Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 192, 193, 194   >>
57 besök senaste veckan (1138960 totalt)
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Ripper skrev:
GustafB skrev:
Himlar skrev:
Riktigt häftigt med WTAC! Har du någon referens på vilka tider du kan nå i Australien (exempelvis med Radicalen du körde som jämförelse)?


Som den såg ut under 2017 borde den haft potential till 1:27-1:28 tider tycker jag.
Målsättnigen är att vinna Pro-Am. Inget hymlande om det

Bilken ska bantas i vikt, downforce ska ökas med mer än 50% och effekten ska upp.
Tror den kan bli vass
Snart gått en vecka.....för fan upp med mera film


Ska få upp första vloggen före jul

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
erki87 skrev:
Låter grymt detta!

Hojta till om det är nått man kan stå till tjänst med.

Här finns svarv, fräs, plåtbock/klipp, mig/tig o ett glatt humör. Det jag inte kan tar lite längre tid bara.

Som sagt inte långt till Eskilstuna.

Coolt att du/ni satsar deluxe!


thumbs up thumbs up thumbs up

Stort tack till dig och andra som erbjudit sig att hjälpa till. Håller på med planeringen nu och hör av mig här när jag vet lite bättre vilken typ av jobb som behövs när

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Min Sparco Circuit stol är till salu (vänster på bild). 3000 kr!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497



GustafB skrev:
Himlar skrev:
Riktigt häftigt med WTAC! Har du någon referens på vilka tider du kan nå i Australien (exempelvis med Radicalen du körde som jämförelse)?


Som den såg ut under 2017 borde den haft potential till 1:27-1:28 tider tycker jag.
Målsättnigen är att vinna Pro-Am. Inget hymlande om det

Bilken ska bantas i vikt, downforce ska ökas med mer än 50% och effekten ska upp.
Tror den kan bli vass


Jag kan bara imponeras och önska lycka till!
Från podden vill jag minnas att du uppskattade vikten till 1100kg, får du ned den till Pro-Ams minimivikt på 944kg under vintern?
Var är det du kommer ta in mest downforceökning, är det i front, akter eller golvet?

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Himlar skrev:
GustafB skrev:
Himlar skrev:
Riktigt häftigt med WTAC! Har du någon referens på vilka tider du kan nå i Australien (exempelvis med Radicalen du körde som jämförelse)?


Som den såg ut under 2017 borde den haft potential till 1:27-1:28 tider tycker jag.
Målsättnigen är att vinna Pro-Am. Inget hymlande om det

Bilken ska bantas i vikt, downforce ska ökas med mer än 50% och effekten ska upp.
Tror den kan bli vass


Jag kan bara imponeras och önska lycka till!
Från podden vill jag minnas att du uppskattade vikten till 1100kg, får du ned den till Pro-Ams minimivikt på 944kg under vintern?
Var är det du kommer ta in mest downforceökning, är det i front, akter eller golvet?


Viken är ca 1140 kg och vi får nog bara ner den 30-40 kg.
Under 1100 är megasvårt med aero, seq-låda, paddlar osv

AMB Aero ska designa om efter reglementet nu i januari. Det svåra är alltid att hitta mer df fram. Sen ökar man på bak för att matcha och bibehålla balansen. Tex med ökad attackvinkel på vingplanen eller addera ett 3e.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



thumbs up thumbs up

Spännande! Verkligen lycka till - ni får visa att "svenskt stål biter"!
Följer med förväntan!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3674



GustafB skrev:
sweanders skrev:
Imponerande och verkligen GO BIG OR GO HOME!

Särskilt kul sedan vi varit i 944-community ungefär lika länge.



Det har hänt lite sen jag skaffade min första 944 Turbo år 2002

Jag minns också din gröna turbo från träffar på Brostugan. Du har verkligen avancerat och fått till ett helt fantastiskt recept.
Mina tummar har alltid hållis för dig. Ser verkligen fram mot din storsatsning.
Heja Gustav. thumbs up

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Vad säger rejsaexpertisen om elservo på kuggstången?
Är det från Corsa som gäller eller finns det fler bra alternativ?
Kan man konvertera ett styrrack som är gjort för hydralisk servo eller bör man använda ett manuellt rack eller rack gjort elservon från början?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407



Corsa C är bra, väger några kilo men är klart värt det.
Finns säkert bättre, men det vet jag inget om

_________________
Patrik Hermansson
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Använd manuell.

Du kan kopiera mitt recept om du vill - corsa C-stång och Sierra styrväxel. Den växeln är jätteenkel att korta och det finns quaife växlar till dem som ger snabbare rattutslag. thumbs up

Kortad version:
[img]https://i1.wp.com/www.propontiac.com/wp-content/uploads/A_DSC8272.jpg?resize=600%2C223[/img]
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Vilken styrväxel vet ja ej ,men voraa c servo el är
Bra. Hör av dig ja fixar

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Du kan använda den styrväxel du har. Tömmer du den på olja och pluggar/skyddar anslutningarna från smuts.... så blir det ingen skillnad.
Det går säkert att lätta bort några gram invändigt också... om du vill gå fullt ut.

Jag tror inte att det har så stor betydelse vilken rattstång du använder. Det viktiga är att det finns ombyggda styrboxar att köpa.
Vi har köpt justerbara boxar från Portugal...eller något..? till Renault.
Jag kör Skoda Fabia som bruksbil... med väldigt behaglig styrning.

Enda problemet vi haft med elrattstång, är i långlopp med hysteriskt tungstyrd bil.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



Inga problem med känsla med elservo? Tror Sellholm har en lösning.

Torbjörn

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Är det ca 5 kg som gäller för Corsa C enheten?

Nuvarande rattstång är stel från ratten till brandväggen där den är lagrad.
Antar att en setup med tex Corsa enheten så får man skippa den lagrade biten på vägen ner mot styrväxeln. Tur det går bra burrör i närheten så man kan bygga en biffig anordning för hela enheten

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Du kan använda den styrväxel du har. Tömmer du den på olja och pluggar/skyddar anslutningarna från smuts.... så blir det ingen skillnad.
Det går säkert att lätta bort några gram invändigt också... om du vill gå fullt ut.

Jag tror inte att det har så stor betydelse vilken rattstång du använder. Det viktiga är att det finns ombyggda styrboxar att köpa.
Vi har köpt justerbara boxar från Portugal...eller något..? till Renault.
Jag kör Skoda Fabia som bruksbil... med väldigt behaglig styrning.

Enda problemet vi haft med elrattstång, är i långlopp med hysteriskt tungstyrd bil.


Vill byta styrväxeln. Den ZF-varianten som min nuvarande är baserad på går inte att göra glappfri.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Torbjorn968 skrev:
Inga problem med känsla med elservo? Tror Sellholm har en lösning.

Torbjörn


Det är redan elhydralisk pump nu med värdelös känsla

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Som du vet kör ju RP968 den lösningen, verkar funka bra..

Är bara ett bra styrrack som behövs hittas gärna lite kortare än 996/997

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Supramannen skrev:
Som du vet kör ju RP968 den lösningen, verkar funka bra..

Är bara ett bra styrrack som behövs hittas gärna lite kortare än 996/997


Tror ett customrack från Titan i UK kan vara en bra väg
http://www.titan.uk.net/products/category/steering-systems

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Toppen, exakt vad jag sökte..nått sånt får det bli

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Nu är vloggen som täcker vår resa till WTAC 2017 ute.
Ta något gott att dricka och sätt av 20 min och få en glimps av WTAC

https://youtu.be/Nb78L68205Q


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802



thumbs up

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 192, 193, 194   >>
57 besök senaste veckan (1138960 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande