Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 192, 193, 194 >> 57 besök senaste veckan (1138960 totalt) |
Galet! . Frakt med båt? _________________ Magnus Wideman Nya VW Golf MK8 R Performance Pack https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||||
Hade varit superkul att få se er på plats! Regelmässigt är Pro och Pro AM lite som en blandning av Pro och Unlimited i Sverige (TAnu.se). Yokohama A050 är enhetsdäck för hela tävlingen oavsett klass. Det som skiljer sig är hur många däck du får köra på under helgen. Reglerna för Pro och Pro AM (som vi ska köra) är identiskt förutom dessa skillnader: * Proffsförare tillåtet i Pro * Fler däck i Pro jämfört med Pro AM. * Lustgas tillåtet i Pro. Så anledningen att vi åker Pro AM är helt enkelt att jag den glada amatören ska ratta Ska försöka få hit lite däck att testa på men det är inte helt lätt. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Japp! Container som ska ut över de sju haven (typ). _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Jag blev inte mindre impad efter WTAC-tillkännagivandet. Shit... Sjukt najs! Får min bucket list med Pontiacen som i princip är SEMA, Laguna Seca, Nurburgring att kännas ganska blev. (passa på innan du får barn - sen blir det åka av... fast på ett annat sätt... ) |
||||||||
Blir en oerhört spännande resa på alla sätt! Sen blir det en rejäl paus efter det. Är nästan redan trött på allt jobb _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Ok, har ganska dålig koll på WTAC så man får läsa på lite mer vart det lider. Har inte lyckats hitta något 2018 datum ännu, har du koll eller när det blir spikat? Kommer följa kommande VLOG med spänning, ni får gärna nörda ner er ordentligt. Nyfiken på hur planering kring ett apparat likt denna ser ut med allt från tidsplanering till extra motorer och växellådor? mm så oförutsedda ras kan hanteras på plats osv. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Hur funkar det med bur osv när man tävlar utomlands? Vilka regler följer dom? Behöver ni göra några andra ombyggnationer för att matcha reglementet, förutom däck förstås. Ska bli sjukt kul att följa det här äventyret!
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
Grymt & grattis!
Vilket erkännade, måste kännas härligt efter allt slit. Såklart blir det mer slit nu framöver, men härligt! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Det här är ju bara så galet ballt!
Berätta gärna mer för oss (mig ) som inte är så insatt/a. WTAC är bara ett event (eller är det en hel serie)? När måste bilen lämna Sverige? Hur mkt shakedown hoppas ni hinna med på hemmaplan innan (eller sker allt down under)? Kommer ni köra några event här hemma eller hinns det inte med? Kommer följa detta med stort intresse _________________ Kristofer Åhlin |
||||||||
Kolla in Wtac 2017, det är ett rejs i Sydney, som en slags världsfinal i TA https://youtu.be/ZQqY6nkyCrQ _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
Inga datum satte ännu. Hoppas det görs inom kort. Ja tanken är att det ska bli hyfsat nördiga videobloggar typ varannan vecka framöver Det är en rejäl apparat att planera. Det är mycket att göra men hoppas kunna göra shakedown i vår. Det kommer behövas en rejäl laddning reservdelar. Typ komplett reservmotor, extra uppsättning drev, knutar, axlar, generator, startmotor, ECU, spridare, tändspolar osv osv _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Det har hänt lite sen jag skaffade min första 944 Turbo år 2002 _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Tack! Det tar uppåt 2 månader att skicka dit den så någon gång i augusti måste den förmodligen gå iväg. Hoppas kunna göra shakedown under våren och hinna med ett antal testdagar innan dess! _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Ja, helt sanslöst! _________________ Anders Hansson |
||||||||
Riktigt häftigt med WTAC! Har du någon referens på vilka tider du kan nå i Australien (exempelvis med Radicalen du körde som jämförelse)?
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||||
Som den såg ut under 2017 borde den haft potential till 1:27-1:28 tider tycker jag. Målsättnigen är att vinna Pro-Am. Inget hymlande om det Bilken ska bantas i vikt, downforce ska ökas med mer än 50% och effekten ska upp. Tror den kan bli vass _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
|
||||||||
Låter grymt detta!
Hojta till om det är nått man kan stå till tjänst med. Här finns svarv, fräs, plåtbock/klipp, mig/tig o ett glatt humör. Det jag inte kan tar lite längre tid bara. Som sagt inte långt till Eskilstuna. Coolt att du/ni satsar deluxe! _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 192, 193, 194 >> 57 besök senaste veckan (1138960 totalt) |