bilen men har höga förväntningar.
- Det jag har hört och sett är att den är väldigt utmanande och rolig att köra och det är en riktig racerbil som svarar på det man gör och som man verkligen kan pusha. Det ska bli väldigt skoj att börja jobba med den och tillsammans med teamet få ut det allra sista. Jag kommer ha två mycket snabba teamkamrater i Richard Göransson och Martin Öhlin och ett fantastiskt starkt team i WestCoast Racing och en stor nyckel till framgång kommer att vara hur vi tillsammans kan utveckla bilen. Jag är riktigt ordentligt taggad inför det här!

Teamchef Dick Jönsson Wigroth är glad att kunna presentera Fredrik Larsson som en av teamets förare i TTA och konstaterar att bara 1,5 månader in på nya året har teamet redan tre mycket starka förare klara.

- Det känns fantastiskt att Fredrik Larsson är klar för teamets tredje TTA-bil och att vi redan har Richard, Martin och Fredrik klara för varsin bil. Jag och Fredrik inledde ett samarbete ifjol efter att ha känt varandra i många år och det var naturligt att fortsätta det samarbetet. Nu är ytterligare en av Sveriges allra snabbaste förare klar för WestCoast Racing BMW Dealer Team. Fredrik Larsson stärker både teamet och startfältet i TTA ytterligare och det här kommer verkligen att bli en tuff och rolig säsong, , säger Jönsson-Wigroth.
Larsson har tidigare tävlat i Porsche Carrera Cup Scandinavia, 3:a 2009 och 2:a 2010, och var mästare i amerikanska Barber Dodge Pro 1996.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Riktigt kul med Larsson i TTA. thumbs up

_________________
Martin Öberg
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Obizzz skrev:
Riktigt kul med Larsson i TTA. thumbs up


Instämmer.
Han är en av de man riktigt önskar fremgång!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 58, 59, 60   >>
27 besök senaste veckan (186675 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande