Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 44179 besök totalt |
Såg just att TTA har planerat att köra en deltävlig på Tierp Arena. De ska tydligen göra en ny bansträckning som passar oss som gillar att svänga också.
![]() Undrar om det kan öppna upp lite track day för oss i Sthlm / Uppsala / Gävle trakten? Det skulle definitivt finnas underlag för det. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Riktigt intressant, Tierp verkar vara en fin och modern arena (mer än vad man kan säga om våra svenska banor
![]() Nya AVUS på gång '? ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Tävlingshelgen på Tierp var den som som skullle varit på Mantorp. Undrar varför de "lämnade" tävlingsdatumet på Mantorp?
_________________ ![]() |
||||
Off topic!
Appro på Tierp arena. Tänkte bara lägga upp en länk för att beskriva volymen eller känslan av volymen när man ser TF dragracing. Att beskriva hur det låter när två Topfuel dragsters dra i väg är svårt. Men här är en film som visar lite hur det känns på 50m avstånd ![]() http://www.youtube.com/watch?v=cTMN_ Back to topic! Jag gillar snacket om planerna att bygga en 3km bana för racing där. Skälv så har jag 60+ mil dit, men kör den sträckan gärna. Hade 1 race inplanerat men nu kan det bli 2 besök på Tierp Arena ![]() _________________ Bosse Isaksson ![]() |
||||
Var på Elmia i dag och pratade med de i Tierparena monter om TTA bansträckningen. De ska asfaltera en raksträcka bredvid strippen upp till sandfållan eller ska vi säga lekafållan. Sedan över till andra sidan och tillbaka till retur banan, in i depån och sedan in mellan läktarna igen för att komma tillbaka till rakan. Depån kommer att hamna i Norra delen av dragracing depån.
_________________ Bosse Isaksson ![]() |
||||
Ja nära. Men inte så lång raka. Dragracing sandfållan ligger bara precis norr om retur vägen, typ 1K raka. Men hur depå ingång och läge var, fattade jag inte. Hon pratade även om chikaner!
Jag skulle naturligtvis tagit upp ett papper och ritat, och frågat om hon menade så här. Men det gjorde jag tyvärr inte. _________________ Bosse Isaksson ![]() |
||||
Vi får verkligen hoppas att det inte bara blir 90-graderskurvor med raksträckor emellan... Då blir den tom ännu tristare än anderstorp...! En modern bana ska ha majoriteten kurvkombinatione jmfrt med ensamma kurvor.
_________________ Mattias Meldert ![]() |
||||
Och blir det verkligen 3-3,2km lång bana? Gissar att vi missar något i detta känns det som? Kolla bilden. Med 1km raka är man uppe i det jag ritade. Dragracebanan ÄR 402m , man brukar säga att stoppsträckan ska vara det dubbla. Och 1km raka bli strax under fulla flygrakan gissar jag? Sedan GISSAR jag ännu en gissning och det är att de förmodligen har redan eller kommer att bygga en längre returväg för dragraceingen så de slipper vänta på föregående par varje gång de skall tillbaka , så de slipper åka nära banan , även OM de inte tänker använda detta för TTA-banan. Möjligtvis använder de den sträckan som går i skogen och mynnar ut i depån , det borde de som varit där sett och märkt? Skulle tro efter rykten man hört tidigare att det blir en krok till innan där du hörde man skulle ha depå. Det skulle stämma överens med t.ex hur Tierp tänkt det på skisser och teckningar INNAN det ens var påtänkt TTA-rejs. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Ursäkta en liten fråga men om nu Mantorp har problem med att dom som inte svänger inte vill att man kör på deras kladd bana. Hur är det då på Tierp. ![]() _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 44179 besök totalt |