Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Picking the 2011 Best Drivers Car - Bättre än Top Gear?!
<<   1, 2
8180 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Joan skrev:
Magnus Thomé skrev:

Dom hade väl problem att få ihop så många som 11 kompetenta förare samtidigt


Att 1M inte lyckas så bra, varken i utslagningsomgången på Laguna Seca eller i dragracet är jag lite förvånad över. Eller i dragracet har jag ingen koll egentligen, det är ju attans potenta bilar den kör mot. Men på banan.... fast jag håller iof med om det han räser- testföraren säger, en del understyrning som plötsligt slår över till massa överstyrning Jag kommer ihåg hur Kraniel brottades med bilen i Automobils A-sprint slalom. Mycket understyrning. Och ÄNNU mer överstyrning. Men Kraniel listade ut hur den skulle tas efter ett tag. Man behöver aldrig lida av understyrning i den där egentligen, det är bara att gasa


Finns ju alltid bot på initial understyrning. Jag hävdar att det är något BMW bygger in i många av sina bilar, men det går ju alltid att åtgärda. Sen beror det också på vilken körstil man har, nyttjar man lastväxel (viktförskjutning) duktigt har man mindre problem vid instyrning. Sen är det klart att det finns mer välbalanserade bilar än 1M, men det är väl inte så konstigt om man börjar titta på prislappen. Mustangen undantaget.


Ja, de gånger jag kört 1M så har jag inte alls ÖHT blivit irriterad på understyrning! Men det var väldigt tydligt när Kraniel våldade lite i A-sprinten att den plötsligt kunde ploga kopiöst om man "gjorde lite fel". Jag håller med dig till 1000% att det är något BMW bygger in i sina bilar. Så bara man lär sig bilen så är det ett mindre problem och det är dessutom extrem lätt att åtgärda med lite bredare framdäck och lite mer camber fram. Ja, nu vet jag inte om det receptet gäller just 1M men det har funkat på alla M-bilar innan den Att han testgubben ratade bilen pga det här förvånade mig extremt mycket! Även om jag förstår att han inte är ute fel i sak så var det IMHO inte något som belastar bilen som helhet ÖHT.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1091



Magnus Thomé skrev:
Så bara man lär sig bilen så är det ett mindre problem och det är dessutom extrem lätt att åtgärda med lite bredare framdäck och lite mer camber fram. Ja, nu vet jag inte om det receptet gäller just 1M men det har funkat på alla M-bilar innan den Att han testgubben ratade bilen pga det här förvånade mig extremt mycket! Även om jag förstår att han inte är ute fel i sak så var det IMHO inte något som belastar bilen som helhet ÖHT.


Bredare däck fram och mer neg camber kommer att provas, så får vi se hur det funkar.

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Magnus Thomé skrev:
Joan skrev:
Magnus Thomé skrev:




Ja, de gånger jag kört 1M så har jag inte alls ÖHT blivit irriterad på understyrning! Men det var väldigt tydligt när Kraniel våldade lite i A-sprinten att den plötsligt kunde ploga kopiöst om man "gjorde lite fel". Jag håller med dig till 1000% att det är något BMW bygger in i sina bilar. Så bara man lär sig bilen så är det ett mindre problem och det är dessutom extrem lätt att åtgärda med lite bredare framdäck och lite mer camber fram. Ja, nu vet jag inte om det receptet gäller just 1M men det har funkat på alla M-bilar innan den Att han testgubben ratade bilen pga det här förvånade mig extremt mycket! Även om jag förstår att han inte är ute fel i sak så var det IMHO inte något som belastar bilen som helhet ÖHT.

Tillsammans med den samlingen av bilar så lär det ju vara de små skillnaderna som gör det och då tycker inte jag det är så konstigt att den åkte ut. Man får komma ihåg att hela samlingen är galet bra men någon måste bort helt enkelt. Testar de bilar kan de dessutom inte ta hänsyn till ev modifieringar som hemmatrimmarna tar till utan de måste jämföra original mot original.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Att han valde bort 1M direkt var ju ganska tydligt, best drivers car i hans syn var ju en bil som gjorde precis det han ville, han sa ju faktiskt att det var roligt hur 1M betedde sig men det är inte det han är ute efter i best drivers car.

Andra tester där 1M har vunnit har ju varit roligaste bil och dom testerna har ju mest innehållit massor med däcksrök

_________________
Viktor Starkman
Citera
Peter Burda
Borås
Här sen Nov 2003
Inlägg: 41



Del 3 finns tillgänglig nu

_________________
Peter Burda
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Peter Burda skrev:
Del 3 finns tillgänglig nu



Iväg o kollar på stubben!

_________________
Magnus Thomé
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Magnus Thomé skrev:
Peter Burda skrev:
Del 3 finns tillgänglig nu



Iväg o kollar på stubben!


Jag säger svart.

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Shit va bra tv! Kan vi få såna här program varje vecka pleeeeeaase. Nähää...


PS: Stäng inte av när eftertexterna börjar rulla

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag saknade Porsches 4.0 GT3'a och ännu mer GT2 RS men de hade väl fyllt Porschekvoten redan som det var (plus de kanske inte finns i USA)

_________________
Magnus Thomé
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Fanns flera bilar man hade velat se på gridden där.
Men om vi pratar åka flygraka fort som fan, och hoppar extremdyrbilarna som Pagani, Knöegget o Veyron så kolla på Aventador...
(här mot GT2RS och SLS)

http://www.youtube.com/watch?v=PqBjHjtH4mY

_________________
Stefan Larsson
Citera
Bilder o videos
Picking the 2011 Best Drivers Car - Bättre än Top Gear?!
<<   1, 2
8180 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande