Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nürburgring 2003??????
1610 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nürburgring 2003??????

Hur många är det som redan har planerat in sina resor ner till Ringen under året.
Kan det vara möjligt att ha en sida på rejsa.nu där dom som skall åka ner kan skriva in datum och eventuellt var dom tänker bo där nere, och vad man åker i för något.
Jag tycker det skulle vara bra att ha en sådan sida, för jag kan bara få för mig att sticka ner en helg, och då kunna gå in och titta om det är några mer från rejsa som är där den helgen.
Det vore bra för jag åker ju i regel själv och det kunde vara roligt om inte annat träffas på kvällen över en ÖL

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Det är nog bara de som skall gå en förarkurs, åka till 24-timmars eller som skall åka ner i påsk som bestämt sig!?!
Öppettiderna för nordslingan släpps inte förrän någon gång i februari/mars. Innan dess är det lite vanskligt att planera någon resa.
April är lurigt, eftersom det kan snöa! Jag har tom varit med om snö i början på maj:

Jag väntar med att planera någon resa tills dom släpper öppettiderna för i år. Det vore jättekul om vi kunde samla ihop ett gäng och åka samtidigt.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tänkte inte på det. Att inte öppentiderna inte var släppta än.

Det var snö när jag var nere första helgen i Maj förra året.
Men i Mars var det soligt och fint när dom körde VLN-Cupen. thumbs up

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Jodå, nog blir det en resa även i år och den blir någon gång i juli. Givetvis företas resan i en Golf anno 1988 och vi bor hos våra gamla numera bekanta värdar i Adenau.

Peeter, jag ser att det kommer en Geländewagen i bakgrunden. Var det för att dra loss dig och din bror, som jag antar ligger bakom, ur snövallarna? OBS! du behöver inte svara eftersom vi då hamnar i OT-träsket igen.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Nisse skrev:
Peeter, jag ser att det kommer en Geländewagen i bakgrunden. Var det för att dra loss dig och din bror, som jag antar ligger bakom, ur snövallarna?

Kort svar bara: Jo det är jag med min gamla GTI 16v 88:a.
Fin årgång!!! Eller hur Nisse?
Men det är inte min brors Sport Evo i bakgrunden. Det är en annan svensk Sport Evo från Västerås. Det året(1991) var det nämligen tre röda Sport Evos från Västerås med i vår grupp!!!
Gälendevagen var ju passande för vädret, men det var inte en kursdeltagare, utan vår svenska "coach", som körde den.

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag skall ner i Påsk och kör då med M3:an.

Ev, åker jag ner en gång i mars också, förmodligen blir det flyg ner och hyrbil där för jag och en kopis har hittat biljetter med Ryan Air för 350 SEK TOR.
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Jag är lite mesig och brukar kolla väderutsikterna innan jag åker.

Men som sagt, det skulle ju vara kul om man blev några stycken. Visa urbefolkningen var skåpet ska stå.

Min blivande Type R Honda behöver dessutom lära sej vad livet handlar om.

JohanR

Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Jag åker 22/4. Någon mer som ska gå vårkursen??

janne nagy

Jan Nagy
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

janne N skrev:
Jag åker 22/4. Någon mer som ska gå vårkursen??

janne nagy

Anders Jonsson åker nog för 10:e gången eller så med sin gula GT3:a.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

JohanR skrev:
Min blivande Type R Honda behöver dessutom lära sej vad livet handlar om.

JohanR
Blivande? Du hade ju en type R?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Jag jobbar på att få med mig min storebror någon gång i sommar, men det är ju en bit att åka från Åre, så lite planering behövs.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:

Blivande? Du hade ju en type R?

På grund av ändrade arbetsförhållanden har jag inte längre några tjänstemil att finansiera bilinnehavet med > . Så det blir att bita i det sura äpplet och byta ner Accorden till en Civic (stackars mej ).

Men det verkar som man ska kunna kasa runt den på banorna också, det är färden dit och hem som kommer att ske med gokart komfort. Den seriöse banfantasten bryr sej förstås inte om sådana detaljer. Herregud man brukar ju sitta på kafferasterna på jobbet och uttala sej nedlåtande om "komfort och dragkroksgjänget" (det finns faktiskt dom som tror att Ferarri, på grund av priset, måste ha en fantastisk komfort!).

JohanR

Nürburgring 2003??????
1610 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande