Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2012-10-14 SWR-Motorsport Timeattack/trackday Mantorppark
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (29580 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



om n inte supramannen vill vara med å köra på events där dem sk. gräshoppsbilarna finns närvarande har han ju alltid valet att helt enkelt stanna hemma, precis på samma sätt att han inte behöver dyka upp på events där driftbilar tillåts...

som ni säger finns ju redan en TA serie där hans "gatbil" passar in så finns ju möjlighet att tävla där,

jag har fö. inget intresse i att tävla mot karossbilar men har inget emot att köra tillösammans med vilken typ av bilar som helst,
jag kör enbart för min egen del och har bara min egen tid att pressa, sen skiter jag fulltsädigt i hur snabbt långsamt andra kör eller vilken typ av bilar dem kör, personligen skulle jag aldrig lägga min surt förvärvade miljon på en "gatbil" som kör 1.20+ när man kan få en fullrejsdduglig f1 för samma pengar som man kan köra långlopp på 1.15 tider med efter tillräckligt med träning

vissas syn på "gatbilar" är ju rätt så fånig, en porche med 500+ turbohästar och 300++breda däck är inte EN GATBIL i mina ögon. det är en sportvagn som enligt mej ska tävlas i just en sportvagnsklass,vare sej den kör snabbt eller långsamt med rätt/fel förare...

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Fejlep
Malmö
Här sen Mar 2012
Inlägg: 401



Utan att ha lusläst tråden känns stämningen en aning bitsk, inte direkt likt Rejsa...

Skulle man inte kunna ta anmälningslistan med folks uppskattade varvtider och dela in i klasser utifrån den?
--> Då blandas visserligen karossbilar och formel-/Radical-/Seven-/Atom-bilar en del, men det går säkert att hitta en lösning med uppdelning om lådbilsförarna (de sistnämnda) känner att detta upplägg äventyrar deras säkerhet.

Tjusningen med timeattack är, förutom det självklara i att överträffa sin egna prestation, se hur olika biltyper går mot varandra, eller hur? (Utan trist attityd - som diskuterades tidigare - givetvis)


En liten fundering

_________________
Filip Norén, Malmö | Miata NA | BMW E46 Touring
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



knotan skrev:
om n inte supramannen vill vara med å köra på events där dem sk. gräshoppsbilarna finns närvarande har han ju alltid valet att helt enkelt stanna hemma, precis på samma sätt att han inte behöver dyka upp på events där driftbilar tillåts...

som ni säger finns ju redan en TA serie där hans "gatbil" passar in så finns ju möjlighet att tävla där,

jag har fö. inget intresse i att tävla mot karossbilar men har inget emot att köra tillösammans med vilken typ av bilar som helst,
jag kör enbart för min egen del och har bara min egen tid att pressa, sen skiter jag fulltsädigt i hur snabbt långsamt andra kör eller vilken typ av bilar dem kör, personligen skulle jag aldrig lägga min surt förvärvade miljon på en "gatbil" som kör 1.20+ när man kan få en fullrejsdduglig f1 för samma pengar som man kan köra långlopp på 1.15 tider med efter tillräckligt med träning

vissas syn på "gatbilar" är ju rätt så fånig, en porche med 500+ turbohästar och 300++breda däck är inte EN GATBIL i mina ögon. det är en sportvagn som enligt mej ska tävlas i just en sportvagnsklass,vare sej den kör snabbt eller långsamt med rätt/fel förare...


Det enda jag menar är att dom(Ariel, Radical, Formel etc etc) inte skall gå i samma klass och köra vid samma tillfälle. Att vi umgås på samma event har jag däremot inget emot alls.
Detta förutsätter förstås att det finns tillräckligt mkt bilar för att fylla klassen eftersom på en bandag har man bara ett visst antal timmar som alla skall dela på. Men finns det nog med intresse och ekipage så tycker inte jag att det är konstigt med en sån klass.

Sen det jag pratar om är ju att allt som kan räknas till en karossbil skall tävla tillsammans. En Porsche, eller en Supra, en Volvo 240, en Viper, en Lambo, en bmw, en Audi, en Nissan GTR osv osv osv. I praktiken vad som helst som som är en kaross bil... Är ju inte så att alla skall åka Porschar och det är ju heller inte så att en Porsche är oövervinnlig bara för att det är en Porsche.. För ett år sedan skrevs det ju längdmeter med info varför en Porsche är galet föråldrad med svansmotor och helt värdelös mot tex en GTR.. Porsche har massor av begränsningar men största skillnaden mot de flesta andra vagnar är att det finns mkt kunskap om dom rörande banåka, hur man ställer in dom osv..

Sen har ju en 997 turbo/Gt2 300+ breda bakdäck orginal och över 500hk så det är ju svårt att bortse från att de faktiskt är gatbilar... För den delen samsas dom med en antal andra sportbilar som också har dom attributen, faktiskt dom flesta jag räknade upp ovan..

/Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Mitt i prick puppan men det tänkte inte f3 micra mannen på

Gt2 530 hk och 325 från fabrik med r däck , 5000 ex gjorda men det är ingen gatbil... Eh

Dessa formel åkare

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234


Trådstartare
Fejlep skrev:
Utan att ha lusläst tråden känns stämningen en aning bitsk, inte direkt likt Rejsa...

Skulle man inte kunna ta anmälningslistan med folks uppskattade varvtider och dela in i klasser utifrån den?
--> Då blandas visserligen karossbilar och formel-/Radical-/Seven-/Atom-bilar en del, men det går säkert att hitta en lösning med uppdelning om lådbilsförarna (de sistnämnda) känner att detta upplägg äventyrar deras säkerhet.

Tjusningen med timeattack är, förutom det självklara i att överträffa sin egna prestation, se hur olika biltyper går mot varandra, eller hur? (Utan trist attityd - som diskuterades tidigare - givetvis)


En liten fundering


Precis rätt tycker det diskuteras lite väl utanför topic utan att moderatorena bryterin. Men som arrangör av detta event så kan jag ju komma med lite info. Jag kommer aldrig blanda karossbilar och formelbilar, Vilket jag aldrig gjort tidigare heller. kommer det tillräkligt med anmälningar så blir det en formelklass.

Sen kommer vi till det svåra, Ariel atom Efter att ha pratat med förare/ägare av ariel och även vägt in åsikter från förare/ägare av karossbilar så blir klassningen som följer. Ariel atom får köra tillsammans med karossbilar i trackday delen. När vi kommer till Timeattack så kör Ariel atom tillsammans med formelbilar.

Sen tycker jag istället för att tro saker så hör gärna av er på mail info@swr-motorsport.se eller telefon ( 0700-2100) 0708652378 så får vi rätsida på saker innan det sprids rykten mm

mvh peter

_________________
peter sandström
Citera
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118



Bra.

Hur kommer schemat se ut för dagen. Jag undrar mest hur mkt Trackdaytid det ungefär kommer bli.

Ja då får jag väl göra som Puppan säger skaffa F1 bakdäck och 600-700hk

_________________
Fredrik Forssén
*Ariel Atom*
http://www.autolife.se/page/19342/
http://www.garaget.org/?car=232981
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234


Trådstartare
Scarface75 skrev:
Bra.

Hur kommer schemat se ut för dagen. Jag undrar mest hur mkt Trackdaytid det ungefär kommer bli.

Ja då får jag väl göra som Puppan säger skaffa F1 bakdäck och 600-700hk


ska fila lite på det, kommer upp snarast

mvh peter

_________________
peter sandström
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234


Trådstartare
Peter.sandström skrev:
Scarface75 skrev:
Bra.

Hur kommer schemat se ut för dagen. Jag undrar mest hur mkt Trackdaytid det ungefär kommer bli.

Ja då får jag väl göra som Puppan säger skaffa F1 bakdäck och 600-700hk


ska fila lite på det, kommer upp snarast

mvh peter


Här finns info om tidsschema anmälan klasser mm http://www.swr-motorsport.se/?page_id=227

Anmälan http://simplesignup.se/event/9676-swr-trackday-mantorppark

Säkerhetsreglemente om ni vill att man ska ha det http://www.swr-motorsport.se/wp-content/uploads/2012/04/Reglemente-swr . . . .

så här ser besiktningsprotokollet ut http://www.swr-motorsport.se/wp-content/uploads/2012/04/besiktning-SWR . . . .

Välkommna att diskutera som sagt tidigare frågor besvaras på infi@swr-motorsport.se eller telefon (0700-2100) 0708 652378

MVH Peter

_________________
peter sandström
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Supramannen skrev:
Mitt i prick puppan men det tänkte inte f3 micra mannen på

Gt2 530 hk och 325 från fabrik med r däck , 5000 ex gjorda men det är ingen gatbil... Eh

Dessa formel åkare

nu va det ju åsikter hurvida man får tycka vad man vill eller ej.
jag skiter i om bilen är byggd i 1 ex eller 100000 ex, din porche är lika lite en std gatbil som min micra var,DET är min åsikt...

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



jag har inte sagt att min bil är en gatbil, lärde du dig inte läsa där du växte upp..?

min bil är en kaross bil det är det enda som nämts..

Peter s ja då blev det som det sas även att f1 wanaben och copy caten blev lessen.. hur jag kom in i detta och skulle förulämpas av micra man vete fan, vi andra hade en givande diskution innan bitter f kom in

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Alla tar ett djupt andetag. Tänker på nåt kul. Och skriver INTE några inlägg förrän man tycker det här ska bli skitkul o köra.


Diskutera gärna upplägget thumbs up Men gör det tillsammans i positiva ordalag. Annars låser jag tråden.


Kör på nu thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

WTF
Skärp till tonläget eller gör upp i sandlådan på Mantorp med ett par leksaksbilar, gör nu era egna "fria" varv med transponder i den klass ni förväntas tillhöra.
(varje bil verkar ju vara sin egen klass dessutom )

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Fan vad vi moderatorer var exakt synkade nudå

_________________
Magnus Thomé
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Jag ser fram emot denna dagen och alla härliga bataljer på banan

_________________

--VVTS--
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234


Trådstartare
steffe skrev:
WTF
Skärp till tonläget eller gör upp i sandlådan på Mantorp med ett par leksaksbilar, gör nu era egna "fria" varv med transponder i den klass ni förväntas tillhöra.
(varje bil verkar ju vara sin egen klass dessutom )


Precis så du kan bara bli frånåkt av dig själv thumbs up men allvarligt, tanken bakom detta arrangemang är att man på ett enkelt sätt skall få en tid på sin bil, sen har jag valt att ha två klasser en med r-däck/slicks och en med formelbilar detta pga av det verkar som att jag lockar dessa typer av bilar. Allså gladracing enkelt och med inriktning på högsäkerhet med så få regler som möjligt.

Som moderatorerna sagt diskutera gärna vidare, men håll det på en juste nivå, så ses vi på banan Där jag inte är snabbast, men kanske en av dom som har roligast så häng på

MVH peter

_________________
peter sandström
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



Blir alltid en massa missuppfattningar när man skriver små texter på internet, problemet är väl att vissa vill införa en massa prestige i detta, och få det så fördelaktigt för sig själva som möjligt, medan vi andra gillar att köra bil så fort vi kan med det vi har, och bryr oss inte så jätte mycket om hur snabba andra är som endå har helt andra förutsättningar. Om alla som dyker upp på SWR körningar tar med sig sitt glada humör som vanligt så kan det knappast bli annat än superlyckat.
Jag kommer köra långsammare än många bilar säkert, men jag får en tid som jag kan jämföra med andra och med mig själv, är en radical snabbare så förstår folk varför.

Sen är det rätt larvigt med priser till sådana här events som ändå inte är på proffsnivå.
Jag behöver ingen buckla som visar att jag är bättre än en massa andra som inte heller är så himla duktiga på att köra bil...
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Lofa skrev:
Blir alltid en massa missuppfattningar när man skriver små texter på internet, problemet är väl att vissa vill införa en massa prestige i detta, och få det så fördelaktigt för sig själva som möjligt, medan vi andra gillar att köra bil så fort vi kan med det vi har, och bryr oss inte så jätte mycket om hur snabba andra är som endå har helt andra förutsättningar. Om alla som dyker upp på SWR körningar tar med sig sitt glada humör som vanligt så kan det knappast bli annat än superlyckat.
Jag kommer köra långsammare än många bilar säkert, men jag får en tid som jag kan jämföra med andra och med mig själv, är en radical snabbare så förstår folk varför.

Sen är det rätt larvigt med priser till sådana här events som ändå inte är på proffsnivå.
Jag behöver ingen buckla som visar att jag är bättre än en massa andra som inte heller är så himla duktiga på att köra bil...


Om du syftar på mig och prestige är så vet jag inte var du ätt det från jag har inte tänkt köra detta event ens

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Diskutera sakfrågan.

_________________
Magnus Thomé
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Varför går signuplänken till gröndal eskilstuna? Var det inte på Mantorp detta skulle köras?

Edit: För mig är det självklart att ariel atomer, xbows, sevens, radicals inte ska köra i samma klass om karossbilar. Förutsättningarna måste typ likna varann iaf..

Kör minimivikt 950kg, det vore väl enkelt?

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



erikjakan skrev:


Kör minimivikt 950kg, det vore väl enkelt?

MVH Erik



eller 1440kg?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Lofa skrev:
erikjakan skrev:


Kör minimivikt 950kg, det vore väl enkelt?

MVH Erik



eller 1440kg?

Bra gräns. Hehehehe.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Inför träffar
2012-10-14 SWR-Motorsport Timeattack/trackday Mantorppark
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (29580 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande