Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 192, 193, 194 >> 30 besök idag (1139144 totalt) |
är de printat i rätt material så kommer de funka. man ska fan inte underskatta Generative design och 3d printers idag. Siemens i Finspång har lagat sina turbinblad ett tag nu med 3d printers _________________ Karel Silha |
||||||
Men även om det nu skulle hålla så är väl ett stort fel i designen ändå det öppna spindel mönstret? alltså det lär ju samla upp sjukt mycket olja som kommer tynga ner vevstaken.
Så den nät tråd delen i mellan lill änden och stor änden borde ju vara inkapslad. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Är det tryck eller drag som är det värsta för en vevstake? Jag tror inte det minsta på denna designen, bland annat pga det du nämner ovan. https://www.youtube.com/watch?v=scUE _________________ Per Axblom |
||||||
med en rätt hög kolvhstighet så tror jag inte att de kommer vara ett jätte problem att de kommer lite olja på staken, tror den olja försvinner ut lika fort, kanske att man skummar lite olja genom att göra så här men inge större problem som jag ser de. _________________ Karel Silha |
||||||
Beror på.... En motor med i gränslandet för tidig tändning kan lätt böja eller knäcka vevstakar, annars är det nog vid nerväxlingar och stängt spjäll det blir elakast för staken. _________________ Roland Johansson |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Med tanke på alla parametrar involverade och att ingen kört såna här stakar i en motor hittills så kan man inte göra ett så generellt uttalade som att det kommer fungera bara det är printat i rätt material. Det är så skrönor på nätet uppstår _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Det räcker med en stake för test. Speedway motorer brukar ha brutala kol hastigheter (men de släpper ju aldrig gasen).
En enstånka ger mindre delar att riva isär vid kontroll/ras. Det finns ju lite många delar i en motor för att vara experimentell i allt. Gjutjärn kan ibland vara helt rätt material När nu blocket sprack, så är det ju lite osäkert att gissa nya lösningar på allt som inte strulade. |
||||||
Nej så klart man vet inte förens någon har provat, men JAG tror stenhårt på att de där kommer funka. anledningen till att ingen kör med detta är att de blir på tok för dyrt att 3d printa sånna här delar, bara en vettig skrivare kostar x antal miljoner, sen är materialet heller inte billigt. Att en 3d printad metal del blir lika hållbar som en fräst del de finns de ju rätt mycket tester på. med de sagt så hänger de sjukt mycket på den person som gjort beräkningar på detta och vilka säkerhets marginaler man har tagit till. _________________ Karel Silha |
||||||
Jag läste på en sida på Facebook i samma diskussion att den b7lden släpptes som typ ett första aprilskämt . Även om det har printats fungerande vevstakar, så är denna designen inte en av dem.
De fungerande jag känner till eller rättare sagt hört om är olika typ av I-profil, H-profil eller X-profil i olika typ av titan-legeringareller höghållfasthetsaluminium. En sådan här racklig konstruktion skulle bli nära inpå en engångsstake för sprintrace tex som går 2-3 minuter på högt varv med lågt eller nästan obefintligt cylindertryck. Där man sedan kastar dem å sätter i nya. Dvs inget för banracing _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
|
||||||
Det här håller ju inte! Nån jäkla dragracer kan vi inte förlora mot, in och rösta! https://m.facebook.com/story.php?sto _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
4% på rätt sida (eller 2 beroende på hur man ser på det) med c:a 20 minuter kvar. _________________ Fredrik Hård Clio Sport 172-02 |
||||||
https://www.facebook.com/story.php?s
Nu jäklar är det viktigt att alla går in och röstar på Revline i finalen för Haltech Heroes 2019 Det vi har möjlighet att vinna är: "We're giving you the chance to choose your favourite Haltech Hero from 2019. The winner of which will receive a custom trophy and ALL THE GLORY OF THE INTERWEBS! " SÅ DET HÄR ÄR INGEN LEK! ALL THE GLORY! In och rösta nu! Vi ligger under kraftigt till en gammal Van med Barra-motor. Det går ju inte! Banracing måste vinna det här https://www.facebook.com/story.php?s _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
men va fan. Så kan vi inte ha det.
Nu har jag skickat meddelande till alla mina vänner på fejjan om att rösta på 968an. Alla. De flesta är inte bilintresserade, och kommer tycka jag är dum i huvudet. Förhoppningsvis orkar 40% klicka på bilden. Det är ju för fan all the glory som står på spel!! |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 192, 193, 194 >> 30 besök idag (1139144 totalt) |