Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum "Mantorp Park fortsätter investera för framtiden" | << 1, 2, 3 >> 8199 besök totalt |
Fast, jag tycker bilarna som tävlar på ringen är mer än taxibilar... (Eller vad säger du? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php (För att inte tala om 24h) EDIT: Lite OT, kanske _________________ |
||||||||||||
Oerhört snygga bilder, på extrem läckra och avanligt snygga taxibilar.
Dessutom Gasparatos Saab turbo mitt i härligheten. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||||||
Romkurvan, romkruvan, romkurvan, romkurvan....
Romkurvan, romkruvan, romkurvan, romkurvan.... Romkurvan, romkruvan, romkurvan, romkurvan.... Romkurvan, romkruvan, romkurvan, romkurvan.... Romkurvan, romkruvan, romkurvan, romkurvan.... Romkurvan, romkruvan, romkurvan, romkurvan.... Romkurvan, romkruvan, romkurvan, romkurvan.... Romkurvan, romkruvan, romkurvan, romkurvan.... _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||||||
Uppfattar jag dig korrekt om jag tolkar det som om att du vill att Romkurvan skall återinföras! _________________ Fredrik Hård Clio Sport 172-02 |
||||||||||||
+1 |
||||||||||||
Jag vill köra velodromkurvan på Gelleråsen!!!!!!! Om vi nu ändå drömmer om saker med halvtaskiga odds....
Men blir det baklängeskörning hela Mantorp runt i år igen så ska jag ta mig tusan ha en bil att köra det datumet till skillnad mot förra året _________________ Magnus Thomé |
||||||||||||
har du inte gjort det _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||||||
Jag har åldern inne men kom på det här med banåka alldeles för sent i livet _________________ Magnus Thomé |
||||||||||||
Mantorp är från sextiotalet, Midlanda från nittiotalet. Det hade kanske hunnit hända lite i säkerhetstänket på 3 decennier och man valde att försöka göra Midlanda framtiskompatibel.... _________________ Roland Johansson |
||||||||||||
HYRKART!! ;D _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||||
Det såg du väl på Rejsahelgen i Vadstena o Linköping att jag får hjärtinfarkt efter tre varv i gokart. Styrservo FTW!!! Men... kan ju vara värt att prova om man är på åsen, kör man den gamla velodromen på riktigt alltså? Cool! Ursäkta att vi spårade iväg lite från Mantorp... sånt som händer _________________ Magnus Thomé |
||||||||||||
Tycker det är kul att Mantorp har ambitionen att fortsätta vara en "storbana" i landet. Det viktiga på banan är ju säkerheten sen är ju resten bonus. Kul om de även satsar på lite toaletter och bekvämligheter som ju lyfter anläggningen rejält.
När det gäller storracing är det ju så att det är ett tivioli i första hand för att få upp intresset för folk i allmänhet så finnansiärerna vill vara med och glida i depån. Dessa arrangemang kostar ofta banägarna mer än de får in och går på reklamkontot. Det är ju verksamhet på dagarna med förarskolor, event osv. av olika slag som drar runt verksamheten samt alla småarrangemang (klubbar mm.) som betalar hyra utan att kräva så mycket av banan. Så jag är glad att de orkar kämpa och hålla igång anläggningarna så vi kan gasa någon stans ibland. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||||
Av samma anledning UNDRAR man ju VARFÖR det inte förnyats och förbättrats eller hur??? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||||
för att det förmodligen finns massor av saker att förbättra på alla banor och dom förmodligen prioriterat andra saker som ger intäkter mer..... och seriöst, armco räcke vet vi ju inte är optimalt längre säkerhetsmässigt men det har inte hänt några olyckor pga det... så viljan att lägga nån miljon eller så har väl inte funnits förräns nu när SBF/FIA kräver det för att bibehålla FIA gr.3 banlicensen.... |
||||||||||||
Sant det med. Men det har ju hänt en hel del andra olyckor med armco på folkrace , rallycross mm. Där folk stått bakom dessa och en bil koliderat med räcket och sedan skadat personer. Därav bara tur att det inte hänt på racingbanan. Men det ÄR ju tur det iaf. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||||
Dom har väl de senaste åren gjort om avåkninzonen helt i hela Pariskurvan, med nya publikplatser etc. Och säkert en del annat också så visst har de väl förnyat och förbättrat men det är ju inte alltid i vad vi tycker tillräckligt tempo. _________________ Roland Johansson |
||||||||||||
Förra året la de väl fem mille på förbättringar. Jag såg nya curbs här o där, parisens avåkningszon fördjupades väl som Rolle skrev och vad mer fick de för 5 mille?
EDIT:
_________________ Magnus Thomé |
||||||||||||
Ska man läsa det du skriver lite här och var...är det då någon som inte gör förlite, eller för mycket, överhuvud taget ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||||
Ja jag är väl rätt kass Tur jag har insikt i det iaf för du är ju på mig så fort du får tillfälle Personligen tycker jag det är bra att de förbättrar men du kanske tycker det är bättre som det varit förr _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||||
Ja det tycker jag du ska, vi saknade dig på banan förra året mvh peter _________________ peter sandström |
||||||||||||
Kerbs är väl inte de dyraste, men asfaltläggning, armco räcken och fångststaket kan ju dra iväg om det är några meter. Mur med staket är som jag förstått det ingen billig historia heller, skulle inte bli förvånad om depåmuren kommer att gå loss på 2 närmare 3 millar kanske t.o.m mer (beroende på om de vill bygga hela vägen till depåinfarten). Det kan bli hur dyrt som helst, går att pressa något om man tillför idiell arbetskraft och nyttjar kontaktnät vid materielinköp men idiell arbetskraft har väl inte Mantorp tillgång till? |
||||||||||||
Allmänt banåkaforum "Mantorp Park fortsätter investera för framtiden" | << 1, 2, 3 >> 8199 besök totalt |