Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 192, 193, 194 >> 38 besök senaste veckan (1138991 totalt) |
Ja det kan vara "dubbla" celler dvs en främre och en bakre så in är på nästan hela främre sen vänder det å går på nästa hela bakre på kalla sidan
Borde isåfall bli väldigt jämn temp över hela kylaren _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Det låter smart att dela cell paketet på detta sätt för att få större yta på ett tjockt paket:
Lär kräva ett special cell paket och inget man lär göra med ett vanligt, så om jag får problem igen vet jag vilka jag ska be göra en ny kylare till mig EDIT: Hittade nu att det alltså är 1-3 cell paket på varandra så då hänger jag med hur dom gör för att dela upp kylaren: _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Precis det är en delad dual pass kylare. Endtankarna är byggda på det sättet för att få plats med in/ut-gångar men internt är den helt delad. Dvs röret flödar inte in i båda som det kanske ser ut.
Stämmer bra ang. anslutningar osv. Det är uttag för tempgivare både in och ut. Mäter vattentemp på 3 ställen (logg-nörd..). Vattenkylaren har större frontarea jämfört med den gamla. Tror den gamla setupen främst hade problem att få flöde igenom IC till kylaren. Nya ICn är tunnare än den gamla men har samtidigt in/ut längs med långsidorna för att se till att tryckfallet hålls nere. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Customgjorda 3-delade fälgar från Jongbloed Racing Wheels i USA.
12x18 runt om. ET -5 bak ger en skön yttre fälgbana på 12,5 cm Vikt under 10 kg st och ska vara mycket starka. Givetvis grönanodiserade centrum _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Aktuell status på kärran
https://youtu.be/2ugotUvmNJs _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
|
||
Finns dom klammorna med aluminium i ena änden och stål/rotfritt i andra.. ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Har krympt kanske 90%. Raychem DR-25 är för övrigt en riktigt slittålig krympslang. Lite synd att den bara är 2:1 vilket gör det lite meckigare att dra snyggt och man behöver en komplett uppsättning av dimensionerna. Men det finns skäl till att den används i mil-spec kablage _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Turboflytten gjorde i sin tur att halva bilen fick byggas om
Men det går framåt och det känns som att det bilr bra Jag jobbar stenhårt för att få klart bilen till King of Mantorp. Jobbar i snitt runt 40h i veckan på bilen och den här veckan kör jag 14h per dag. Men jag är i princip helt själv så trots arbetstiden är jag osäker på om det räcker för att få klart bilen till King. Tyvärr.. det vore hårt att missa den! _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 192, 193, 194 >> 38 besök senaste veckan (1138991 totalt) |