Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
"Mantorp Park fortsätter investera för framtiden"
<<   1, 2, 3
8052 besök totalt
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234



Magnus Thomé skrev:
Förra året la de väl fem mille på förbättringar. Jag såg nya curbs här o där, parisens avåkningszon fördjupades väl som Rolle skrev och vad mer fick de för 5 mille?



EDIT:
Citat:
Vi investerade 5 miljoner kronor ifjol i nya räcken, kerbs och annan säkerhet runt racerbanan. I år bygger vi bland annat depåmur och fler toaletter.


Förutom det du skrev så investerades det i nytt armco på båda sidor från mjölby och upp till f2(säkert runt 800msammanlagt). Tracksa system till banan. postering 2,3,4,5 förstärktes och nät och vajrar gjordes bättre. postering 8 flyttades från sin position nere vid mjölby och uppåt ca 300m nya armco räcken och höga stolpar, och runt den och fångstnät/vajrar. 9ans position förstärkets med mer armco nät och fångstnät/vajrar 10'ans position flyttades upp på banvallen längre bort från banan och även här vart det nät och fångsvajrar.Allt nät utmed strippen byttes till nytt armco runt hela banan justerades så det inte var mer än en cm mellan armco och marken. Alla och då menar jag ALLA knasterbult på allt armco runt hela banan kontrolerades och byttes vid behov. alla bultar och brickor vid alla bultade förband och då menar jag ALLA Byttes (ca3-4000bult och brickor och muttrar) conveior band gummit som sitter framför däcktravarna byttes till den modell som ska användas, även däcktravar byttes då det ska vara en och samma dimension på alla däck och dom får inte vara gammla slicks tex, utan ska vara av personbils typ. Jag kan säga att vi slet rätt bra med detta för att alla skulle kuna köra och ha kul på mantorp

MVH
peter

_________________
peter sandström
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Peter.sandström skrev:
Magnus Thomé skrev:
Förra året la de väl fem mille på förbättringar. Jag såg nya curbs här o där, parisens avåkningszon fördjupades väl som Rolle skrev och vad mer fick de för 5 mille?



EDIT:
Citat:
Vi investerade 5 miljoner kronor ifjol i nya räcken, kerbs och annan säkerhet runt racerbanan. I år bygger vi bland annat depåmur och fler toaletter.


Förutom det du skrev så investerades det i nytt armco på båda sidor från mjölby och upp till f2(säkert runt 800msammanlagt). Tracksa system till banan. postering 2,3,4,5 förstärktes och nät och vajrar gjordes bättre. postering 8 flyttades från sin position nere vid mjölby och uppåt ca 300m nya armco räcken och höga stolpar, och runt den och fångstnät/vajrar. 9ans position förstärkets med mer armco nät och fångstnät/vajrar 10'ans position flyttades upp på banvallen längre bort från banan och även här vart det nät och fångsvajrar.Allt nät utmed strippen byttes till nytt armco runt hela banan justerades så det inte var mer än en cm mellan armco och marken. Alla och då menar jag ALLA knasterbult på allt armco runt hela banan kontrolerades och byttes vid behov. alla bultar och brickor vid alla bultade förband och då menar jag ALLA Byttes (ca3-4000bult och brickor och muttrar) conveior band gummit som sitter framför däcktravarna byttes till den modell som ska användas, även däcktravar byttes då det ska vara en och samma dimension på alla däck och dom får inte vara gammla slicks tex, utan ska vara av personbils typ. Jag kan säga att vi slet rätt bra med detta för att alla skulle kuna köra och ha kul på mantorp

MVH
peter


Bra jobbat säger jag thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



hehe, kul sommarjobb, byta 30-40k bult med rostiga muttrar , kramp i fingrarna efter en arbetsdag

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Lillen skrev:
Men det har ju hänt en hel del andra olyckor med armco på folkrace , rallycross mm.
Där folk stått bakom dessa och en bil koliderat med räcket och sedan skadat personer.

Därav bara tur att det inte hänt på racingbanan.
Men det ÄR ju tur det iaf.
Det är ju inte Armcots fel att man placerar personer inom rörelseavståndet. Konstruktionen är att det ska kunna slå en meter ungefär, det är därför som det inte sitter i fasta stolpar etc.

Men rätt sak på rätt plats så lirar det bättre med människor som snabbt glömmer bort. Murar är billigare att laga också, de går ju inte sönder så ofta iaf.
Men åskådarmässigt (i depån) är nätet på toppen av muren en katastrof, eftersom det inte går att se längs med, du måste upp ovanför staketet för att se nåt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lillen skrev:
Peter.sandström skrev:
Magnus Thomé skrev:
Förra året la de väl fem mille på förbättringar. Jag såg nya curbs här o där, parisens avåkningszon fördjupades väl som Rolle skrev och vad mer fick de för 5 mille?



EDIT:
Citat:
Vi investerade 5 miljoner kronor ifjol i nya räcken, kerbs och annan säkerhet runt racerbanan. I år bygger vi bland annat depåmur och fler toaletter.


Förutom det du skrev så investerades det i nytt armco på båda sidor från mjölby och upp till f2(säkert runt 800msammanlagt). Tracksa system till banan. postering 2,3,4,5 förstärktes och nät och vajrar gjordes bättre. postering 8 flyttades från sin position nere vid mjölby och uppåt ca 300m nya armco räcken och höga stolpar, och runt den och fångstnät/vajrar. 9ans position förstärkets med mer armco nät och fångstnät/vajrar 10'ans position flyttades upp på banvallen längre bort från banan och även här vart det nät och fångsvajrar.Allt nät utmed strippen byttes till nytt armco runt hela banan justerades så det inte var mer än en cm mellan armco och marken. Alla och då menar jag ALLA knasterbult på allt armco runt hela banan kontrolerades och byttes vid behov. alla bultar och brickor vid alla bultade förband och då menar jag ALLA Byttes (ca3-4000bult och brickor och muttrar) conveior band gummit som sitter framför däcktravarna byttes till den modell som ska användas, även däcktravar byttes då det ska vara en och samma dimension på alla däck och dom får inte vara gammla slicks tex, utan ska vara av personbils typ. Jag kan säga att vi slet rätt bra med detta för att alla skulle kuna köra och ha kul på mantorp

MVH
peter


Bra jobbat säger jag thumbs up


Verkligen thumbs up

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Lillen skrev:
........... men du kanske tycker det är bättre som det varit förr


Ja...ju förr desto bättre..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



ButterflyRacing skrev:
Lillen skrev:
........... men du kanske tycker det är bättre som det varit förr


Ja...ju förr desto bättre..


Nä jag tror inte det var bättre förr, det är bara jävligare nu...

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Bosse L skrev:
ButterflyRacing skrev:
Lillen skrev:
........... men du kanske tycker det är bättre som det varit förr


Ja...ju förr desto bättre..


Nä jag tror inte det var bättre förr, det är bara jävligare nu...


En röst från skyn sade..."Le och var glad, ty det kunde varit värre"
Jag log och var glad...och det vart värre.....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Allmänt banåkaforum
"Mantorp Park fortsätter investera för framtiden"
<<   1, 2, 3
8052 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande