Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 192, 193, 194 >> 373 besök senaste veckan (1139353 totalt) |
Håller helt med jag också, annars kan man nästan lika gärna ha en Pod om bilen. Jättekul initiativ men mer fokus på bilen
|
||||||||
Bra tips
Helst vill man ju bara ha intressant byggvideo men det är svårt utan dedikerad kameraman. Men ska se till att lägga ännu mer tid på klippningen med mer video på det relevanta och snacket primärt som ljudkälla. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Försök undvika Vertical Video Syndrome så blir dom inte så jobbiga att titta på
https://www.youtube.com/watch?v=Bt9z _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Haha, klockrent _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
Eftersom jag uppenbarligen alltid behöver saker att fundera på så håller jag på att klura på en setup med en tredje fjäder (per axel).
I WTAC får man endast köra 4 dämpare totalt men fjädrar är fritt så den 3e behöver vara en renodlad fjäder. Tänker mig en enkel push rod lösning med en liggande fjäder i linje med fjäderbensstaget. Behöver några enkla rockers men hittar inget bra på nätet. Vore ju smidigt att kunna köpa fädriga fästen eller plåtar. Har kollat lite på lagringarna också. Finns det något enklare än nållager med axialnållager i ytterändarna? Vill ha inspiration och tips _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
under 1.30 borde vara fullt möjligt Kämpa på nu! Vi vill se er i sommar _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Haha ja det får bli ett bra första mål eftersom en bil som inte är färdig inte gör några tider alls _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Precis! Vilket betyder att just nu är jag snabbare än dig Gurra _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Irriterande men sant Och det är mååånga månader bort innan det vänder _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Hög 1,15 på begg slicks och mitten på nytt Kan du inte köra hankook r däcken och justera in på Dom bör ju va likande men lite sämre bara _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Hankooksen har för låg profil. De finns bara i 295/30 och Yokisarna är snabbast i 295/35 vilket matchar nuvarande 650 mm slickssetup. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Lättare att svara på om vi får en högupplöst bild på aerokitet |
||||||||
Haha men då borde folks gissningar sticka iväg åt helt olika håll. Det blir mer downforce nu och det verkar vara en hel del som är säkra på att bilen har för mycket downforce redan som det är så den kanske går långsammare i år?? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Det kan väl inte bli för mycket downforce på svenska banor? Bara du får ordning på alla bitar så kommer det gå fort, hur lång tid det tar är en annan sak. Varvrekord kanske inte kommer 2018 men jag tror helt klart att det finns i bilen. |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 192, 193, 194 >> 373 besök senaste veckan (1139353 totalt) |