Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 192, 193, 194 >> 148 besök idag (1139350 totalt) |
Nä det är inte direkt några Monza-banor vi kör runt på här Potentialen finns definitivt för sub 1:15 på Mantorp men ju mer som ändras ju längre tid innan det är utsorterat som sagt. Motorbyggen osv är rätt straightforward att greja men men det här jäkla karossarbetet tar ju livet av en. Ligger nog ca 150 timmar i pluggarna för bakskärmarna just nu och de är inte riktigt redo för avgjutning ännu. Pust. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
....är inte tiden mogen för att 3d-printa karossdelar snart? Man printade ju en hel bil för ett par år sedan (och den blev förvisso lite grov i ytan) men tekniken går ju framåt. Någon som vet hur lång man kommit nu rent tekniskt? För dyrt är det väl fortfarande men rent produktionstekniskt?
Bara att printa pluggarna för en del som man sedan plastar skulle kanske vara mer rimligt? _________________ Mvh Mathias Södergren |
||||||||
|
||||||||
Att printa stora grejer är inte kostnadseffektivt jämfört med att fräsa. Men vi ska printa några av aerogrejerna _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Såg att Sidney motorsport park finns i OptimumG, har du testat köra lite varvsimuleringar, programmet är ju gratis? Har du lite siffror på Cl och Cd från cfd kan du ju använda det som input och se vad det ger ungefär. Går ju lägga in effektkurvan också så borde det gå att få en skaplig känsla för prestandan där.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
Tanken är att försöka jobba med simuleringar senare i vår _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Kul, du får gärna dela med dig av lite av resultaten i vloggen eller liknande, skulle vara intressant. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
Fredag och ny VLOG!
Jaja jag vet att det fortfarande är mycket mitt nylle i bild men se det som en gradvis, konstant, förbättring https://youtu.be/sREpFkxvkUs _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Det är svinkul att få följa arbetet! Hoppas det kommer trilla in många bra samarbetspartners som kan hjälpa till att ro hem det här, och hoppas vi får se dig/er på pallen!
_________________ David Wievegg Gul Evo VI NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am https://wievegg.com |
||||||||
Det går ju som på räls. Du är välkommen hem till mig å bygga motor kåpa till formelbilen
Så kan jag sponsra med en wunderbaum till possen sen inför Australienresan så det luktar gott när du kammar hem pokalerna _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||||
Vad säger Rejsa om material till motorfästen?
Ska bygga nya armar som håller motorn på plats. De blir solida och ersätter helt original armar och fästen/kuddar. Tänkte en platta mot blocket och sedan antingen rör ner till tvärbalken eller att plåten mot blocket fortsätter nedåt och sedan bockat mot anläggningsytan mot tvärbalk (plus förstärkningsryggar). 3 mm känns aningen klent. Kanske måste upp på 5 mm för att vara safe. Input? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Det är väl som vanligt, om inget kan flexa så är det nåt som spricker. När man lagat/förstärkt första sprickan så spricker det på ett nytt ställe.
Flexig konstruktion i stål? |
||||||||
Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med stummonterat med tanke på risken för sprickbildning, någon stans måste det kunna röra sig. Saker växer och krymper mellan kallt och varmt.
Men även ett rör kan vara nog rörligt men något man måste se framför sig. Om rören blir någorlunda långa kanske 15-20 cm stående likt dem på bilden så håller jag med Eriks Dimensioner. Då kan dem rören böja sig dem tiondelar upp till nån mm utan att spricka 3mm är klent skulle även jag säga. En 5-6mm plåt räcker, och då kan ju ju lätta bort "onödig" yta från den för att spara vikt _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||||
Det är en fröjd att köra med stummonterat, hela bilen svarar direkt på input på ett annat sätt.
Men i övrigt suger det! :P _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 192, 193, 194 >> 148 besök idag (1139350 totalt) |