Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1610 besök totalt |
Nürburgring 2003??????
Hur många är det som redan har planerat in sina resor ner till Ringen under året. Kan det vara möjligt att ha en sida på rejsa.nu där dom som skall åka ner kan skriva in datum och eventuellt var dom tänker bo där nere, och vad man åker i för något. ![]() Jag tycker det skulle vara bra att ha en sådan sida, för jag kan bara få för mig att sticka ner en helg, och då kunna gå in och titta om det är några mer från rejsa som är där den helgen. Det vore bra för jag åker ju i regel själv och det kunde vara roligt om inte annat träffas på kvällen över en ÖL ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Det är nog bara de som skall gå en förarkurs, åka till 24-timmars eller som skall åka ner i påsk som bestämt sig!?!
Öppettiderna för nordslingan släpps inte förrän någon gång i februari/mars. Innan dess är det lite vanskligt att planera någon resa. April är lurigt, eftersom det kan snöa! Jag har tom varit med om snö i början på maj: ![]() Jag väntar med att planera någon resa tills dom släpper öppettiderna för i år. Det vore jättekul om vi kunde samla ihop ett gäng och åka samtidigt. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Tänkte inte på det.
![]() Det var snö när jag var nere första helgen i Maj förra året. Men i Mars var det soligt och fint när dom körde VLN-Cupen. ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Jodå, nog blir det en resa även i år och den blir någon gång i juli. Givetvis företas resan i en Golf anno 1988 och vi bor hos våra gamla numera bekanta värdar i Adenau.
Peeter, jag ser att det kommer en Geländewagen i bakgrunden. Var det för att dra loss dig och din bror, som jag antar ligger bakom, ur snövallarna? ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Kort svar bara: Jo det är jag med min gamla GTI 16v 88:a. Fin årgång!!! Eller hur Nisse? ![]() Men det är inte min brors Sport Evo i bakgrunden. Det är en annan svensk Sport Evo från Västerås. Det året(1991) var det nämligen tre röda Sport Evos från Västerås med i vår grupp!!! ![]() Gälendevagen var ju passande för vädret, men det var inte en kursdeltagare, utan vår svenska "coach", som körde den. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Jag är lite mesig och brukar kolla väderutsikterna innan jag åker.
Men som sagt, det skulle ju vara kul om man blev några stycken. Visa urbefolkningen var skåpet ska stå. Min blivande Type R Honda behöver dessutom lära sej vad livet handlar om. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||
På grund av ändrade arbetsförhållanden har jag inte längre några tjänstemil att finansiera bilinnehavet med > ![]() ![]() Men det verkar som man ska kunna kasa runt den på banorna också, det är färden dit och hem som kommer att ske med gokart komfort. Den seriöse banfantasten bryr sej förstås inte om sådana detaljer. Herregud man brukar ju sitta på kafferasterna på jobbet och uttala sej nedlåtande om "komfort och dragkroksgjänget" (det finns faktiskt dom som tror att Ferarri, på grund av priset, måste ha en fantastisk komfort!). JohanR _________________ Johan Rådlund |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1610 besök totalt |