Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Åka till UK o köra Formula Jaguar, Ariel, Palmer JP-LM m.m?
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (15052 totalt)
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270



Ibland er jobbet jobbigt.

På slutet av April får jeg åka til Palmer Sport tilsammens med et par kunder.... Det bli'r skoj :-)
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1486

Namndispens
Namndispens

Det ingår ju ett pass drifting på blöt bana med super seven och där kan det vara bra att ha på sig en vattentålig jacka. Jag blev rätt blöt på ena sidan trots klarblå himmel.
Helt klart det mest prisvärda och välorganiserade arrangemang jag varit på.

/Johan B thumbs up

_________________
Johan B
Citera
hans49
Trelleborg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 13



Läser en del av era inlägg ang Palmer Motorsport o Bedford Autodrome. Sitter just nu på ett litet trevligt hotell nära Bedford A. efter att ha kört banan under en trackaday Open Pittlane i 20gr o molnfr himmel. Banan måste vara den säkraste av de alla som någon just har sagt. Skulle du inte ha råd med en Palmer dag men ändå vilja köra här ibland många fantastiska bilar o bland mycket trevligt folk som kör mycket bra, ta din egen bil som jag gör o kör med Javeli (organisationen) på Bedford för strax över 1000sv kr. istället.

I förrgår körde jag Mallory Park, en annan dock kortare bana, i i övermotgon blir det Cadvell Park. Jag betalar lite över 1000kr/dag för dessa fina banor Open Pitlane (inget sådant här stressande gruppåka som annorstädes praktiseras.

Vill bara ge ett alternativ för oss som inte har råd med Palmer Motorsport, men som helt klart har en fin organisation o fina bilar.

_________________
hans weinhöfer
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fick lite info-material i lådan, gillar "parkeringen":


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270



Var der igår. Det er mycket roligt.

Bra biler, bra arrangement, bra instruktorer. Kan enbart rekommendera.

Holder på at eksportere onboard-video - kommer ladda upp en sekvens med et flertal biler.

Skal definitivt proves igen!
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270



Min video fra dagen er her:





By the way - Magnus: Min kompis på turen er 193 cm. og +110 kg. = Inget problem.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Sitter på hotellet efter en helt underbar dag på bana. Ni som känner mig förstår att det verkligen inte var helt lätt med själva resbiten, men fram kom jag efter en del om och men.

Är jag glad att jag klarade av att komma iväg på en "inspektionstur" till Palmer Sport? Ja det var den dummaste fråga jag skrivit på länge Jag får berätta mera när jag kommit hem och inte surfar på rejsa med telefonen men lite kort så måste jag säga att alla positiva gejer som skrivits här i tråden verkligen stämmer. Otroligt väloljad organisation. Alla bilvarianter, från Atom till formelbil på slicks var iordninggjorda med fantastiskt rätt balans, alla gick att piska hårt direkt med en såndär härlig trygghet i beteende även i fullt spett på femman i högfartsknix med lite fyrhjulsdriftande ut på curbsen... på slicks och med vingar. Jävlar vad de vet att ställa in en bil här!

Som sagt så får det bli lite mera rapport när jag kommit hem, hoppas det dyker upp lite foton, det enda fotot jag lyckats ta är det här nedan måste till några riktiga kraftutryck för att beskriva hur bra det resultatet kändes!!!




Ps
Är lite öm i kroppen, oj vad jag kommer somna som en sten strax!

_________________
Magnus Thomé
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Kul! Man är allt lite (mycket) avundsjuk.

_________________
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Grattis! thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Måns Ulveståhl skrev:
Grattis! thumbs up


+1 thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Coolt Magnus, stort grattis!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



WoooW

_________________
Janne Ström
Citera
Sjöstrand
Södertälje
Här sen Sep 2004
Inlägg: 80



Magnus Thomé skrev:
Sitter på hotellet efter en helt underbar dag på bana. Ni som känner mig förstår att det verkligen inte var helt lätt med själva resbiten, men fram kom jag efter en del om och men.


Låter som du hade lika kul som jag hade!
Roligt att du fann min bloggpost http://www.dark.se/2011/10/09/palmersport/ informativ. Jag hoppas den i efterhand visade sig vara representativ också?

Jag skulle vilja åka på fortsättningskursen för de som varit där en sväng, men budget, budget..

_________________
John Sjöstrand
Citera
Baronen
Staffanstorp
Här sen Apr 2007
Inlägg: 277



Låter som du haft det grymt roligt.
Är hyggligt avundsjuk kan jag säga.
Vad kostar kalaset?

_________________
Carl Wrangel
MK Indy
Familjekombi Mondeo
Golf 1,6 FSI
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Baronen skrev:
Vad kostar kalaset?
Som en ringenresa om man räknar ärligt på ringenresan....

Har man åkt till Ringen säg två-tre gånger under årens lopp så tvekar jag inte en sekund att man absolut ska prova detta istället för den där nästa Ringenresan. Och då vet ni hur mycket jag älskar Ringen thumbs up Sen borde man ju åka till Spa också förstås. Mycket man vill

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Sjöstrand skrev:

Roligt att du fann min bloggpost http://www.dark.se/2011/10/09/palmersport/ informativ. Jag hoppas den i efterhand visade sig vara representativ också?

Jepp! Ska läsa din blogg igen nu med de där jag-har-varit-där-glasögonen på mig osså thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Sitter o laddar upp videos till tuben just nu

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Magnus Thomé skrev:
Som en ringenresa om man räknar ärligt på ringenresan....



vem gör det? då hade man ju aldrig haft råd vi ser framemot en lång och utförlig redogörelse med högkvalitativa bilder och filmer Magnus

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Det kostade har väl kostat ~20k de senaste gångerna eller minns jag fel? Med tanke på vad man får för pengarna känns det prisvärt.

_________________
Martin Öberg
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Själv åker jag dit med nästa grupp av Teknikens världs deltagare idag ... licenskurs och museum imorgon och sen körning på fredag och kolla något race tror jag det var på lördag på silverstone... thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
Åka till UK o köra Formula Jaguar, Ariel, Palmer JP-LM m.m?
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (15052 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande