Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Webbtv - Rejsa.nu i Motorsoffan
<<   1, 2
6069 besök totalt
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Tur att programmet finns att se i efterhand för oss som missade det lajv. thumbs up

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu har även jag sett det, det är upplagt på websidan för såna som jag som missade att titta på det live


Funka helt okej det hele tycker jag. Även om det var en hel del "ja de vet vi redan" för inbitna rattvridare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Har just tittat och det är kul att man får känslan av Pippi med många andra gamla rejsare har svårt för det där att man kan åka konbana/räserbana med en vanlig bil och ha kul. Hjärnan verkar inställd på att man alltid måste ha en rejsbil, massa meckande osv. Tycker det vart bra. thumbs up
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



Bra som f-n Magnus! Perfekt nivå på snacket och kul med filmen från Rejsaträffen.

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Björn skrev:
Har just tittat och det är kul att man får känslan av Pippi med många andra gamla rejsare har svårt för det där att man kan åka konbana/räserbana med en vanlig bil och ha kul. Hjärnan verkar inställd på att man alltid måste ha en rejsbil, massa meckande osv. Tycker det vart bra. thumbs up


Det kanske är för att man lätt kan ha fantastiskt skoj i en konbana även med en supersnik slö standardbil men att köra på strippen på närmare halvminuten inte är så jätteupphetsande.

Riktigt roligt på kvartsmilen blir det kanske först när man har iaf lite bättre material? Kanske

_________________
Magnus Thomé
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



"Strippen är för snabba bilar, konbanan är för snabba förare."
Har jag hört nånstans...


Jag tyckte det var bra, och intressant och så. thumbs up
Programet var lite kort, kanske.

_________________
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Magnus Thomé skrev:
Björn skrev:
Har just tittat och det är kul att man får känslan av Pippi med många andra gamla rejsare har svårt för det där att man kan åka konbana/räserbana med en vanlig bil och ha kul. Hjärnan verkar inställd på att man alltid måste ha en rejsbil, massa meckande osv. Tycker det vart bra. thumbs up


Det kanske är för att man lätt kan ha fantastiskt skoj i en konbana även med en supersnik slö standardbil men att köra på strippen på närmare halvminuten inte är så jätteupphetsande.

Riktigt roligt på kvartsmilen blir det kanske först när man har iaf lite bättre material? Kanske


Nu är det bra många år sen jag besökte "En dag på strippen" men.. Det var ju inte så kul att se rad efter rad med bilar som tröskar sig fram 15+ sekunder. Så nog är det väl så att just raktframåka blir mycket mer intressant med en ändamålsenlig bil. Främst för publiken men även för föraren.

På en banåkaträff skulle det väl snarare framkalla leenden om jag kom glidande med bruksbilen. Mest för att de i depån kunde slå vad om i vilken kurva den välter...

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Jag tror man missar något när man inte har kul på strippen med en standardbil. Jag har haft jättekul i många är med långsamma bilar. Frågan är ju hur bra man kan utnyttja materialet man har. På en banträff spelar det ju ingen roll om man missar lite i nån kurva. Det finns ju fler varv att ta om det på. Kör man på strippen har man inte många chanser att verkligen göra det man är där för.

Att titta på långsamma bilar blir kul först när man inser hur svårt det är att köra dem med precision.

I konbanorna har många standardbilar förvånat med sin fart.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Jag tror man missar något när man inte har kul på strippen med en standardbil. Jag har haft jättekul i många är med långsamma bilar. Frågan är ju hur bra man kan utnyttja materialet man har. På en banträff spelar det ju ingen roll om man missar lite i nån kurva. Det finns ju fler varv att ta om det på. Kör man på strippen har man inte många chanser att verkligen göra det man är där för.

...

Point taken thumbs up Som man säger "whatever floats your boat" thumbs up


Kom o tänka på bilden från Bromma där jag kör raktframrejs mot Fuling och hans Saab

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lelle
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 140



Magnus, tack för en trevlig kväll igår.
Nu kollar vi av läget, vad vill man se för tekniksoffa, nästa gång!
Skulle kunna vara kul och hoppa in i nått annorlunda, sekventiell växellåda med styrning av tänding eller nått
Hmmm, vi skall nog kunna hitta på nått klurigt, eller kanske det vi pratade om efter sändningen.

Hur som helst, vi hörs...

//Lelle

Ps. Pippi, du skötte dig bra åxå

_________________
Lelle Olsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lelle skrev:
Magnus, tack för en trevlig kväll igår.
Nu kollar vi av läget, vad vill man se för tekniksoffa, nästa gång!
Skulle kunna vara kul och hoppa in i nått annorlunda, sekventiell växellåda med styrning av tänding eller nått
Hmmm, vi skall nog kunna hitta på nått klurigt, eller kanske det vi pratade om efter sändningen.

Hur som hels, vi hörs...

//Lelle

Ps. Pippi, du skötte dig bra åxå


Kontakta Göran Malmberg thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

https://rejsa.nu/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=446

http://hem.passagen.se/hemipanter/

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Har precis tittat på programmet. Kul att se thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Det man skulle vilja ha utrett i en techsoffa är skillnaden mellan olika former av diffbromsar och hur det påverkar bilens beteende när hjulen hoppar över banmarkeringen när man växlar mellan att gasa och släppa på gasen.

Så kanske nån kan reda ut vad som egentligen är en "sportbil"...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
r-2
Gottröra
Här sen Okt 2005
Inlägg: 674



Kanon och jättekul, bara att fortsätta på den inslagna linjen och bena ut saker och ting. Jag gillade speciellt den prestigelösa "nämen vaddå, kom å prova på-känslan" som så tydligt kom fram thumbs up

_________________
Arto Rajakangas
miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
Citera
Allmänt banåkaforum
Webbtv - Rejsa.nu i Motorsoffan
<<   1, 2
6069 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande