Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 192, 193, 194   >>
57 besök senaste veckan (1138960 totalt)
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



GustafB skrev:
Och för de som missat så ska vi tävla i World Time Attack Challenge i Australien oktober 2018!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=ZTFr9061PWA



Galet! . Frakt med båt?

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Wärhner skrev:
Vi sitter just och planerar nästa års grabbresa, detta fick oss att överväga WTAC.

Vi tar med oss svenska flaggan över och hejar fram er live på plats!

Om jag förstått reglerna rätt i WTAC så blir det att gå tillbaka till R-däck då WTAC/pro AM kör på enhetsdäck Yokohama A050 som förses genom serien, hur funkar det? Jag menar ni kommer ju vilja testa ut bilen ordentligt innan.


Hade varit superkul att få se er på plats!

Regelmässigt är Pro och Pro AM lite som en blandning av Pro och Unlimited i Sverige (TAnu.se).
Yokohama A050 är enhetsdäck för hela tävlingen oavsett klass. Det som skiljer sig är hur många däck du får köra på under helgen.

Reglerna för Pro och Pro AM (som vi ska köra) är identiskt förutom dessa skillnader:
* Proffsförare tillåtet i Pro
* Fler däck i Pro jämfört med Pro AM.
* Lustgas tillåtet i Pro.

Så anledningen att vi åker Pro AM är helt enkelt att jag den glada amatören ska ratta

Ska försöka få hit lite däck att testa på men det är inte helt lätt.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Mange skrev:
GustafB skrev:
Och för de som missat så ska vi tävla i World Time Attack Challenge i Australien oktober 2018!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=ZTFr9061PWA



Galet! . Frakt med båt?


Japp! Container som ska ut över de sju haven (typ).

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



GustafB skrev:
And ersJepp sson skrev:
GustafB skrev:
Vet inte hur mycket vikt vi kommer...


...coolt projekt...


Tack!

Det är inte lätt att få ihop....


Jag blev inte mindre impad efter WTAC-tillkännagivandet. Shit...
Sjukt najs!

Får min bucket list med Pontiacen som i princip är SEMA, Laguna Seca, Nurburgring att kännas ganska blev.

(passa på innan du får barn thumbs up - sen blir det åka av... fast på ett annat sätt... )
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
GustafB skrev:
And ersJepp sson skrev:
GustafB skrev:
Vet inte hur mycket vikt vi kommer...


...coolt projekt...


Tack!

Det är inte lätt att få ihop....


Jag blev inte mindre impad efter WTAC-tillkännagivandet. Shit...
Sjukt najs!

Får min bucket list med Pontiacen som i princip är SEMA, Laguna Seca, Nurburgring att kännas ganska blev.

(passa på innan du får barn thumbs up - sen blir det åka av... fast på ett annat sätt... )


Blir en oerhört spännande resa på alla sätt! Sen blir det en rejäl paus efter det. Är nästan redan trött på allt jobb

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



GustafB skrev:
Wärhner skrev:
Vi sitter just och planerar nästa års grabbresa, detta fick oss att överväga WTAC.

Vi tar med oss svenska flaggan över och hejar fram er live på plats!

Om jag förstått reglerna rätt i WTAC så blir det att gå tillbaka till R-däck då WTAC/pro AM kör på enhetsdäck Yokohama A050 som förses genom serien, hur funkar det? Jag menar ni kommer ju vilja testa ut bilen ordentligt innan.


Hade varit superkul att få se er på plats!

Regelmässigt är Pro och Pro AM lite som en blandning av Pro och Unlimited i Sverige (TAnu.se).
Yokohama A050 är enhetsdäck för hela tävlingen oavsett klass. Det som skiljer sig är hur många däck du får köra på under helgen.

Reglerna för Pro och Pro AM (som vi ska köra) är identiskt förutom dessa skillnader:
* Proffsförare tillåtet i Pro
* Fler däck i Pro jämfört med Pro AM.
* Lustgas tillåtet i Pro.

Så anledningen att vi åker Pro AM är helt enkelt att jag den glada amatören ska ratta

Ska försöka få hit lite däck att testa på men det är inte helt lätt.


Ok, har ganska dålig koll på WTAC så man får läsa på lite mer vart det lider.
Har inte lyckats hitta något 2018 datum ännu, har du koll eller när det blir spikat?

Kommer följa kommande VLOG med spänning, ni får gärna nörda ner er ordentligt.
Nyfiken på hur planering kring ett apparat likt denna ser ut med allt från tidsplanering till extra motorer och växellådor? mm så oförutsedda ras kan hanteras på plats osv.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3057



Hur funkar det med bur osv när man tävlar utomlands? Vilka regler följer dom? Behöver ni göra några andra ombyggnationer för att matcha reglementet, förutom däck förstås. Ska bli sjukt kul att följa det här äventyret!

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Grymt & grattis!

Vilket erkännade, måste kännas härligt efter allt slit. Såklart blir det mer slit nu framöver, men härligt!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Imponerande och verkligen GO BIG OR GO HOME!

Särskilt kul sedan vi varit i 944-community ungefär lika länge.


_________________
Anders Hansson
Citera
Kristofer Å
Södertälje
Här sen Sep 2012
Inlägg: 153



Det här är ju bara så galet ballt!

Berätta gärna mer för oss (mig ) som inte är så insatt/a.
WTAC är bara ett event (eller är det en hel serie)? När måste bilen lämna Sverige? Hur mkt shakedown hoppas ni hinna med på hemmaplan innan (eller sker allt down under)? Kommer ni köra några event här hemma eller hinns det inte med?

Kommer följa detta med stort intresse

_________________
Kristofer Åhlin
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3057



Kristofer Å skrev:
Det här är ju bara så galet ballt!

Berätta gärna mer för oss (mig ) som inte är så insatt/a.
WTAC är bara ett event (eller är det en hel serie)? När måste bilen lämna Sverige? Hur mkt shakedown hoppas ni hinna med på hemmaplan innan (eller sker allt down under)? Kommer ni köra några event här hemma eller hinns det inte med?

Kommer följa detta med stort intresse


Kolla in Wtac 2017, det är ett rejs i Sydney, som en slags världsfinal i TA

https://youtu.be/ZQqY6nkyCrQ

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Kristofer Å
Södertälje
Här sen Sep 2012
Inlägg: 153



Jo, att de kör i Sydney i oktober vet jag, men var osäker på om det var "allt" eller bara "seriefinalen". Då vet jag thumbs up

_________________
Kristofer Åhlin
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Wärhner skrev:
GustafB skrev:
Wärhner skrev:
Vi sitter just och planerar nästa års grabbresa, detta fick oss att överväga WTAC.

Vi tar med oss svenska flaggan över och hejar fram er live på plats!

Om jag förstått reglerna rätt i WTAC så blir det att gå tillbaka till R-däck då WTAC/pro AM kör på enhetsdäck Yokohama A050 som förses genom serien, hur funkar det? Jag menar ni kommer ju vilja testa ut bilen ordentligt innan.


Hade varit superkul att få se er på plats!

Regelmässigt är Pro och Pro AM lite som en blandning av Pro och Unlimited i Sverige (TAnu.se).
Yokohama A050 är enhetsdäck för hela tävlingen oavsett klass. Det som skiljer sig är hur många däck du får köra på under helgen.

Reglerna för Pro och Pro AM (som vi ska köra) är identiskt förutom dessa skillnader:
* Proffsförare tillåtet i Pro
* Fler däck i Pro jämfört med Pro AM.
* Lustgas tillåtet i Pro.

Så anledningen att vi åker Pro AM är helt enkelt att jag den glada amatören ska ratta

Ska försöka få hit lite däck att testa på men det är inte helt lätt.


Ok, har ganska dålig koll på WTAC så man får läsa på lite mer vart det lider.
Har inte lyckats hitta något 2018 datum ännu, har du koll eller när det blir spikat?

Kommer följa kommande VLOG med spänning, ni får gärna nörda ner er ordentligt.
Nyfiken på hur planering kring ett apparat likt denna ser ut med allt från tidsplanering till extra motorer och växellådor? mm så oförutsedda ras kan hanteras på plats osv.


Inga datum satte ännu. Hoppas det görs inom kort.
Ja tanken är att det ska bli hyfsat nördiga videobloggar typ varannan vecka framöver

Det är en rejäl apparat att planera. Det är mycket att göra men hoppas kunna göra shakedown i vår. Det kommer behövas en rejäl laddning reservdelar. Typ komplett reservmotor, extra uppsättning drev, knutar, axlar, generator, startmotor, ECU, spridare, tändspolar osv osv

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
sweanders skrev:
Imponerande och verkligen GO BIG OR GO HOME!

Särskilt kul sedan vi varit i 944-community ungefär lika länge.



Det har hänt lite sen jag skaffade min första 944 Turbo år 2002

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Kristofer Å skrev:
Det här är ju bara så galet ballt!

Berätta gärna mer för oss (mig ) som inte är så insatt/a.
WTAC är bara ett event (eller är det en hel serie)? När måste bilen lämna Sverige? Hur mkt shakedown hoppas ni hinna med på hemmaplan innan (eller sker allt down under)? Kommer ni köra några event här hemma eller hinns det inte med?

Kommer följa detta med stort intresse


Tack!

Det tar uppåt 2 månader att skicka dit den så någon gång i augusti måste den förmodligen gå iväg. Hoppas kunna göra shakedown under våren och hinna med ett antal testdagar innan dess!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
RYDH
Karlskoga
Här sen Feb 2009
Inlägg: 341



Sjukt fränt!
Stort lycka till med allting!!! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Jörgen Rydh
Dodge Viper GTS Hardcore Edition
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



GustafB skrev:
sweanders skrev:
Imponerande och verkligen GO BIG OR GO HOME!

Särskilt kul sedan vi varit i 944-community ungefär lika länge.



Det har hänt lite sen jag skaffade min första 944 Turbo år 2002


Ja, helt sanslöst!

_________________
Anders Hansson
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1496



Riktigt häftigt med WTAC! Har du någon referens på vilka tider du kan nå i Australien (exempelvis med Radicalen du körde som jämförelse)?

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Himlar skrev:
Riktigt häftigt med WTAC! Har du någon referens på vilka tider du kan nå i Australien (exempelvis med Radicalen du körde som jämförelse)?


Som den såg ut under 2017 borde den haft potential till 1:27-1:28 tider tycker jag.
Målsättnigen är att vinna Pro-Am. Inget hymlande om det

Bilken ska bantas i vikt, downforce ska ökas med mer än 50% och effekten ska upp.
Tror den kan bli vass

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



GustafB skrev:
Himlar skrev:
Riktigt häftigt med WTAC! Har du någon referens på vilka tider du kan nå i Australien (exempelvis med Radicalen du körde som jämförelse)?


Som den såg ut under 2017 borde den haft potential till 1:27-1:28 tider tycker jag.
Målsättnigen är att vinna Pro-Am. Inget hymlande om det

Bilken ska bantas i vikt, downforce ska ökas med mer än 50% och effekten ska upp.
Tror den kan bli vass
Snart gått en vecka.....för fan upp med mera film

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363



Låter grymt detta!

Hojta till om det är nått man kan stå till tjänst med.

Här finns svarv, fräs, plåtbock/klipp, mig/tig o ett glatt humör. Det jag inte kan tar lite längre tid bara.

Som sagt inte långt till Eskilstuna.

Coolt att du/ni satsar deluxe!

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 192, 193, 194   >>
57 besök senaste veckan (1138960 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande